صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟

دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آیا دیپازیت فی را می‌شناسید؟ اپلیکیشن فی را چطور؟ درباره ادمیشن فی چه می‌دانید؟ اصلا تفاوت میان این‌ها چیست؟ احتمالا بدانید که این عبارت‌ها در مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور کاربرد دارند و دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ممکن است لازم باشد یکی یا همه آن‌ها را بپردازند تا پروسه اپلای تحصیلی با موفقیت انجام شود.
برای دانستن هر یک از این عبارت‌ها بهتر است معنای لغوی و مفهوم کاربردی هر یک را به طور دقیق بررسی کنیم تا یک‌بار برای همیشه این عبارت‌ها در ذهنتان ماندگار شوند. بنابراین در این مطلب ابتدا به طور جامع درباره دیپازیت فی صحبت می‌کنیم و در انتها یک روش مطمئن برای پرداخت هزینه دیپازیت فی دانشگاه‌های خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

دیپازیت فی دانشگاه‌های خارجی

 

معنا و مفهوم دیپازیت فی (Deposit Fee)

دیپازیت فی (Deposit Fee) در لغت به معنای هزینه سپرده است و در اصطلاح، به هزینه‌ای گفته می‌شود که پس از قبولی شخص در رشته موردنظرش، باید برای رزرو صندلی خود در دانشگاه بپردازد. در واقع این هزینه را دانشگاه به این دلیل از متقاضی دریافت می‌کند که از تصمیم فرد برای تحصیل مطمئن شود. هزینه دیپازیت فی بنا به قوانین دانشگاه ممکن است پس از حضور دانشجو در دانشگاه به او بازگردانده شود.
موفقیت در اخذ پذیرش دانشگاه با مفهومی با نام ادمیشن (Admission) شناخته می‌شود. به همین خاطر، افرادی که بتوانند پذیرش خود را از دانشگاه بگیرند، باید هزینه ادمیشن فی (Admission Fee) پرداخت کنند. پس Admission Fee تفاوتی با Deposit Fee ندارد و کاربرد هر دو یکی است.

 

تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی (Application Fee) هزینه‌ای است که هنگام ارسال درخواست پذیرش (اپلای) باید بپردازید تا درخواست‌تان توسط دانشگاه بررسی شود. نتیجه بررسی اپلای تحصیلی هرچه باشد، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی باید انجام شود و این هزینه قابل استرداد نیست.
گفتیم Deposit Fee هزینه‌ای است که پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید بپردازید تا به دانشگاه اطمینان دهید قصدتان برای تحصیل جدی است. پرداخت دیپازیت فی (که Admission Fee نیز نامیده می‌شود) به منزله رزرو صندلی‌تان در دانشگاه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت‌ها بین دیپازیت فی و اپلیکیشن فی، می‌توانید مطلب تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست؟ را هم مطالعه کنید.

 

چرا دانشگاه‌ها Deposit Fee درخواست می‌کنند؟

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا برای رزرو صندلی و جای خود در دانشگاه باید سپرده‌ای را تحت عنوان Deposit Fee پرداخت کنند. به طور معمول، متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی برای بالا بردن شانس اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش، برای بیشتر از یک دانشگاه درخواست ارسال می‌کنند. این بدان معناست که پس از اعلام نتایج، ممکن است از بیشتر از یک دانشگاه ادمیشن دریافت کرده باشند.
اگر در شرایط مشابه برای چند دانشگاه درخواست پذیرش ارسال کنید و از چند جا ادمیشن دریافت کنید، چه تصمیمی می‌گیرید؟ در نهایت باید یک دانشگاه را انتخاب کرده، ثبت‌نام‌ را تکمیل کنید و مراحل بعدی که مربوط به اخذ ویزاست را دنبال کنید.
دانشگاه‌ها برای اطمینان از تصمیم جدی ثبت‌نام متقاضیان، هزینه Deposit Fee را دریافت می‌کنند؛ چون همان‌طور که گفتیم، هر متقاضی ممکن است دو یا چند ادمیشن دریافت کند و دانشگاه می‌خواهد آمار دانشجویان ثبت‌نامی را داشته باشد.

 

آیا پرداخت دیپازیت فی الزامی است؟

گفتیم دلیل دریافت هزینه Deposit Fee این است که صندلی‌تان را در دانشگاه حفظ کنید. هزینه Admission Fee فقط در سال اول دانشگاه گرفته می‌شود و نیازی نیست هر سال آن را بپردازید. برخی از دانشگاه‌ها نیز از ابتدا پرداخت هزینه پذیرش (ادمیشن فی) را الزامی نمی‌دانند و آن را رایگان در نظر می‌گیرند. به طور کل، ادمیشن فی را در بیشتر دانشگاه‌ها قابل استرداد (Refundable) بدانید ولی در مجموع برای استرداد Admission Fee باید به قوانین و مقررات دانشگاه مراجعه کنید تا گام‌هایتان را مطمئن‌تر بردارید.

 

اگر دیپازیت فی بپردازم ولی از تحصیل منصرف شوم چطور؟

پیش‌تر گفتیم که معمولا Deposit Fee قابل استرداد است. در صورتی‌ که از تحصیل در دانشگاه منصرف شوید می‌توانید درخواست ریفاند کنید تا هزینه ادمیشن فی را پس بگیرید. البته فراموش نکنید که استرداد Admission Fee کاملا بستگی به قوانین دانشگاه دارد. زیرا اگر دانشگاه خود را متعهد به ریفاند ادمیشن فی نداند، ممکن است درصورتی که این هزینه را پرداخت کرده باشید و از شرکت در دانشگاه انصراف دهید، هزینه را به شما عودت ندهد.

چگونه دیپازیت فی را پرداخت کنیم؟

 

هزینه دیپازیت فی دانشگاه‌های مختلف

دانشجویان تازه‌وارد ممکن است بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار به عنوان دیپایت فی پرداخت کنند. این مقدار در برخی از دانشگاه‌‌ها ممکن است به ۱۰۰۰ دلار نیز برسد. البته این هزینه فقط در سال اول تحصیل باید پرداخت شود. ضمن این‌که گاهی این هزینه تنها برای پوشش Admission Fee نیست و شامل هزینه خوابگاه، بیمه و هزینه‌هایی از این دست نیز می‌شود که در این صورت، تنها بخشی از آن قابل استرداد خواهد بود.

 

آیا دیپازیت فی قابل استرداد (Refundable) است؟

متقاضیان ممکن است به هر دلیلی از شرکت در دانشگاه و ادامه تحصیل منصرف شوند. ممکن است از جای بهتری پذیرش بگیرند یا به کار بیشتر از تحصیل تمایل داشته باشند و فرصت شغلی مناسبی بیابند. در کل، اگر متقاضی از تحصیل منصرف شود و ادمیشن فی دانشگاه را پرداخت کرده باشد، می‌تواند در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه مورد نظرش درخواست استرداد Admission Fee کند. به طور کل Admission Fee قابل استرداد است، اما در نهایت قوانین و مقررات دانشگاه تعیین‌کننده هستند و باید مطابق با مقررات، از دانشگاه انتظار ریفاند داشته باشیم.

 

آیا پرداخت دیپازیت فی اجباری است؟

پرداخت هزینه دیپازیت فی موجب می‌شود تا صندلی‌تان را در دانشگاه حفظ کنید. گفتیم که هزینه ادمیشن فی را فقط سال اول دانشگاه می‌پردازید و این پرداخت هزینه هر سال تکرار نمی‌شود. با این حال ممکن است برخی از موسسه‌های آموزش عالی پرداخت ادمیشن فی را اجباری ندانند و از دانشجویان این هزینه را دریافت نکنند.

 

چگونه دیپازیت فی را پرداخت کنیم؟

به منظور پرداخت هزینه Deposit Fee یا Admission Fee باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. از آن‌جا که استفاده از کردیت کارت‌ها معمولاً برای ایرانیان ممکن نیست، می‌توانید از سایت‌های خدمات پرداخت آنلاین ارزی استفاده کنید.
برای پرداخت هزینه دیپازیت فی/ادمیشن فی می‌توانید روی تهران پیمنت حساب کنید؛ زیرا پرداخت‌تان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. برای پرداخت هزینه پذیرش دانشگاه روی لینک داده شده کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید. در صفحه کاربری، سفارش خود را ثبت کنید تا ظرف مدت زمان ۱ الی ۳ ساعت، هزینه دیپازیت فی پرداخت شود.

چنانچه پیشتر در پروسه اپلای خود، هزینه دانشگاه‌های خارجی را پرداخت کرده‌اید، از شما دعوت می کنیم تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*