صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

یکی از مراحل اقدام برای ویزای آمریکا، انجام امور بیومتریک (انگشت نگاری و عکس دیجیتال) و مصاحبه است. به این منظور لازم است به دفتر VAC یکی از کشورهای همسایه مراجعه کرده و پروسه اخذ ویزای خود را تکمیل کنید. برای انجام این کار باید فرم ویزای مورد نظر را پر کنید و با مراجعه به وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا از سفارت وقت بگیرید. به کمک راهنمای گام به گام گرفتن وقت سفارت آمریکا در این مقاله می‌توانید به راحتی درخواست خود را ثبت کنید.

آشنایی با نحوه و مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا
چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا

با مراجعه به وبسایت CEAC نوع ویزایی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن ویزا را پر کنید. چنانچه به ویزای غیرمهاجرتی نیاز دارید باید فرم DS-160 را تکمیل کنید. اگر هم ویزای درخواستی شما مهاجرتی است، نیاز به انتخاب فرم DS-260 خواهید داشت.

پس از پر کردن فرم اپلیکیشن و دریافت بارکد فرم ویزا، برای تعیین وقت مصاحبه به وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا (ais.usvisa-info) مراجعه کنید. توجه داشته باشید، سفارتی که برای انجام مصاحبه انتخاب می‌کنید باید با سفارتی که در ابتدای فرم ویزای خود برگزیده‌اید، یکی باشد. در این صفحه ۲ گزینه را مشاهده می‌کنید: Nonimmigrant Visa Applicant و Immigrant Visa Applicant. بسته به نوع ویزای خود روی یکی کلیک کنید؛ ما در این قسمت Nonimmigrant را انتخاب می‌کنیم.

  1. در این صفحه نام کشورهای مختلف لیست شده است. کشوری که قصد دارید برای انجام بیومتریک از یکی از دفاتر وک آن وقت بگیرید را انتخاب کنید. از آنجایی که سفارت آمریکا در تهران فعالیتی ندارد، متقاضیان ساکن ایران جهت انجام امور ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که امکان مصاحبه به زبان فارسی تنها در سفارت کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان وجود دارد. اگر تصمیم دارید کشور دیگری را انتخاب کنید و به زبان انگلیسی یا زبان آن کشور صحبت نمی‌کنید، ممکن است فرآیند درخواست ویزای شما با تأخیر مواجه شود. با توجه به نکته گفته شده، کشور و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.
  2. به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در قسمت پایین آن ۳ گزینه وجود دارد: Apply، Continue و How to Apply. در صورتی که در این وبسایت حساب کاربری ندارید، گزینه “Apply” را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای انتخاب این گزینه باید حتما فرم DS-160 را پر کرده و درخواست ویزای خود را ثبت نمایید. اگر حساب کاربری دارید یا پیش از این برای ویزا درخواست داده‌اید، روی Continue کلیک کنید. ما در این مرحله Apply را انتخاب می‌کنیم.
  3. در این صفحه سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که مشخص شود به چه نوع ویزایی نیاز دارید. با توجه به شرایط خود به سوالات پاسخ دهید و روی Continue کلیک کنید.
  4. این مرحله مربوط به ثبت نام در سایت است. نام، نام خانوادگی، ایمیل، رمز عبور و شماره تلفن خود را وارد کنید. پس از پذیرفتن قوانین وبسایت، در پایین صفحه روی دکمه Create Account کلیک کنید. در ادامه، یک ایمیل حاوی لینک فعالسازی برایتان ارسال می‌شود. با کلیک روی لینک، حساب کاربری‌تان را فعال کرده و در پایان با انتخاب گزینه Continue به مرحله بعدی بروید.
  5. فرمی را مشاهده می‌کنید که اطلاعات خواسته شده در آن را باید بر اساس گذرنامه و فرم DS-160 که قبلا پر کرده‌اید، وارد کنید. در صورت وجود هر گونه مغایرت بین این اطلاعات، ویزای شما با مشکل مواجه خواهد شد. پس از پر کردن فرم در پایین صفحه گزینه Create Applicant را انتخاب کنید.
  6. در این صفحه‌ اطلاعاتی که پیش از این وارد کرده‌اید را مشاهده می‌کنید. با دقت، تمام موارد را بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات صحیح هستند. در پایان اگر مغایرتی وجود ندارد، روی گزینه Yes کلیک کنید. صفحه بعدی مربوط به متقاضیانی با شرایط خاص است. آن را مطالعه کنید و اگر جزو آن دسته از افراد نبودید، گزینه None of the above apply را فعال کرده و روی دکمه Confirm بزنید.
  7. چنانچه قصد ثبت درخواست ویزا برای شخص دیگری را نیز دارید، با زدن روی Yes، مشخصات او را هم وارد کنید.
  8. در این قسمت باید سفارتی را که می‌خواهید برای پیکاپ پاسپورت خود به آن مراجعه کنید، مشخص کنید. البته راه دیگری نیز برای پیکاپ وجود دارد؛ موسساتی هستند که خدمات مربوط به پیکاپ ویزا را انجام می‌دهند و شما می‌توانید به جای مراجعه دوباره به سفارت کشورهای همسایه، انجام این کار را به موسسات واسط بسپارید. اطلاعات بیشتر در زمینه پیکاپ ویزای آمریکا را می‌توانید در مطلب پیکاپ ویزای آمریکا مطالعه کنید.
  9. به صفحه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای آمریکا هدایت می‌شوید. لیست هزینه‌هایی که در این مرحله باید بپردازید برایتان به نمایش درمی‌آید. پرداخت هزینه به صورت آنلاین از طریق مستر کارت و ویزا کارت انجام می‌شود. اگر به کارت‌های اعتباری دسترسی ندارید می‌توانید پرداخت هزینه سفارت آمریکا را از طریق تهران پیمنت انجام دهید.
  10. پس از پرداخت و دریافت رسید، به تقویم تعیین وقت سفارت آمریکا جهت انجام بیومتریک و مصاحبه هدایت می‌شوید. تاریخ و ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صفحه بعدی بروید.
  11. در پایان، یک برگه تایید برایتان صادر می‌شود که حاوی اطلاعات شخصی شما و مکان و تاریخ بیومتریک و مصاحبه است. همراه داشتن پرینت این برگه در روز مراجعه به سفارت الزامی است.
مدارک لازم برای مراجعه به سفارت آمریکا و اخذ ویزا
پرداخت هزینه ویزای سفارت آمریکا با تهران پیمنت

چه مدارکی برای مراجعه به سفارت لازم است؟

بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست داده‌اید، مدارکی که نیاز خواهید داشت متفاوت است. در این قسمت، لیست مدارکی که به طور کلی، فارغ از نوع ویزا برای مراجعه به سفارت نیاز است را مشاهده می‌کنید:

  • کپی برگه تایید وقت مصاحبه
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار پس از تاریخ ورود به آمریکا و گذرنامه‌های قبلی (در صورتی که پیش از این ویزای آمریکا دریافت کرده‌اید)
  • ۲ قطعه عکس رنگی که در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد
  • اصل، ترجمه رسمی و کپی شناسنامه
  • نتیجه معاینات پزشکی
  • اصل، ترجمه رسمی و کپی سند ازدواج یا طلاق
  • رسید پرداخت ویزا
  • تایید فرم اپلیکیشن ویزا
  • ترجمه و اصل کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی
  • گواهی تمکن مالی

نکات گرفتن وقت سفارت آمریکا

  • پیش از گرفتن وقت مصاحبه و بیومتریک باید حتما فرم درخواست ویزای مورد نظرتان را ثبت کرده باشید. اطلاعات مربوط به انواع ویزای آمریکا را می‌توانید در وبسایت امور خارجه ایالات متحده مطالعه کنید.
  • برای مصاحبه به زبان فارسی می‌توانید به سفارت شهرهای آنکارا، ایروان و دبی مراجعه کنید.
  • برای مراجعه به سفارت باید از ۱۵ دقیقه قبل در محل حاضر باشید.
  • انجام انگشت نگاری برای افراد بین ۱۴ تا ۷۹ سال الزامی است.
  • گرفتن وقت سفارت و انجام بیومتریک به معنی تایید یا رد درخواست ویزا نیست و فارغ از نتیجه ویزا باید انجام شود.
  • وجود هرگونه نقص در مدارک در روز مراجعه به سفارت، پروسه ویزای شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
  • هزینه ویزا (MRV Fee)، هزینه‌های تعیین وقت بیومتریک و مصاحبه را نیز پوشش می‌دهد و نیازی به پرداخت جداگانه نیست.
  • بعد از پرداخت هزینه MRV، به مدت یک سال از تاریخ پرداخت برای تعیین وقت سفارت مهلت دارید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.