صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left کارت‌ اعتباری و پی‌پال left مستر کارت و ویزا کارت left معرفی انواع مستر کارت

معرفی انواع مستر کارت

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هنگامی که صحبت از کارت‌های ارزی بین المللی به میان می‌آید، نام‌های ویزا کارت و مستر کارت بسیار شنیده می‌شود. این دو برند مالی، سیستم‌های بین‌المللی هستند که تقریبا تمامی بانک‌های سراسر جهان به این سیستم‌ها متصل هستند و از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. بدین ترتیب با داشتن ویزا کارت و یا مستر کارت صرف نظر از بانک و کشور صادر کننده، امکان خرید از کلیه دستگاه‌های کارت‌خوان، خودپرداز (ATM) و تمام درگاه‌هایی که متصل به شبکه جهانی ویزا و مستر هستند، را خواهید داشت. از آنجا که ایران عضو این شبکه جهانی نبوده و تحریم است، استفاده از این کارت‌ها در ایران و یا توسط ایرانیان به‌صورت مجازی و از نوع پیش پرداخت شده (PrePaid) است. در ادامه این مقاله جهت آشنایی بیشتر شما در مورد تاریخچه و انواع مستر‌کارت (MasterCard) توضیحاتی ارائه شده است.

انواع مستر کارت

نگاهی به تاریخچه کارت‌های اعتباری

در قرن ۱۹میلادی کارت‌های فیزیکی با نام لوحه‌های پرداخت (Charge Plates) شکل گرفت که از جنس فلز (آلومینیوم) و به رنگ سفید بودند. این کارت‌های بانکی توسط کمپانی‌های نفتی و انجمن‌های انبارداران صادر می‌شد. با این که جنس این کارت‌ها در ابتدا آلومینیوم بوده، اما بعد به‌صورت سلولوید، مس، استیل و فلز سفید درآمده است.

از میانه قرن بیستم میلادی و با گسترش ارتباطات و پیدایش کسب‌وکارهای نوین و همچنین نیازهای جدید و روز افزون صنوف مختلف جامعه در زمینه صدور انواع کارت‌های بانکی و همچنین صادرکنندگان، توزیع کنندگان و پشتیبانی کنندگان آن‌ها رشد و توسعه چشمگیری را شاهد بودیم. به همین دلیل متقاضیان کارت‌های بانکی با شمار زیادی از کارت‌های متنوع روبرو شدند که یکی از آنها برند مالی مستر کارت است.

همان‌طور که گفته شد MasterCard یک شرکت بین المللی در حوزه کارت‌ اعتباری است که با نهادهای مالی جهت صادر کردن کارت‌های اعتباری همکاری می‌کند. همچنین شرکتی دیگر تحت نظارت برند مسترکارت مسئول توزیع کارت‌های اعتباری است. مسترکارت یکی از سه کارت اعتباری مهم مورد پذیرش فروشندگان و همچنین ارائه دهندگان خدمات مالی در سراسر جهان است. مستر کارت به صورت فیزیکی، مجازی و در انواع گوناگون با توجه به نیاز مشتریان صادر می‌شود.

انواع کارت‌های ارزی بین المللی مسترکارت

به طور کلی انواع کارت‌های ارزی بین‌المللی فارغ از نام برند و لوگوی سیستم مالی از نظر نوع حساب در سه گروه کارت‌های اعتباری (Credit Card)، کارت‌های نقدی (Debit Card) و کارت‌های پیش پرداخت شده (Prepaid) تقسیم می‌شوند. مسترکارت نیز بر مبنای همین سه گروه تقسیم می‌شود:

  • کارت‌های اعتباری (Credit Card) به یک حساب بانکی که حقوق ماهانه فرد نیز به آن واریز می‌شود متصل است و پشتوانه مالی این حساب توسط شرکت‌ها و موسسات تضمین شده است. در نتیجه دارنده‌ی این کارت می‌تواند بیش از موجودی حساب خود یا حتی با موجودی صفر اقدام به خرید می‌کند. کارت‌های اعتباری مسترکارت در شش نوع Standard، Gold، Titanium، platinum، World و World Elite توسط بانک‌ها و موسسات مالی صادر می‌شوند. در ادامه مقاله توضیحاتی پیرامون این کارت‌ها آمده است.
  • کارت نقدی یا Debit Card نیز توسط یک حساب بانکی پشتیبانی می‌شود اما در این نوع کارت، فقط می‌توان به اندازه موجودی حساب، پول برداشت کرد. کارت‌های نقدی مستر در شش نوع Standard، Titanium، World، Gold، Platinum و Maestro صادر می‌گردند. می‌توانید برای اطلاع بیشتر درباره دبیت کارت‌ها مقاله دبیت کارت چیست را مطالعه کنید.
  • کارت‌های PrePaid مشابه کارت هدیه (Gift Card) است و برخلاف دو کارت Credit و Debit به حساب بانکی متصل نیست. کارت‌های پیش پرداخت شده متناسب به نوع آن‌ها ممکن است قابل شارژ یا غیر قابل شارژ مجدد باشند و تنها به همان اندازه موجودی داخل آن قابل برداشت است.

انواع مستر کارت 


مستر کارت استاندارد

(Standard MasterCard)

مناسب برای ایجاد گردش مالی در حساب و همچنین پرداخت هزینه‌های روزانه.

مستر کارت گلد

(Gold MasterCard)

مناسب برای بالا بردن قدرت خرید و برخورداری از تخفیفات. 

مستر کارت پلاتینیوم

(Platinum MasterCard)

تمامی مزیت‌های مسترکارت گلد را دارا بوده و کالایی که توسط این کارت خریداری شده در مقابل آسیب‌دیدگی، گم‌ شدن و دزدیده شدن بیمه است.

مستر کارت جهانی

(World MasterCard)

برای مسافرت‌های بین قاره‌ای و افرادی که دارای کسب و کار کوچک و تجار معمولی هستند، مناسب است.  

مستر کارت الیت جهانی (World Elite MasterCard)

برای افرادی که به سفرهای لوکس می‌روند و می‌خواهند از تخفیفات لوکس استفاده کنند مناسب است. 

مستر کارت استاندارد (Standard MasterCard)

مستر کارت استاندارد مناسب افرادی است که به دنبال ایجاد گردش مالی در حساب خود و همچنین پرداخت هزینه‌های روزانه خود هستند. برخی از مسترکارت‌های استاندارد بعد از رسیدن به یک میزان مشخصی از تراکنش توسط دارندگان کارت، امتیازاتی (Rewards) نظیر تخفیف در خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل‌ها و غیره به آن کارت می‌دهند.

مستر کارت

مستر کارت گلد (Gold MasterCard)

مستر کارت طلایی برای این منظور طراحی شده است که دارندگان کارت، قدرت خرید بیشتری داشته باشند و به ازای هر خرید آنها، امتیاز بیشتری (Reward) تعلق بگیرد. این کارت به‌دلیل این که امتیازاتی نظیر خدمات رایگان در خصوص بیمه حوادث، پوشش دادن هزینه‌های فوری پزشکی و خدمات رایگان تعمیر خودرو را به دارندگان کارت ارائه می‌کند، برای سفر بسیار مناسب است. دارندگان این کارت در برخی از هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز مشابه می‌توانند از تخفیف استفاده کنند.

مستر کارت پلاتینیوم (Platinum MasterCard)

مستر کارت پلاتینیوم دارای مزایای بیشتری نسبت به مسترکارت طلایی است. این نوع از کارت‌ها دارای ساختار امتیاز دهی سخاوتمندانه‌ای هستند و علاوه بر این که تمام مزایای یک مستر کارت طلایی را دارا هستند، کالایی که توسط این کارت خریداری شده نیز در مقابل آسیب‌دیدگی، گم شدن و دزدیده شدن بیمه است.

مستر کارت جهانی (World MasterCard)

این کارت مخصوص افرادی است که مسافرت‌های بین قاره‌ا‌ی زیادی را در طول سال انجام می‌دهند. به عبارتی دیگر افراد دارای کسب‌و‌کار کوچک و تجار معمولی می‌توانند از مزایای این نوع مستر کارت بهره‌مند شوند.

مستر کارت الیت جهانی (World Elite MasterCard)

این نوع مسترکارت به افرادی پیشنهاد می‌‌شود که سفرهای لوکس انجام می‌دهند. با استفاده از این کارت افراد می‌توانند از تخفیف‌های هتل‌های لوکس، تخفیف‌های شگفت‌انگیز کرایه ماشین‌های لوکس و یا سرویس پروازهای اختصاصی در هر نقطه از دنیا بهره‌مند شوند.

بنابراین با توجه به عرضه‌ی انواع مختلف مسترکارت با خدمات متنوع و گوناگون، افراد با چالش‌های زیادی در جهت انتخاب کارت مناسب برای خود مواجه هستند. نکته کلیدی در انتخاب بهترین مستر کارت در نظر گرفتن کاربرد هریک از آنها است و اینکه چه نیازهایی را پوشش می‌دهد. نکته دیگر این است که دارنده کارت چگونه می‌تواند بیشترین خرید را انجام دهد و چه نوع کارمزدی به خرید او تعلق می‌گیرد.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.