صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left چگونه ویزای دانشجویی نروژ را دریافت کنیم؟

چگونه ویزای دانشجویی نروژ را دریافت کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در صورتی که قصد دارید در نروژ تحصیل کنید، لازم است برای ویزای دانشجویی که به آن مجوز اقامت دانشجویی (student residence permit) نیز گفته می‌شود اپلای کنید.

چه افرادی برای تحصیل در نروژ به ویزای دانشجویی نیاز دارند؟

تمامی دانشجویانی که اهل کشورهای ا‌یسلند، دانمارک، سوئد یا فنلاند نیستند و قصد دارند در نروژ تحصیل کنند، باید برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی اپلای کنند. الزامات و روش‌های دریافت ویزای دانشجویی به کشوری که اهل آن هستید بستگی دارد. دانشجویان ایرانی برای اقدام جهت دریافت ویزای دانشجویی باید به سفارت نروژ در ایران مراجعه کنند.

 

ویزای دانشجویی

 

الزامات دریافت ویزای دانشجویی نروژ

جهت دریافت ویزای دانشجویی نروژ باید از سوی یک دانشگاه در نروژ پذیرش شده باشید. پس از آن که نامه پذیرش خود را دریافت کردید، باید جهت اطلاع از روند اپلای برای ویزای دانشجویی به سفارت نروژ مراجعه کنید.

با این که برخی از داوطلبین می‌توانند به طور فردی یا از طریق سفارت به صورت آنلاین برای ویزا اپلای کنند، بیش‌تر دانشجویان باید یک فرم اپلیکیشن کاغذی را به سفارت تحویل دهند.

زمانی که شما فرم اپلیکیشن ویزای دانشجویی خود را به سفارت تحویل می‌دهید، باید پاسپورت خود را به همراه سایر مدارک لازم نیز ارائه کنید. شما باید موارد زیر را برای دریافت ویزا سابمیت کنید:

  • فرم اپلیکیشن تکمیل شده
  • رسید پرداخت اپلیکیشن فی به مبلغ ۵,۳۰۰ کرون نروژ (حدود ۶۵۰ دلار آمریکا)
  • پاسپورت
  • دو عکس با ابعاد عکس پاسپورت و زمینه سفید
  • نامه پذیرش در یک دوره دانشگاهی تمام وقت در نروژ
  • نامه بانکی برای اثبات استطاعت مالی در طول مدت تحصیل در نروژ. استطاعت مالی شما باید به حدی باشد که امکان حمایت مالی از هر عضو خانواده که همراه شماست را داشته باشید و این پول باید در حساب بانکی نروژی موجود باشد. (ممکن است باز کردن یک حساب بانکی در نروژ بدون شماره ملی نروژی مشکل باشد؛ بنابراین می‌توانید مبلغ لازم را به حساب بانکی موسسه آموزشی خود واریز کنید.) شما باید اثبات کنید که در هر سال تحصیلی (به مدت ۱۰ ماه) به مبلغ ۱۱۶,۳۶۹ کرون نروژ (حداکثر ۱۴,۳۵۰ دلار آمریکا) دسترسی دارید.
  • مدرکی برای اثبات این که شما در نروژ محلی برای زندگی (مانند خانه، آپارتمان، یک اتاق در پانسیون یا خوابگاه) دارید.
  • مدرکی مبنی بر این که شما پس از اتمام انقضای مجوز اقامت خود نروژ را ترک خواهید کرد (معمولا به صورت تهیه بلیط برگشت از شما درخواست می‌شود)
  • فهرست تکمیل و امضا شده مدرک UDI که باید چاپ کنید و به همراه سایر مدارک خود تحویل دهید.

زمان بررسی برای هر ویزای دانشجویی متفاوت است و ممکن است دو ماه یا بیش‌تر به طول بیانجامد. بنابراین توصیه می‌شود که تا حد امکان زودتر اپلای کنید. در صورتی که اپلیکیشن ویزای شما پذیرفته شود، در مرحله بعد باید یک کارت اقامت دریافت کنید. این کارت اثباتی برای آن است که شما حق دارید در نروژ زندگی کنید و توسط اداره پلیس محلی در نروژ صادر می‌شود. شما باید از زمان ورود خود به نروژ ظرف ۷ روز به اداره پلیس محل زندگی خود مراجعه کنید. در اداره پلیس اثر انگشت و عکس شما گرفته می‌شود و کارت اقامت شما ظرف ۱۰ روز کاری به شما پست خواهد شد.

 

 

ویزای دانشجویی اجازه انجام چه کارهایی را به شما می‌دهد؟

هم زمان با این که شما ویزای دانشجویی نروژ را دریافت می‌کنید، مجوز‌ی برای کار پاره وقت (حداکثر ۲۰ ساعت در هفته) و کار تمام وقت در تعطیلات دانشگاهی علاوه بر مجوز تحصیل به شما اعطا می‌شود و هزینه‌ای نیز بابت این مجوز کار دریافت نمی‌شود. شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را حداقل ۳ ماه پیش از منقضی شدن از طریق درگاه اپلیکیشن نروژ (Application Portal Norway) و با ارائه نامه بانکی جهت اثبات داشتن توان کافی برای حمایت مالی از خود و همینطور پیشرفت رضایت بخش در تحصیل برای ادامه کار پاره وقت تمدید کنید.

شما همینطور می‌توانید در مدت زمان محدودی برای یک مجوز کار تمام وقت اپلای کنید؛ اما باید ثابت کنید که شغل شما به تحصیلاتتان مرتبط است،

شما پس از اتمام تحصیلات خود، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت به مدت ۶ ماه هستید تا در این مدت زمان به عنوان نیروی متخصص استخدام شوید. شما باید بتوانید ثابت کنید که در طول مدت تحصیل خود در نروژ، واجد شرایط یک نیروی متخصص هستید یا این که پیش از ورود به نروژ دوره آموزشی مرتبط را گذرانده‌اید و برای تحصیلات پیشرفته‌تر به نروژ آمده‌اید. همینطور باید واجد شرایط خاصی باشید تا بتوانید از نظر مالی خود (و خانواده خود) را تحت پوشش مالی قرار دهید و پیشنهاد کاری قابل اطمینانی داشته باشید.

 

منبع: Top Universities

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*