صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left نمونه کارنامه تافل iBT و هوم ادیشن + بررسی مدرک تافل

نمونه کارنامه تافل iBT و هوم ادیشن + بررسی مدرک تافل

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

تافل (TOEFL iBT) یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور است. نمره بالا در این آزمون نشان می‌دهد که شما تسلط خوبی بر زبان انگلیسی دارید و می‌توانید عملکرد موفقیت‌آمیزی در محیط آکادمیک داشته باشید. پس از گذشت چهار تا هشت روز از شرکت در امتحان تافل iBT، کارنامه آن به دست شما می‌رسد و در آن می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد خود دریافت کنید و این امر به شما کمک می‌کند که از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید. ادر ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چه اطلاعاتی در کارنامه تافل وجود دارد و نمونه کارنامه آزمون تافل به چه شکل است؛ با ما همراه باشید.

 کارنامه آزمون تافل

چگونه می‌توانید کارنامه تافل را دریافت کنید؟

همان‌طور که مطرح شد، نتیجه تافل حدود چهار تا هشت روز پس از شرکت در آزمون اعلام می‌شود. زمانی که نتیجه مشخص می‌شود به آدرس ایمیلی که با آن در وبسایت ETS ثبت‌نام کرده‌اید، یک ایمیل اطلاع‌رسانی فرستاده می‌شود.
پس از آن برای مشاهده کارنامه تافل iBT می‌توانید وارد حساب کاربری خود در وب‌سایت شوید و با انتخاب گزینه «View Scores and Score Recipients» نمرات خود را مشاهده کنید. علاوه‌بر‌این، PDF کارنامه تافل نیز قابل دانلود است و می‌توانید آن را به‌راحتی ذخیره کنید یا برای دانشگاه‌های مورد نظر خود بفرستید. این کارنامه در واقع همان مدرک تافل محسوب می‌شود.

کارنامه TOEFL iBT به چه شکل است؟

پس از اینکه کارنامه یا مدرک تافل iBT خود را دانلود می‌کنید، یک فایل دو صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید. در ادامه تصاویر عکس مدرک تافل برای شما قرار داده شده است.

عکس مدرک تافل

مشخصات کلی در بالای صفحه عکس مدرک تافل

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در قسمت بالای کارنامه، اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، جنسیت و تاریخ تولد قید شده است. در قسمت پایین، آدرس محل زندگی، زبان مادری، کشور محل تولد و اطلاعات مرتبط با مرکز آزمون ذکر شده است. سپس، اطلاعات کارت‌ شناسایی، پاسپورت یا کارت ملی شما قید شده است.

ریز نمرات آزمون تافل

در وسط صفحه عکس مدرک تافل، می‌توانید جزئیات نمرات آزمون تافل خود را مشاهده کنید. در کادر سمت چپ، نمرات آزمون فعلی ذکر شده است. در کادر سمت راست (My Best Scores)، بالاترین نمراتی که از ۴ تسک Reading ،Listening ،Writing و Speaking آزمون‌های مختلف تافل کسب کرده‌اید. در صورتی که تنها یک‌بار در آزمون تافل شرکت کرده باشید، My Best Scores برابر با نمره کلی آزمونتان خواهد بود.
همان‌طور که در زیر این دو کادر مطرح شده است، اگر در یکی از بخش‌های آزمون شرکت نکرده باشید، نمره کل به شما گزارش داده نمی‌شود. همچنین، نمرات منقضی‌شده در محاسبات My Best Scores در نظر گرفته نمی‌شوند. کادر My Best Scores به شما کمک می‌کند که نسبت به روند نمرات خود در آزمون تافل آگاه‌تر باشید و نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید.

نمایش موسساتی که کارنامه تافل را دریافت کرده‌اند

در زیر عکس خود می‌توانید کد موسسه‌هایی را ببینید که کارنامه TOEFL برای آن‌ها ارسال شده است. همان‌طور که در کارنامه مشاهده می‌کنید هیچ عبارتی مبنی بر قبول یا رد شدن شما در آزمون تافل وجود ندارد. در واقع، تنها لازم است که حداقل نمره تافل برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر را به‌دست بیاورید. برای اینکه بدانید به چه نمره‌ای نیاز دارید، کافی است به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید.

عکس مدرک تافل

نمایش طیف نمرات آزمون تافل

در صفحه دوم کارنامه تافل iBT، طیف نمرات این آزمون قید شده است که بررسی آن‌ها و مقایسه نمره خود با این طیف نمرات به شما کمک می‌کند سطح زبان انگلیسی خود را دقیق‌تر تشخیص دهید. ETS موسساتی که نتایج برای آن‌ها ارسال می‌شود را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرده است و به هر یک از آن‌ها یک کد اختصاص داده است. این کدها را می‌توانید در سمت راست صفحه دوم کارنامه مشاهده کنید.

آیا کارنامه تافل iBT هوم ادیشن با کارنامه تافل iBT متفاوت است؟

یکی از سوالات متداول در مورد آزمون تافل، تفاوت کارنامه TOEFL iBT و هوم ادیشن است. کارنامه تافل هوم ادیشن تفاوت قابل توجهی با کارنامه تافل iBT ندارد و تنها در قسمت Test Center به Home Edition بودن آزمون اشاره شده است. بنابراین، کارنامه تافل iBT و هوم ادیشن یکسان هستند اما به یاد داشته باشید که دانشگاه‌های بیشتری مدرک تافل iBT را قبول دارند.

مدرک تافل چقدر اعتبار دارد؟

نمره تافل تا دو سال پس از تاریخ آزمون معتبر است. این بدین معنی است که اگر در تاریخ ۱ می سال ۲۰۲۳ در این آزمون شرکت کنید، نمرات شما تا ۱ می سال ۲۰۲۵ معتبر خواهد بود. بنابراین، اگر قصد دارید کارنامه آزمون‌های تافل قبلی خود را به دانشگاه ارسال کنید، به این نکته توجه کنید که نمرات آن معتبر باشد و منقضی نشده باشد. همچنین، لازم است بدانید کشورهایی که مدرک تافل را می پذیرند بسیار زیاد هستند و در واقع، مدرک TOEFL در بیشتر کشورها معتبر محسوب می‌شود.

نحوه ارسال کارنامه تافل چگونه است؟

به‌عنوان شرکت‌کننده در آزمون تافل می‌توانید گزارش نمره تافل خود را به چهار موسسه به‌صورت رایگان ارسال کنید. برای این کار ابتدا به سایت ETS وارد شده و قسمت view order را انتخاب کنید و در انتها روی order number کلیک کنید. اگر بخواهید کارنامه TOEFL را به بیش از چهار دانشگاه ارسال کنید، لازم است به‌ازای هر دانشگاه مبلغ ۲۵ دلار پرداخت کنید. برای ارسال کارنامه تافل به‌صورت غیر رایگان، پس از ورود به سایت ETS، قسمت Order Score Reports را انتخاب کنید. در انتها بعد از انتخاب تافل سرویس، گزینه Send Additional Score Report(s) to Institutions را کلیک کرده و نمره خود را برای دانشگاه‌های مقصد ارسال کنید.

اعتراض به نمره تافل

تا ۳۰ روز پس از آزمون فرصت دارید که به نمرات خود اعتراض کنید. می‌توانید برای بخش‌های Writing یا Speaking یا هر دوی آن‌ها، درخواست تجدید نظر ثبت کنید و به‌ازای بررسی مجدد هر یک از این بخش‌ها ۸۰ دلار هزینه پرداخت کنید. همچنین، مهم است نکات زیر را در مورد اعتراض به نمرات تافل بدانید:

  • تنها یک‌بار می‌توانید به نمرات تافل خود اعتراض کنید.
  • اگر به نمره هر دو بخش Writing و Speaking اعتراض دارید، لازم است اعتراض خود نسبت به نمرات این دو بخش را همزمان ارسال کنید.
  • نمرات جدید، نمرات رسمی کارنامه محسوب و نمرات قبلی نادیده گرفته می‌شوند.
  • اگر ریپورت نمره آزمون تافل iBT برای دانشگاه‌ها یا موسسات ارسال شده باشد، نتایج، امکان بررسی مجدد را ندارند. در واقع، اگر از امکان ارسال رایگان کارنامه استفاده کرده باشید، دیگر امکان اعتراض به نمرات برای شما وجود ندارد.

در پایان، همه آزمون‌های زبان از جمله تافل iBT، کارنامه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید آن را برای دانشگاه‌ها یا موسسات مورد نظر خود ارسال کنید. این کارنامه‌ها علاوه بر اینکه حاوی نمرات شما هستند، می‌توانند اطلاعات بیشتری را دربر بگیرند. بنابراین، کارنامه هر آزمون زبان دارای ویژگی‌های مختص به خودش است. اگر در آزمون تافل شرکت کرده باشید یا قصد ثبت نام تافل iBT را داشته باشید، ممکن است کنجکاو باشید که در کارنامه TOEFL چه اطلاعاتی وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم به هر آنچه لازم است در مورد کارنامه تافل بدانید بپردازیم. با این حال، اگر همچنان با سوالات یا ابهاماتی در این زمینه روبرو هستید، حتما آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی سوالات شما باشیم.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.