صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left معنی رنگ های مختلف برگه های رسید سفارت آمریکا چیست؟

معنی رنگ های مختلف برگه های رسید سفارت آمریکا چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

هنگامی که برای مصاحبه به یکی از سفارت‌های آمریکا مراجعه می‌کنید، نتیجه مصاحبه در یک برگه رسید به شما اعلام می‌شود. هر یک از برگه‌های رسید رنگ‌های مختلفی دارند و روی هر کدام نتیجه مشخصی ذکر شده است. بیشتر افراد معتقدند که هر رنگ از برگه‌ها مفهوم مشخصی دارد و از روی رنگ برگه سفارت می‌توانید بفهمید با درخواست ویزای شما موافقت شده یا ریجکت شده‌اید. در این مطلب به بررسی رنگ برگه های سفارت آمریکا و مفهوم هر یک می‌پردازیم.

برگه های رسید سفارت آمریکا

زمانی که قصد دارید به ایالت متحده سفر کنید، پیش از دریافت ویزا لازم است طی یک فرایند دقیق، الزامات و شرایط موردنیاز سفارت را برآورده کنید. مرحله ابتدایی فرایند اخذ ویزا، حضور و مصاحبه در کنسولگری آمریکاست. در حین مصاحبه، آفیسر مدارک ارائه‌شده را بررسی می‌کند و از شما سوالاتی می‌پرسد. در پایان مصاحبه ممکن است یکی از این سه وضعیت برای شما اتفاق بیفتد:

  • آفیسر با ویزای شما موافقت (Accept) کند.
  • آفیسر ویزای شما را رد (Reject) کند.
  • آفیسر درخواست ویزای شما را کلیرنس (Clearance) کند.

چنانچه ویزا درجای آمریکا را بگیرید، طی حدود دو هفته تا یک ماه ویزای خود را دریافت می‌کنید. با این حال، در برخی موارد چنانچه مدارک خود را به صورت کامل ارائه داده باشید و تقریبا بتوانید آفیسر را متقاعد کنید که کیس مناسبی برای مهاجرت به آمریکا هستید، ممکن است فرم Section 221g دریافت کنید.

فرم Section 221g سفارت آمریکا چیست؟

فرم ۲۲۱g یکی از فرم‌های موجود در قوانین مهاجرتی آمریکا (INA) است و استفاده از آن به این معناست که آفیسر و مقام کنسولی سفارت آمریکا پس از بررسی مدارک و مصاحبه، شما را واجد شرایط قطعی دریافت ویزا ندانسته است. بنابراین برای شما فرم ۲۲۱g صادر می‌کند تا پرونده تحت بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد. دریافت فرم ۲۲۱g امر متداولی هنگام درخواست برای اخذ ویزای ایالات متحده است و معمولا با ارائه مدارک موردنیاز سفارت، می‌توان آن را برطرف کرد.

فرم  221g معمولا در پایان مصاحبه صادر می‌شود. گفتیم این فرم نشان می‌دهد که پروسه اعطای ویزا به دلایلی متوقف شده است. از جمله مهمترین دلایلی که منجر به صدور فرم ۲۲۱g می‌شود، نقص مدارک است که با تکمیل و ارائه مدارک ذکر شده در فرم می‌توانید امیدوار به صدور ویزا باشید. در ادامه رنگ‌های معمول برگه‌های سفارت آمریکا را با هم بررسی می‌کنیم.

برگه آبی سفارت آمریکا

چنانچه برگه رسید آبی سفارت آمریکا را دریافت کنید، نیاز به ارائه اسناد و مدارک بیشتری دارید تا آفیسر با بررسی مدارک اضافی بتواند برای تایید یا رد ویزای شما تصمیم بگیرد. البته با دریافت برگه آبی سفارت آمریکا همچنان می‌توانید امیدوار باشید که ویزای آمریکا را بگیرید. در ادامه تصویر نمونه‌ای از برگه آبی سفارت آمریکا را مشاهده می‌کنید که در متن آن ابتدا ذکر شده مدارک شما برای قبول درخواست ویزا کافی نیست. پس لازم است بخش‌هایی را در برگه که با X نمایش داده شده تکمیل کرده و برای سفارت ارسال کنید. بخش‌هایی را که علامت X ندارد، نادیده بگیرید.

در تصویر نمونه برگه آبی سفارت آمریکا بخش اول با علامت X مشخص شده است. همانطور که گفتیم متقاضی باید بخش‌هایی را که علامت دارند تکمیل و برای سفارت آمریکا ارسال کند. در این قسمت آفیسر مدارک بیشتری از حامی مالی مشترک متقاضی و همسرش پرسیده و یادآور شده چنانچه حامی مالی ازدواج کرده باشد، همسر حامی لازم است فرم I-864A را پر کند و همچنین اقامت قانونی خود را در ایالات متحده با ارائه کپی پاسپورت آمریکایی یا گرین کارت اثبات کند. فرم I-864A یادشده را هم می‌توان از وبسایت اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا دانلود کرد.

در ادامه عنوان شده که چنانچه متقاضی تا ۹۰ روز پس از ارسال مدارک تکمیلی پاسخی از سفارت دریافت نکند، می‌تواند با سفارت تماس بگیرد و از روند پرونده خود مطلع شود.

برگه سفید سفارت آمریکا

اگر برگه سفید سفارت آمریکا را دریافت کنید به این معناست که اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا باید برای تایید یا رد درخواست ویزای شما تصمیم‌گیری کند. در ادامه نمونه‌ای از برگه سفید سفارت آمریکا را آورده‌ایم تا با متن آن آشنا شوید.

در این تصویر ذکر شده که متقاضی در حال حاضر واجد شرایط دریافت ویزای آمریکا نیست و بررسی پرونده وی ممکن است ماه‌ها طول بکشد. در پروسه بررسی پرونده این متقاضی ممکن است نیاز باشد پاسپورت او در سفارت آمریکا بماند. چنانچه متقاضی پاسپورت را در اختیار سفارت قرار نداده باشد از وی خواسته می‌شود تا پاسپورت خود را برای سفارت آمریکا ارسال کند. در نهایت با مشخص شدن نتیجه درخواست ویزا، پاسپورت او به همراه ویزای آمریکا یا بدون ویزا به آدرسی که اعلام می‌کند ارسال خواهد شد.

برای پیگیری پرونده یک اپلیکیشن نامبر (Application Number) در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا بتواند روند پرونده خود را در مرکز درخواست کنسولی الکترونیک آمریکا دنبال کند.

برگه صورتی سفارت آمریکا

وقتی آفیسر سفارت آمریکا به صحت اطلاعات و مدارک شما شک کند، برگه صورتی برایتان صادر خواهد کرد تا اطلاعات شما را با دقت بیشتری بررسی کند و سوالات بیشتری بپرسد. در عنوان برگه صورتی سفارت آمریکا جمله Your application visa is pending administrative processing ذکر شده است. این جمله بدین معناست که درخواست ویزای شما در فرایند اداری در حال بررسی است و در حال حاضر امکان صدور ویزای شما وجود ندارد، تا زمانی که مدارک خواسته شده در برگه را به سفارت ارائه دهید.

در نمونه‌ای که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید، هر کدام از مدارکی را که آفیسر درخواست کند باید در اسرع وقت در فرمت مشخصی (فرمت .txt) ارائه دهید. نکته مهم درباره برگه صورتی سفارت آمریکا این است که لازم است هر چه سریع‌تر مدارک و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهید. ضمن اینکه پاسخ به درخواست شما حداقل ۴ هفته زمان می‌برد. چنانچه یک سال از زمان درخواست مدارک و اطلاعات بگذرد و آن‌ها را ارائه ندهید، درخواست ویزای شما منقضی می‌شود و باید از ابتدا برای ویزای آمریکا اقدام کنید.

برگه زرد سفارت آمریکا

برگه زرد سفارت آمریکا نیز زمانی برای شما صادر می‌شود که نیاز باشد آژانس دولتی USCIS مدارکتان را با دقت بیشتر و در زمان طولانی‌تری بررسی کند. البته آژانس USCIS زمان دقیقی برای این پروسه اعلام نمی‌کند و باید صبر کنید تا پروسه بررسی مدارکتان تکمیل شود.

همانطور که در تصویر هم می‌توانید مطالعه کنید، لازم است مدارک اضافی خواسته شده را ارائه بدهید تا پرونده شما بررسی شود. در انتهای برگه زرد سفارت آمریکا هم بر این نکته تاکید شده که به همراه ارائه مدارک و اطلاعات خواسته شده، لازم است یک رونوشت از برگه زرد سفارت و پاسپورت خود را در یک نامه مهر و موم‌شده برای سفارت آمریکا ارسال کنید.

Administrative Processing چیست؟

در پروسه بررسی اداری درخواست ویزای آمریکا  که به آن Administrative Processing گفته می‌شود، اگر درخواستتان رد نشده باشد پرونده شما به بخش چک امنیتی (FBI Check) ارسال می‌شود. چک امنیتی که به آن کلیرنس (Clearance) نیز گفته می‌شود توسط سازمان‌های امنیتی مانند FBI انجام می‌شود. کلیرنس حدود دو هفته تا دو ماه زمان می‌برد که البته گاهی این پروسه به دلایل گوناگون بیشتر طول می‌کشد. در مجموع زمان دقیقی برای پاسخ به کلیرنس اعلام نشده است و در این دوره باید منتظر پاسخ بمانید.

مراحل ارسال پاسپورت به کنسولگری پس از کلیرنس

هنگامی که ایمیل کلیرنس دریافت می‌کنید، لازم است پاسپورت خود را برای اطلاعات بیشتر به کنسولگری ارسال کنید. همان‌طور که در تصویر برگه زرد سفارت آمریکا هم می‌توانید مشاهده کنید، وضعیت (Status) پرونده شما در حالت Refused است و تا زمانی‌که پاسپورتتان را به سفارت تحویل دهید، در این حالت باقی خواهد ماند. برای ارسال پاسپورت به سفارت ۴ قدم اصلی باید بردارید:

قدم اول: پرینت رسید Courier

برای پرینت رسید Courier لازم است ابتدا وارد اکانتتان در وبسایت USVisa-Info شوید و روی گزینه Consular section instructed me to send more documents کلیک کنید. این عبارت بدان معناست که کنسولگری از شما مدارک بیشتری خواسته و شما قصد دارید مدارک خود را برای آن‌ها ارسال کنید. پس از کلیک روی این گزینه، بخشی برای شما باز می‌شود که باید عبارت Submitting passport را تایپ کنید تا نشان دهید مدرکی که قرار است برای کنسولگری ارسال کنید، پاسپورت شماست. در نهایت روی Send request کلیک کنید. سپس به پایین صفحه رفته و روی view courier-in Receipt کلیک کنید. این رسید به ایمیل شما ارسال می‌شود که لازم است آن را پرینت بگیرید.

قدم دوم: جمع‌آوری مدارک لازم

در قدم دوم باید مدارکی را که لازم است برای کنسولگری آمریکا ارسال کنید جمع‌آوری کنید. این مدارک عبارت‌اند از:

  • رسید Courier
  • برگ زرد کلیرنس
  • پرینت کانفرمیشن DS
  • برگه I-20 به روز و دارای تاریخ معتبر
  • دو عکس جدید سایز ۲ اینچ در ۲ اینچ
  • پاسپورت امضا شده
  • کپی پاسپورت
  • برگه وکالتنامه به شخصی که قرار است کار تحویل پاسپورت شما به یکی از پست‌های بین‌المللی مانند EMpost و تحویل گرفتن پاسپورتتان را از EMpost برای شما انجام دهد.

قدم سوم: تحویل مدارک

با تحویل مدارک به EMpost ایمیلی با کد رهگیری برای شما ارسال می‌شود تا در جریان مراحل مانند ساعت تحویل پاسپورت و مدارک به کنسولگری قرار بگیرید. تا مرحله سوم همچنان استاتوس پرونده شما به صورت Refused است.

قدم چهارم: ورود به پروسه بررسی کلیرنس

پاسپورت شما ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد تا برای بررسی نهایی و پرینت ویزا در پروسه قرار بگیرد. پس از قرار گرفتن در پروسه بررسی کلیرنس، استاتوس پرونده‌تان آپدیت می‌شود و به حالت Administrative Processing تغییر می‌کند. پس از چند ساعت تا روز بعد، در صورت روند موفق پرونده، استاتوس شما به Issued آپدیت می‌شود و ویزای شما صادر می‌شود.

در نهایت یک ایمیل از EMpost با کد رهگیری دریافت می‌کنید و پاسپورت و ویزای شما ساعت ۱۰ صبح فردای تحویل به پست آماده است تا تحویل گرفته شود. نکته مهم این است هنگامی که پاسپورت شما تحویل پست می‌شود، عبارت Ready for collection by customer را در کد رهگیری در ایمیلتان می‌توانید مشاهده کنید.

آیا از روی رنگ برگه می‌توانید از نتیجه ویزای خود مطمئن شوید؟

مطابق با اطلاعاتی که به تازگی متقاضیان ایرانی مهاجرت به آمریکا اعلام کرده‌اند، در حال حاضر رنگ‌های مختلف برگه رسید سفارت آمریکا، تعیین کننده نتیجه درخواست ویزا نیست و لازم است متن درج شده در برگه رسید را مطالعه کنید تا از نتیجه مطلع شوید. ضمن این‌که برگه‌های رسید سفارت آمریکا برای انواع ویزا صادر می‌شود و برگه با رنگ مشخص به ویزای خاصی تعلق ندارد.

علاوه بر رنگ‌های آبی، سفید، صورتی و زرد، برگه‌های سفارت آمریکا می‌تواند در رنگ‌های دیگری مانند نارنجی، قرمز و سبز نیز صادر شود. بنابراین از روی رنگ برگه‌ها نمی‌توانید از نتیجه درخواست ویزای آمریکای خود مطلع شوید و نیاز است حتما متن برگه رسید سفارت را مطالعه کنید.

چنانچه شما نیز تجربه‌ای در اخذ برگه رسید سفارت آمریکا دارید، خوشحال می‌شویم تجربه خود را از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سوال‌های پرتکرار شما

مطابق با اطلاعاتی که به تازگی متقاضیان ایرانی مهاجرت به آمریکا اعلام کرده‌اند، در حال حاضر رنگ‌های مختلف برگه رسید سفارت آمریکا، تعیین کننده نتیجه درخواست ویزا نیست و متقاضیان باید متن درج شده در برگه را مطالعه کنند تا از نتیجه درخواست ویزای خود مطلع شوند.

با دریافت برگه رسید آبی سفارت آمریکا نیاز به ارائه اسناد و مدارک بیشتری دارید تا آفیسر با بررسی مدارک اضافی بتواند برای تایید یا رد ویزای شما تصمیم بگیرد.

برگه زرد سفارت آمریکا زمانی صادر می‌شود که نیاز باشد آژانس دولتی USCIS مدارک متقاضی را با دقت بیشتر در زمان طولانی‌تری بررسی کند. آژانس USCIS زمان دقیقی برای این پروسه اعلام نمی‌کند و متقاضی باید صبر کند تا پروسه بررسی مدارک تکمیل شود.

چنانچه برگه سفید سفارت آمریکا دریافت کنید، آژانس دولتی USCIS باید برای تایید یا رد درخواست ویزای شما تصمیم‌گیری کند.

هنگامی که آفیسر سفارت آمریکا به صحت اطلاعات و مدارک متقاضی شک کند برگه صورتی برایش صادر می‌کند تا اطلاعات وی با دقت بیشتری بررسی شود.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*