صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left برای مهاجرت به استرالیا، چه نمره آیلتسی نیاز دارید؟

برای مهاجرت به استرالیا، چه نمره آیلتسی نیاز دارید؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

زبان رسمی استرالیا انگلیسی است. از این رو، اداره مهاجرت استرالیا در حال حاضر ۵ آزمون زبان انگلیسی آیلتس، تافل اینترنتی (iBT)، PTE Academic ،OET و (Cambridge (CAE را معتبر می‌داند و مدارک آن‌ها را هنگام اقدام برای مهاجرت به این کشور می‌پذیرد. یکی از بهترین آزمون‌های زبان انگلیسی که می‌توانید به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید، مدرک زبان آیلتس (IELTS) است. در این مطلب حداقل نمره آیلتس برای استرالیا را با هم بررسی می‌کنیم و یک روش مناسب برای پرداخت هزینه آیلتس خارج از کشور به شما معرفی می‌کنیم.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

راه های مهاجرت به استرالیا

استرالیا کشوری است که می‌توانید برای تحصیل، کار و زندگی انتخاب کنید. انواع ویزاهای توریستی، خانوادگی، کاری و مهارتی، تحصیلی و سرمایه‌گذاری برای سفر به این کشور وجود دارد که هر کسی با توجه به هدفش می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند. برخی از ویزاهای اقامت موقت استرالیا امکان تمدید و همچنین امکان تبدیل به ویزای اقامت دائم (PR) این کشور دارند.
فرآیند مهاجرت به استرالیا توسط اداره مهاجرت استرالیا مدیریت و اجرا می‌شود و بر اساس کسب حداقل امتیازهای لازم در بخش‌های مختلف می‌توانید برای ویزاهای این کشور اقدام کنید.
ویزاهای کشور استرالیا با سابکلاس (Subclass) شناخته شده و هر ویزای استرالیا با عدد خاصی مشخص می‌شود. از طرفی برای درخواست پذیرش هر ویزا باید حداقل امتیازی کسب کنید تا واجد شرایط گرفتن ویزا باشید.
به‌عنوان مثال، چنانچه برای ویزای نیروی کار ماهر برگزیده با سابکلاس ۱۹۰ اقدام می‌کنید، حداقل امتیازی که لازم است کسب کنید ۶۰ خواهد بود. تاثیر نمره آیلتس در ویزای کاری با سابکلاس ۱۹۰ زیاد است. در چنین موردی آیلتس با نمره ۶ نمی‌تواند شانس‌تان را برای گرفتن ویزا افزایش دهد. اما با ارائه نمره آیلتس ۷ می‌توانید ۱۰ امتیاز، با ارائه نمره آیلتس ۸ و بالاتر می‌توانید ۲۰ امتیاز کسب کنید.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

۳ نوع ویزای دانشجویی مناسب مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل وجود دارد که با سابکلاس‌های خاصی مشخص می‌شوند. ویزای تحصیلی (Student visa) با سابکلاس ۵۰۰، ویزای سرپرست دانشجویی (Student Guardian visa) با سابکلاس ۵۹۰ و ویزای آموزش و مهارت شغلی (Training visa) با سابکلاس ۴۰۷ معرفی می‌شود.

ویزای تحصیلی (Student visa) استرالیا

ویزای تحصیلی (Student visa) با سابکلاس ۵۰۰ مناسب متقاضیانی است که تمایل دارند در مدارس، کالج‌ها یا دانشگاه‌های استرالیا تحصیل کنند. اگرچه حداقل نمره ۵ آیلتس برای گرفتن ویزای تحصیلی با سابکلاس ۵۰۰ لازم است، اما عملاً برای اینکه بتوانید شانس اخذ ویزای تحصیلی داشته باشید، لازم است مدرک آیلتس با نمره ۶ یا بیشتر ارائه بدهید. حداقل نمره آیلتس هنگام درخواست پذیرش ویزای تحصیلی بستگی به مقطع تحصیلی، رشته انتخابی و دانشگاه موردنظرتان دارد. به‌عنوان مثال، در رشته‌هایی همچون IT و مهندسی نیاز است نمره مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ ارائه بدهید. مدت زمان ویزای تحصیلی شما به اندازه طول مقطع تحصیلی‌تان خواهد بود.

ویزای سرپرست تحصیلی (Student Guardian visa)

ویزای سرپرست تحصیلی (Student Guardian visa) با سابکلاس ۵۹۰ مناسب قیم قانونی یا والدینی است که تمایل دارند دانش آموز زیر ۱۸ سال خود را برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا همراهی کنند. مدت زمان ویزای سرپرست تحصیلی حداکثر ۵ سال و به اندازه طول مقطع تحصیلی دانش‌آموز خواهد بود. حداقل نمره مشخصی برای آیلتس در ویزای با سابکلاس ۵۹۰ ذکر نشده، اما پیشنهاد ما این است حداقل سطح کاربردی (Functional English) از زبان انگلیسی را که معادل نمره ۴.۵ آیلتس خواهد بود ارائه دهید.
در مطلب حاضر درباره سطوح مختلف زبان انگلیسی بیشتر صحبت خواهیم کرد. گفتنی است با ویزای سرپرست تحصیلی می‌توانید یک دوره فشرده زبان انگلیسی را در استرالیا بگذرانید. این دوره با ELICOS شناخته می‌شود که به مدت حداکثر ۳ ماه، هر هفته ۲۰ ساعت به یادگیری زبان انگلیسی مشغول خواهید بود.

ویزای آموزش و مهارت شغلی (Training visa)

ویزای آموزش و مهارت شغلی (Training visa) با سابکلاس ۴۰۷ مناسب افرادی است که می‌خواهند در برنامه‌های آموزشی شغلی در استرالیا شرکت کنند و مهارت‌هایشان را در حوزه تخصصی و کاری خود افزایش دهند. برای اقدام ویزای مهارت شغلی با سابکلاس ۴۰۷، لازم است حداقل سطح کاربردی (Functional English) از زبان انگلیسی را بلد باشید. نمره معادل مدرک آیلتس برای این سطح از زبان انگلیسی، ۴.۵ است.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

حداقل نمره مورد نیاز آزمون آیلتس دانشگاه به دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد. در جدول زیر فهرستی از دانشگاه‌های برتر استرالیا به همراه حداقل نمره موردنیاز آیلتس را در مقاطع تحصیلی گوناگون می‌توانید مشاهده کنید.

نامکارشناسیتحصیلات تکمیلی
دانشگاه ملبورن۷۷
دانشگاه موناش۶.۵۶.۵
دانشگاه ملی استرالیا۶.۵۷
دانشگاه آدلاید۶.۵۶.۵
دانشگاه نیو ساوت ولز۶.۵۶.۵
دانشگاه سیدنی۶.۵۶.۵
دانشگاه تکنولوژی سیدنی۶.۵۶.۵
دانشگاه وسترن۶.۵۶.۵
دانشگاه نوتردام۷۷
دانشگاه ویکتوریا۶.۵۶.۵
دانشگاه نیوکاسل۷۷
دانشگاه ادیث کوان۷.۵۷.۵
دانشگاه باند۶.۵۶.۵
دانشگاه گریفیث۶.۵۶.۵

طبقه بندی نمره زبان برای مهاجرت به استرالیا

پیش‌تر گفتیم زبان انگلیسی در استرالیا دسته‌بندی شده است و حداقل نمره زبان انگلیسی برای انواع ویزای استرالیا تفاوت‌هایی دارد. به‌همین دلیل، محدوده‌ای برای حداقل نمره مورد نیاز آزمون آیلتس ویزاهای استرالیا تعریف می‌شود که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

سطح کاربردی (Functional English)

سطح کاربردی حداقل سطحی از زبان است که اداره مهاجرت استرالیا آن را برای برخی از ویزاهای خود می‌پذیرد. اگر سطح زبان شما از سطح کاربردی (Functional English) پایین‌تر باشد لازم است، هنگام ورود به استرالیا هزینه‌ای برای شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی پرداخت کنید. حداقل نمره زبان معادل در سطح کاربردی، ۴.۵ آیلتس است. در واقع با ارائه مدرک آیلتس با نمره ۴.۵، در سطح کاربردی طبقه‌بندی می‌شوید. با سطح کاربردی (آیلتس ۴.۵) برای ویزاهای کشور استرالیا که در ادامه ذکر می‌شوند می‌توانید اقدام کنید:

  • ویزای کار و تعطیلات (Work and Holiday Visa): سابکلاس ۴۶۲
  • ویزای آموزش و مهارت شغلی (Training visa): سابکلاس ۴۰۷
  • ویزای دائم خلاقیت تجاری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (Business Innovation and Investment Visa): سابکلاس ۸۸۸
  • ویزای موقت خلاقیت تجاری و سرمایه‌گذاری (Business Innovation and Investment Visa): سابکلاس ۱۸۸
  • ویزاهای استعدادهای درخشان (Distinguished Talent Visa): سابکلاس‌های ۱۲۴ و ۸۵۸
  • ویزای دائم مدیران با استعداد و با تجربه (Business Talent Visa): سابکلاس ۱۳۲
  • ویزای موقت حاشیه‌ای تحت حمایت کارفرمای ماهر (Skilled Employer Sponsored Regional Visa): سابکلاس ۴۹۴
  • ویزای موقت نیروی کار ماهر مناطق حاشیه‌ای (Skilled Regional Visa): سابکلاس ۴۸۹
  • ویزای دائمی نیروی کار ماهر مناطق حاشیه‌ای (Skilled Regional Visa): سابکلاس ۸۸۷
  • ویزای موقت مشاغل دارای کمبود (Temporary Skill Shortage Visa | TSS): سابکلاس ۴۸۲

سطح عملی (Vocational English)

سطح زبان انگلیسی عملی (Vocational English) معادل نمره ۵ آیلتس است. با سطح عملی (آیلتس ۵) برای ویزاهای زیر می‌توانید اقدام کنید:

  • ویزای دانشجویی (Student Visa): سابکلاس ۵۰۰
  • ویزای موقت نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های به رسمیت شناخته شده (Recognized Graduate Visa): سابکلس ۴۷۶
  • ویزای موقت شرکت در مراسم دولتی استرالیا (Temporary Activity Visa): سابکلس ۴۰۸

سطح مسلط (Competent English)

سطح مسلط (Competent English) زبان انگلیسی مناسب افرادی است که برای درخواست ویزای کار به اداره مهاجرت استرالیا مراجعه می‌کنند. در واقع اگر به‌دنبال گرفتن ویزای کار استرالیا هستید، لازم است حتما به این سطح از زبان انگلیسی مسلط باشید. معادل سطح مسلط، نمره ۶ آیلتس است. با سطح مسلط زبان انگلیسی (آیلتس ۶) برای ویزاهای زیر در کشور استرالیا می‌توانید اقدام کنید:

  • ویزای موقت کارآفرینی (Significant Investor Extension stream): سابکلاس ۱۸۸
  • ویزای نیروی کار ماهر برگزیده کارفرما (Employer Nomination Scheme Visa | ENS): سابکلاس ۱۸۶
  • ویزای دائمی نیروی کار ماهر برگزیده مناطق حاشیه‌ای (Regional Sponsored Migration Scheme Visa): سابکلاس ۱۸۷
  • ویزای دائمی مستقل کاری (Skilled Independent Visa): سابکلاس ۱۸۹
  • ویزای نیروی کار ماهر برگزیده (Skilled Nominated Visa): سابکلاس ۱۹۰
  • ویزای موقت نیروی کار برگزیده استانی (Skilled Work Regional Visa): سابکلاس ۴۹۱
  • ویزای موقت کار پس از فارغ‌التحصیلی (Temporary Graduate Visa): سابکلاس ۴۸۵

سطح پیشرفته (Proficient English)

از سطح پیشرفته و بیشتر زبان انگلیسی در استرالیا، برای سیستم امتیازبندی استفاده می‌شود. این بدان معناست که با ارائه نمره‌ معادل سطح پیشرفته زبان انگلیسی می‌توانید هنگام درخواست برای گرفتن ویزا امتیاز کسب کنید تا شانس‌تان برای دریافت ویزای استرالیا بیشتر شود.
معادل سطح پیشرفته، نمره ۷ آیلتس است. این ویزا عموما توسط افرادی که به دنبال ویزای کاری و تحصیلی استرالیا هستند، بیشتر استفاده می‌شود؛ زیرا نمره معادل سطح پیشرفته زبان انگلیسی بالاتر از سطح مسلط (Competent English) است و شانس بیشتری برای اخذ پذیرش خواهند داشت. اگر با سطح پیشرفته زبان انگلیسی برای ویزای کار استرالیا اقدام کنید، ۱۰ نمره بیشتر دریافت می‌کنید.

سطح عالی (Superior English)

همان‌طور که گفتیم سطح عالی نیز برای سیستم امتیازبندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمره معادل سطح عالی، همان نمره ۸ آیلتس خواهد بود. چنانچه با سطح عالی زبان انگلیسی برای ویزای کار استرالیا اقدام کنید، ۲۰ امتیاز نمره بیشتری کسب خواهید کرد.

آیلتس آکادمیک یا جنرال برای استرالیا

یکی از سوالات رایج درباره مهاجرت به استرالیا این است که در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنیم یا جنرال؟ در پاسخ به این سوال باید اول مشخص شود که شما برای تحصیل می‌خواهید به کشور استرالیا مهاجرت کنید یا برای کسب‌و‌کار. آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های بین‌المللی است که سطح زبان انگلیسی افراد را می‌سنجد. داشتن مدرک آیلتس یکی از الزامات دریافت ویزا برای کشور استرالیا است. آیلتس آکادمیک برای زندگی و تحصیل و آیلتس جنرال برای کسب‌و کار در کشور استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرداخت هزینه آیلتس با تهران پیمنت

همان‌طور که در مطلب حاضر خواندید، ارائه مدرک زبان آیلتس (IELTS) هنگام گرفتن پذیرش تحصیلی استرالیا و همچنین زمان اپلای کاری این کشور اهمیت زیادی دارد. چنانچه تمایل به شرکت در آزمون آیلتس خارج از کشور داشته باشید، می‌توانید روی پرداخت هزینه آیلتس خارج از کشور توسط تهران پیمنت حساب کنید؛ زیرا پرداخت‌های ارزی با استفاده از مستر کارت، ویزا کارت و پی پال انجام می‌شود. تهران پیمنت می‌تواند سفارش شما را زیر ۳ ساعت و با کارمزد پایین پرداخت کند تا خیال‎‌تان از ثبت نام سریع آیلتس در یکی از کشورهای همسایه راحت باشد.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.