صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left انگلستان left راه های مهاجرت به انگلستان

راه های مهاجرت به انگلستان

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۲۷

انگلستان یکی از کشورهایی است که به دلیل شرایط مناسب زندگی، کار و تحصیل، محبوبیت بسیاری میان متقاضیان مهاجرت دارد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا سوالات زیادی درباره راه های مهاجرت به انگلستان و گرفتن اقامت دائم این کشور دارید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درباره راه های مهاجرت به انگلستان بیشتر صحبت کنیم.

معرفی راه های مهاجرت به انگلیس

برای مهاجرت به انگلیس راه‌های زیادی وجود دارد و متقاضیان بر اساس شرایط خود می‌توانند برای ویزاهای مختلف اقدام کنند. راه‌های مهاجرت به این کشور عبارت‌اند از:

  • مهاجرت نخبگان به انگلستان
  • مهاجرت به انگلیس با ازدواج
  • مهاجرت به انگلیس از طریق کار
  • مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل
  • مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت نامه
  • مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای خانوادگی

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل

  • ویزای تحصیلی (Student Visa)

یکی از راه‌های مهاجرت به انگلستان، تحصیل در این کشور است. نکته‌ای که در رابطه با مهاجرت از این طریق وجود دارد این است که تحصیل راهی برای دریافت اقامت دائم انگلستان نیست؛ اما می‌تواند راهی برای یافتن کار مناسب و در نتیجه گرفتن اقامت انگلستان باشد.
برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان (Student Visa) که از آن تحت عنوان ویزای Tier 4 نیز یاد می‌شود، باید از یکی از دانشگاه‌های انگلستان پذیرش گرفته باشید. زودترین تاریخی که می‌توانید برای این ویزا اقدام کنید، ۶ ماه قبل از تاریخ شروع ترم تحصیلی است. اعتبار ویزای تحصیلی به مقطع و مدت تحصیل شما بستگی دارد؛ این مدت بسته به موارد ذکر شده از ۲ تا ۵ سال متغیر است. با داشتن ویزای تحصیلی شما مجاز به کار نیز خواهید بود. پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه، نیاز به دریافت CAS (تأیید پذیرش تحصیل از دانشگاه مقصد) دارید و بدون این مدرک نمی‌توانید ویزای تحصیلی بگیرید. ارائه گواهی تمکن مالی و اثبات داشتن پول کافی برای پرداخت هزینه سال اول تحصیل خود (۹ ماه) از ملزومات است؛ مبلغ هزینه شما در CAS ذکر می‌شود. به‌طور معمول، علاوه بر مبلغ شهریه به ازای هر ماه، مبلغ ۱۰۲۳ پوند برای تحصیل در خارج از لندن و ۱۳۳۴ پوند برای تحصیل داخل لندن نیاز است.
برای آشنایی با برترین دانشگاه‌های کشور انگلیس، می‌توانید مطلب بهترین دانشگاه های انگلستان را مطالعه کنید.

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت (Short-term Study Visa)

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان برای تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی است که مدت آن‌ها بیشتر از ۶ ماه و کمتر از ۱۱ ماه است. برای اخذ این ویزا باید حداقل ۱۶ سال داشته باشید و دوره آموزشی شما توسط یکی از موسساتی برگزار شود که نام آن‌ها را در فهرست موسسات معتبر انگلستان مشاهده می‌کنید. همچنین نیاز است ثابت کنید که می‌توانید در طول این دوره مخارج خود را تامین کنید. توجه داشته باشید که با داشتن این ویزا نمی‌توانید در انگلستان کار کنید یا دوره آموزشی خود را تغییر دهید. امکان تمدید این ویزا نیز وجود ندارد و پس از اتمام دوره باید انگلستان را ترک کنید.

مهاجرت به انگلیس از طریق کار

را‌ه‌های متنوعی برای مهاجرت کاری به انگلیس وجود دارد که بسته به توانایی و تخصص، داشتن جاب آفر و اسپانسرشیپ، زمینه شغلی آینده و اینکه به تنهایی مهاجرت می‌کنید یا همراه با خانواده، می‌توانید برای هر یک اقدام کنید. با داشتن ویزای کاری و پنج سال حضور مداوم و کار در این کشور، با رعایت شروط دیگر می‌توانید برای دریافت اقامت انگلستان اقدام کنید. البته در نظر داشته باشید که شرایط برای هر نوع ویزای کاری متفاوت است و داشتن ویزای کاری، گرفتن اقامت دائم انگلستان را تضمین نمی‌کند. انواع ویزای کاری انگلیس عبارت‌اند از:

  • ویزای نیروی کار ماهر (Skilled Worker Visa)

برای دریافت این ویزا لازم است از یک کارفرما که مورد تایید Home Office باشد، پیشنهاد شغلی داشته باشید؛ هوم آفیس، وزارت کشور بریتانیا است. داشتن گواهی اسپانسرشیپ از کارفرمای خود که در آن جایگاه شغلی شما نیز ذکر شده باشد، نیاز است. شغلی که قرار است داشته باشید باید جزو لیست مشاغل مورد تایید این کشور باشد که آن را در فهرست مشاغل مورد تایید انگلیس می‌توانید مشاهده کنید. همچنین درآمد شما نباید از حداقل درآمد در نظر گرفته شده کمتر باشد؛ این مقدار به شغل شما بستگی دارد. اطلاعات بیشتر درباره میزان حقوق و حداقل حقوق دریافتی را می‌توانید در بخش الزامات حقوق و دستمزد وبسایت انگلستان مشاهده کنید. ضمن این که تسلط به زبان انگلیسی از دیگر شروع گرفتن ویزای نیروی کاری ماهر است.
اعتبار ویزای Skilled Worker انگلیس ۵ سال است که در صورت رعایت کردن شرایط ذکر شده، امکان تمدید آن وجود دارد. پس از گذشت ۵ سال می‌توانید برای اقامت دائم یا Indefinite Leave to Remain (ILR) این کشور اقدام کنید. البته یکی از شرط‌های لازم برای گرفتن این اقامت، زندگی در کشور انگلستان به مدت ۱۰ سال است به طوری‌که در طول این ۱۰ سال، عدم حضور شما در این کشور بیشتر از ۵۴۰ روز نشود.

  • ویزای کادر درمان (Health and Care Worker Visa)

همان‌طور که از نامش پیداست، این ویزا مناسب کادر درمان است؛ چنانچه پرستار، دکتر، متخصص سلامت و مراقبت‌های اجتماعی هستید، با داشتن شروط دیگر، می‌توانید از طریق ویزای کادر اقدام کنید و به سیستم بهداشت و درمان انگلیس (NHS) بپیوندید. به این منظور در ابتدا باید واجد شرایط لازم برای تایید صلاحیت باشید؛ در صفحه ویزای کادر درمان کشور انگلستان می‌توانید اطلاعات مربوط به این موضوع را به‌دست آورید. همچنین نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مورد تایید هوم آفیس، گواهی اسپانسرشیپ، حداقل حقوق سالیانه و تسلط به زبان انگلیسی خواهید داشت.‌
مدت اعتبار این ویزا ۵ سال است که پس از گذشت این زمان می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

  • ویزای Scale-up Worker

ویزای Scale-up Worker مخصوص آن دسته از افرادی است که در زمینه خاصی تخصص کافی دارند و می‌توانند از یک شرکت و بیزینس مورد تایید هوم آفیس در انگلیس برای حداقل مدت ۶ ماه، جاب آفر بگیرند. توجه داشته باشید که شغل شما باید جزو لیست مشاغل مورد تایید که در بالا اشاره شد باشد. تسلط به زبان انگلیسی، گواهی اسپانسرشیپ از جانب کارفرما و داشتن حداقل حقوق سالیانه از دیگر پیش‌نیازهای درخواست این ویزاست. با این ویزا می‌توانید به مدت ۲ سال در انگلیس بمانید؛ اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید تا ۵ سال این ویزا را تمدید کنید و پس از آن برای اقامت دائم درخواست دهید.

  • ویزای کار پس از تحصیل (Graduate Visa)

دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در انگلستان می‌توانند برای ویزای کار پس از تحصیل درخواست دهند. شرایط اقدام برای این ویزا عبارت است از: حضور در انگلیس هنگام درخواست، داشتن ویزای تحصیلی، فارغ‌التحصیلی از مقاطع کارشناسی، ارشد، دکترا و هر برنامه‌ای که نیاز به ویزای دانشجویی داشته است و تاییدیه رسمی اتمام تحصیل که باید از دانشگاه به هوم آفیس ارسال شود. با این ویزا می‌توانید به مدت ۲ سال در انگلستان بمانید؛ در صورت داشتن PhD و دکترا این مدت زمان ۳ سال خواهد بود. با داشتن ویزای کار پس از تحصیل انگلیس، گرفتن اقامت دائم میسر نیست، اما می‌توانید پس از اتمام دوره ویزای خود را به ویزای Skilled Worker تغییر دهید و از این طریق برای اقامت دائم انگلستان اقدام کنید.


مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری

اگر سرمایه لازم برای ثبت شرکت در انگلیس را دارید، می‌توانید با شیوه‌های نام‌برده شده زیر ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کنید.

  • ویزای Innovator انگلیس

با طرح نوآورانه و حداقل سرمایه لازم به میزان ۵۰ الی ۱۰۰ هزار پوند، می‌توانید ویزای Innovator انگلیس را دریافت کنید. نهادهای مورد نظر کشور انگلیس طرح شما را بررسی کرده و اگر ایده شما قابل اجرا و سودآور باشد، نامه قبولی برای شما ارسال می‌شود. داشتن تمکن مالی برای گرفتن این ویزا، یکی از شرط‌های اصلی آن است. با دریافت این ویزا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه خود به انگلیس ببرید. با داشتن این ویزا و ۵ سال زندگی در انگلیس، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

  • ویزای استارتاپ انگلیس

روش دیگری که برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در انگلیس استفاده می‌شود، دریافت ویزای Start-up است. این ویزا نیز مانند ویزای Innovator نیازمند به ارائه طرحی خلاقانه و نوآورانه دارد؛ همچنین این طرح نباید در کشور اجرا شده باشد. کارآفرینی در انگلستان به مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ و تمکن مالی لازم احتیاج دارد. یک نهاد نظارتی مجاز در انگلیس ایده و نوآفرینی تجاری شما را بررسی می‌کند، اگر مورد تایید قرار گیرد، نامه تایید (endorsement letter) برای شما صادر می‌شود.
مدت اقامت شما با ویزای استارت‌‌آپ ۲ سال است و امکان تمدید آن نیز وجود ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، باید نوع ویزای خود را تغییر دهید.

  • ویزای Sole Representative انگلیس

این نوع ویزا برای سرمایه‌گذارانی صادر می‌شود که می‌خواهند یک شعبه از شرکت خود را در کشور مقصد راه‌اندازی کنند. گرفتن این ویزا به گردش مالی بالای نیم میلیون پوند و به سهام ۴۹ درصدی شما در شرکت احتیاج دارد؛ همچنین به مهارت زبانی بالا و سطح A۱ در آزمون CEFR نیز نیاز دارد.

راه‌های مهاجرت به انگلستان کدامند؟

مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای خانوادگی (Family Visa)

اگر یکی از اعضای خانواده شما اعم از والدین، فرزند یا همسر شما اقامت دائم و شهروندی انگلستان را دارد و در این کشور زندگی می‌کند، می‌توانید از طریق ویزای خانوادگی به انگلیس سفر کنید و به مدت ۶ ماه یا بیشتر در این کشور کنار آن‌ها زندگی کنید. چنانچه قصد دارید کمتر از ۶ ماه در انگلیس بمانید، باید برای ویزای توریستی درخواست دهید. با ویزای خانوادگی به مدت ۲ سال و ۹ ماه اجازه ماندن در این کشور را خواهید داشت و حتی تحت شرایط خاصی می‌توانید تا ۵ سال هم آن را تمدید کنید. برای گرفتن این ویزا ارائه گواهی تمکن مالی و تسلط به زبان انگلیسی لازم است.

مهاجرت به انگلیس با ازدواج

ازدواج با فردی که اقامت دائم کشور انگلیس را دارد، شرایط مهاجرت را برای شما فراهم می‌کند. البه به همین آسانی نیست و گرفتن این نوع ویزا شرایطی ویژه‌ای نیز دارد. به‌عنوان مثال، فرد متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و همچنین همسر متقاضی در کشور انگلیس تمکن مالی داشته باشد. از دیگر شرایطی که برای ویزای ازدواج می‌توان نام برد، اثبات واقعی بودن ازدواج است و همچنین متقاضی باید حداقل نمره آزمون زبان آیلتس ۴ را نیز داشته باشد.
اگر با شهروند انگلیسی ازدواج کنید، بعد از ۲ سال زندگی مشترک می‌توانید اقامت این کشور را به‌دست آورید، اما اگر ازدواج شما صوری باشد، اقامت شما امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت نامه

اگر شخصی شهروند انگلیس باشد یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد، با دعوت‌نامه آن می‌توان به کشور انگلیس مهاجرت کرد. در این روش، فرد باید جزو خویشاوندان درجه یک شهروند انگلیس باشد. این روش شرایط ویژه خود را دارد که یکی از آن‌ها داشتن تمکن مالی است. این تمکن مالی یا باید از سمت شهروند انگلیس باشد یا کسی که دعوت‌نامه دریافت کرده است.
بنابراین، برای اقامت از طریق دعوت‌نامه باید یکی از اعضای درجه یک یعنی همسر، مادر، پدر و فرزند مقیم کشور انگلیس باشد.

مهاجرت نخبگان به انگلستان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به انگلیس، گرفتن ویزای نخبگی است. این ویزا با نام‌های گلوبال تلنت و ویزای هنری انگلستان نیز شناخته می‌شود. افرادی که هنرمند، ورزشکار، نخبه یا متخصص در زمینه‌های کاری مدنظر انگلیس هستند، می‌توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. ویژگی مهاجرت با ویزای گلوبال تلنت این است که شما به تمکن مالی و حتی مدرک زبان احتیاجی نخواهید داشت. تنها شرط گرفتن این نوع ویزا، اثبات نخبه بودن شما است. اگر کشور انگلستان نخبه بودن شما را تایید کند می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.  

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

مهاجرت با ویزای دانشجویی سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به انگلستان محسوب می‌شود. با داشتن ویزای دانشجویی می‌توانید در بهترین و برترین دانشگاه‌های این کشور به تحصیل بپردازید. همچنین فرصت‌های شغلی که پس از فارغ‌التحصیلی برای شما وجود دارد، موضوع محبوبی برای مهاجرت به این کشور است.

برای مهاجرت به انگلیس چقدر پول لازم است؟

برای به‌دست آوردن اقامت انگلیس راه‌های متنوعی مانند کار، تحصیل، ازدواج و یا سرمایه‌گذاری وجود دارد. اقدام به گرفتن اقامت انگلیس از هر روش هزینه متفاوتی دارد. برای هر روش شما باید مدارک متفاوتی را آماده کنید. آماده کردن هر کدام از این مدارک هزینه‌ای را برای شما رقم می‌زند. به‌عنوان مثال، اگر بخواهید از طریق تحصیلی به کشور انگلیس مهاجرت کنید، باید برای معادل‌سازی مدارک و ترجمه کردن آن‌ها هزینه‌ای را بپردازید.
و دیگر نکته‌ای که برای تمامی روش‌های مهاجرت به انگلیس صدق می‌کند این است که انگلستان در ایران هیچ سفارتخانه‌ای ندارد و شما برای مصاحبه باید به کشورهای همسایه سفر کنید. از این رو، هر روشی که برای مهاجرت به کشور انگلیس انتخاب کنید، هزینه جداگانه‌ای دارد.

نکات مهم در رابطه با اقامت انگلیس

  • هنگام اقدام برای انواع ویزای انگلستان باید مبلغی هم به عنوان هزینه بیمه یا IHS بپردازید. مقدار این هزینه می‌تواند بسته به شرایط متقاضی و از ویزایی به ویزای دیگر متفاوت باشد. برای محاسبه مقدار دقیق این هزینه می‌توانید به محاسبه‌گر IHS وبسایت دولت انگلستان مراجعه کنید. تنها برای ویزای توریستی و هر نوع ویزای موقتی که اعتبار آن از ۶ ماه کمتر باشد، نیازی به پرداخت هزینه IHS نیست.
  • گواهی اسپانسرشیپ مدرکی است که برای گرفتن ویزای تحصیلی و کاری انگلستان نیاز خواهید داشت. برای تحصیل، این درخواست را برای دانشگاه ارسال می‌کنید. برای ویزای کاری باید از کارفرمای خود بخواهید که برای شما یک گواهی تهیه کند.
  • برای گرفتن اقامت دائم انگلستان باید به مدت ۱۰ سال در این کشور زندگی کنید به طوری که در مجموع تعداد روزهایی که در انگلیس حضور نداشته‌اید، بیشتر از ۵۴۰ روز نشود. در طی هر بار ترک انگلیس نیز نباید بیش از ۱۸۰ روز خارج از این کشور بمانید.
  • با مطالعه مطلب هزینه انواع ویزای انگلیس، می‌توانید اطلاعات خوبی راجع به هزینه ویزاهای مختلف کشور انگلستان کسب کنید.
  • برای بسیاری از متقاضیان این سوال پیش می‌آید که تفاوت تابعیت و اقامت دائم انگلیس چیست؟ در جواب می‌توان گفت که اقامت دائم به شما این امکان را می‌دهد که برای هر بار ورود و خروج به انگلستان، بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید. همچنین برای کار و تحصیل دیگر نیازی به گرفتن ویزا نخواهید داشت، اما داشتن اقامت دائم به معنی برخورداری از تمام حقوق شهروندی نیست. در مقابل، داشتن تابعیت یا سیتیزن شیپ انگلیس به این معنی است که شما کاملا از حقوق و مزایای شهروندان این کشور برخوردار خواهید بود.
  • برای آشنایی با مدارک لازم هنگام گرفتن ویزای انگلستان، می‌توانید مقاله مدارک وقت سفارت انگلیس را به دقت مطالعه کنید.
  • پس از اپلای برای هر نوع ویزای انگلستان نیاز به گرفتن وقت برای انگشت نگاری (بیومتریک) و مصاحبه دارید. برای پرداخت هزینه سفارت انگلیس می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید.

پرداخت هزینه سفارت انگلستان

برای پرداخت هزینه سفارت انگلیس (IHS و Pay for Application) باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. اگر به مستر کارت، ویزا کارت یا پی پال دسترسی دارید به راحتی می‌توانید هزینه سفارت انگلیس را پرداخت کنید. اگر به کردیت کارت‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید.
برای این منظور به صفحه پرداخت هزینه تعیین وقت مصاحبه ویزای انگلستان مراجعه کنید و در سمت چپ صفحه، روی «ثبت سفارش» کلیک کنید. با کلیک روی ثبت سفارش وارد پنل کاربری خود می‌شوید و می‌توانید از این طریق سفارش پرداخت هزینه سفارت انگلستان و بیمه IHS را ثبت کنید.

در تهران پیمنت سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد پرداخت می‌کنیم. برای آشنایی با روند گرفتن ویزای انگلستان، پیشنهاد می‌کنیم مطلب گرفتن وقت سفارت انگلیس را هم بخوانید. چنانچه پیش‌تر برای اخذ ویزای انگلستان اقدام کرده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم تجربه خود را از شرکت در مصاحبه و گرفتن ویزای کشور انگلیس در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*