صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left آیا آزمون دولینگو می‌تواند جایگزین تافل و آیلتس شود؟

آیا آزمون دولینگو می‌تواند جایگزین تافل و آیلتس شود؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون‌های تسلط بر زبان انگلیسی، فاکتورهایی ضروری در روند اپلای هستند و گزینه‌های متعددی از آن‌ها مانند دولینگو (Duolingo)، تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS) در دسترس است. اگرچه همه این آزمون‌ها در خدمت هدفی مشترک برگزار می‌شوند، از ابعاد مختلف با یکدیگر متفاوتند. در این میان آزمون دولینگو که نسبت به آزمون‌های زبان دیگر جدیدتر است به دلیل مزایای متعددی که ارائه کرده محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است و حتی توسط بسیاری از دانشگاه‌ها معتبر شناخته می‌شود. به همین دلیل، سوال بسیاری از افراد این است که آیا این امکان وجود دارد که Duolingo بتواند جایگزین تافل و آیلتس شود؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید در ادامه با ما همراه باشید.

دولینگو چیست -  ثبت نام دولینگو

آزمون دولینگو چیست و چه مزایایی دارد؟

آزمون دولینگو که با عنوان DET نیز شناخته می‌شود یک امتحان استاندارد برای سنجش سطح تسلط بر زبان انگلیسی است که توسط بسیاری از موسسات دانشگاهی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این آزمون به‌طور کامل با کامپیوتر و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.
به گفته موسسه Duolingo، سیستم این آزمون کاملا بر اساس پژوهش‌ها طراحی شده است و بین عناصر آن با عناصر سایر آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل iBT و امتحان آیلتس، همبستگی بالایی وجود دارد. این آزمون چهار مهارت Reading ،Listening ،Writing و Speaking افراد را در عرض یک ساعت ارزیابی می‌کند و نتیجه را نیز طی دو روز به دست شرکت‌کننده می‌رساند. به‌طور کلی، مزایای آزمون Duolingo عبارت‌اند از:

  • دسترسی: شما می‌توانید در هر زمان و در هر مکان ثبت نام دولینگو را انجام دهید و در این آزمون شرکت کنید. بنابراین، نیازی به رزرو کردن یا رفتن به مرکز آزمون ندارید.
  • سرعت: DET نه‌تنها یک ساعت به طول می‌انجامد، بلکه نتایج آن ظرف مدت ۴۸ ساعت به دست شما می‌رسد.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه: تنها با پرداخت ۵۹ دلار می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.
  • آزمون‌های آزمایشی رایگان: برای اینکه با آزمون Duolingo آشنا شوید می‌توانید در وبسایت آن، در آزمون آزمایشی دولینگو شرکت کنید و به این ترتیب، برای آزمون اصلی آماده‌تر باشید. بنابراین، اگر به دنبال نمونه سوالات آزمون دولینگو باشید می‌توانید از آزمون آزمایشی آن استفاده کنید.
  • اپلیکیشن دولینگو: اگر قبل از شرکت در DET، فرصت کافی دارید می‌توانید با استفاده از اپ دولینگو زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید و سپس در آزمون شرکت کنید. یادگیری انگلیسی با دولینگو بسیار موثر و در عین حال، سرگرم‌کننده است.

آزمون Duolingo چه تفاوت‌هایی با تافل و آیلتس دارد؟

آزمون DET از ابعاد مختلف با تافل و آیلتس متفاوت است و به همین دلیل نیز در برخی مواقع به این دو آزمون ترجیح داده می‌شود. در جدول زیر با تفاوت‌های میان آزمون‌های دولینگو، تافل و آیلتس آشنا می‌شوید.

دولینگو آیلتستافل
شیوه برگزاریکامپیوتریکامپیوتری
کاغذی
کامپیوتری کاغذی
هزینه۵۹ دلارحدود ۲۲۰ دلار۲۶۵ دلار
مدت‌زمان۶۰ دقیقه۱۶۵ دقیقه۱۱۶ دقیقه
اعلام نتایج۴۸ ساعتکامپیوتری: ۳ تا ۵ روز
کاغذی: ۱۳ روز
۴ تا ۸ روز
تعداد بخش‌ها۲۴۴
بخش‌ها۱. بخش تطبیقی (خواندن، نوشتن، گوش کردن، صحبت کردن)
۲. مصاحبه تصویری
۱. خواندن
۲. گوش کردن
۳. صحبت کردن
۴. نوشتن
۱. خواندن
۲. گوش کردن
۳. صحبت کردن
۴. نوشتن
طیف نمره‌دهی۱۰ تا ۱۶۰۰ تا ۹۰ تا ۱۲۰

نمره‌های دولینگو معادل چه نمره‌هایی از تافل و آیلتس است؟

از آنجایی که دولینگو یک آزمون معتبر است، نمره‌های آن را می‌توان با نمره‌های آیلتس و تافل معادل‌سازی کرد. در جداول زیر با معادل سازی دولینگو با آیلتس و تافل آشنا می‌شوید.

مقایسه نمره دولینگو با آیلتس

آزمون دولینگوآزمون آیلتس آکادمیک
۱۰۱.۵
۱۵۲
۲۰ – ۲۵۲.۵
۳۰ – ۴۰۳
۴۵ – ۵۰۳.۵
۵۵ – ۶۰۴
۶۵ – ۷۰۴.۵
۷۵ – ۸۰۵
۸۵ – ۹۰۵.۵
۹۵ – ۱۰۰۶
۱۰۵ – ۱۱۰۶.۵
۱۱۵-۱۲۰۷
۱۲۵ – ۱۳۰۷.۵
۱۳۵ – ۱۴۰۸
۱۴۵ – ۱۵۰۸.۵
۱۵۵ – ۱۶۰۹

مقایسه نمره دولینگو با تافل

آزمون دولینگوآزمون تافل iBT
۱۰ – ۲۵۰
۳۰۱
۳۵۲ – ۴
۴۰۵ – ۸
۴۵۹ – ۱۳
۵۰۱۴ – ۱۹
۵۵۲۰ – ۲۵
۶۰۲۶ – ۳۱
۶۵۳۲ – ۳۷
۷۰۳۸ – ۴۳
۷۵۴۴ – ۴۹
۸۰۵۰ – ۵۵
۸۵۵۶ – ۶۱
۹۰۶۲ – ۶۷
۹۵۶۸ – ۷۳
۱۰۰۷۴ – ۷۹
۱۰۵۸۰ – ۸۵
۱۱۰۸۶ – ۹۱
۱۱۵۹۲ – ۹۶
۱۲۰۹۷ – ۱۰۲
۱۲۵۱۰۳ – ۱۰۷
۱۳۰۱۰۸ – ۱۱۲
۱۳۵۱۱۳ – ۱۱۵
۱۴۰۱۱۶ – ۱۱۸
۱۴۵۱۱۹
۱۵۰ – ۱۶۰۱۲۰

اعتبار آزمون دولینگو چقدر است؟

مدرک آزمون دولینگو مانند سایر آزمون‌های زبان انگلیسی تا دو سال معتبر است. بنابراین، پس از گذشت دو سال از دریافت مدرک آن لازم است مجددا در این آزمون شرکت کنید. از سوی دیگر، از زمانی که این آزمون معرفی شد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلف شروع به پذیرش Duolingo کردند و این امر ناشی از مزایای این آزمون و قابل‌اعتماد بودن نمره دهی دولینگو است. به همین دلیل، انتخاب دولینگو و تافل هوم ادیشن دو گزینه برای افرادی است که قصد دارند از خانه در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنند.

معادل سازی دولینگو با آیلتس

قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو در نظر گرفته شده است و این موضوع می‌تواند در اعتبار DET بسیار موثر باشد. در حال حاضر، بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه و کالج، مدرک Duolingo را به‌ویژه برای پذیرش در مقطع تحصیلی کارشناسی قبول می‌کنند. در جدول زیر با برخی از این دانشگاه‌ها آشنا می‌شوید.
نکته: علامت × به معنای قابل‌ قبول بودن مدرک دولینگو برای هر یک از مقاطع آن دانشگاه است.

کشورنام دانشگاهUnderGraduateGraduate
ایالات متحده آمریکا
دانشگاه ایالتی آریزونا (Arizona State University)××
دانشگاه آبرن (Auburn University)××
دانشگاه آلاباما غربی (University of West Alabama)××
دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)×
دانشگاه لویولا ماریونت (Loyola Marymount University)××
دانشگاه ایالتی سن دیگو (San Diego State University)××
استرالیا
دانشگاه ملی استرالیا (The Australian National University)××
دانشگاه گریفیث (Griffith University)××
دانشگاه ادیث کوان (Edith Cowan University)×
دانشگاه فلیندرز (Flinders University)××
دانشگاه لاتروب (La Trobe University)×
دانشگاه کوئینزلند جنوبی (University of Southern Queensland)×
کانادا
دانشگاه آکادیا (Acadia University)×
دانشگاه براک (Brock University)××
دانشگاه کاپیلانو (University of Capilano)×
دانشگاه مک ایوان (MacEwan University)×
دانشگاه کراندال (Crandall University)×
بریتانیا
دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)××
دانشگاه باث (University of Bath)××
دانشگاه بولتون (University of Bolton)×
دانشگاه آنگلیای شرقی (University of East Anglia)××
دانشگاه لستر (University of Leicester)××
دانشگاه ساسکس (University of Sussex)××

آیا Duolingo می‌تواند جایگزین آیلتس و تافل باشد؟

اگرچه بر طبق وبسایت Duolingo، نمرات این آزمون همبستگی بالایی با نمرات آزمون‌های آیلتس و تافل دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای این دو آزمون باشد، هنوز توسط همه دانشگاه‌ها مورد پذیرش قرار نگرفته است. با این حال، پذیرش این آزمون به‌صورت روزافزون در حال افزایش است و بنابراین، ممکن است به‌زودی همه دانشگاه‌ها آن را بپذیرند.
همان‌طور که مطرح شد DET مزایای متعددی دارد و به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور و حتی برخی دانشگاه‌ها آن را به سایر آزمون‌ها ترجیح می‌دهند. مهم‌ترین علت محبوبیت Duolingo این است که نحوه ثبت نام دولینگو بسیار آسان است و افراد به‌سرعت می‌توانند از طریق آن سطح زبان انگلیسی خود را ارزیابی و مدرک آن را برای دانشگاه‌ها ارسال کنند. به همین دلیل نیز این آزمون نزد دانشگاه‌ها محبوبیت پیدا کرده است و مدرک دولینگو برای مهاجرت تحصیلی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید از مدرک دولینگو برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری استفاده کنید حتما به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید تا بررسی کنید که دانشگاه، DET را قبول داشته باشد.

در نهایت، DET یک آزمون زبان انگلیسی جدید است که از زمان بحران همه‌گیری کرونا مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و به‌صورت روزافزونی محبوبیت آن افزایش یافت. این آزمون به شما کمک می‌کند به‌راحتی و به‌سرعت، سطح تسلط خود بر زبان انگلیسی را بسنجید و نتیجه آن را برای دانشگاه‌های مورد نظر خود ارسال کنید. با این حال، هنوز همه دانشگاه‌ها Duolingo را برای همه مقاطع تحصیلی نمی‌پذیرند. بنابراین، اگر قصد اپلای برای دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید می‌توانید با مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود، بررسی کنید که کدامیک از مدارک زبان انگلیسی توسط دانشگاه پذیرفته می‌شود و برای مثال، حداقل نمره دولینگو برای پذیرش از دانشگاه های کانادا چیست. در برخی موارد و به‌خصوص برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، مدرک دولینگو پذیرفته می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تافل و آیلتس باشد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*