صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left راه های قبولی آسان در آزمون GRE کدامند؟

راه های قبولی آسان در آزمون GRE کدامند؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

اگرچه یافتن راه های قبولی آسان در آزمون GRE جذاب به نظر می‌رسد اما آزمون GRE مانند کنکور یا آزمون‌های استخدامی نیست که در این آزمون پذیرفته یا رد شوید. بلکه با شرکت در این آزمون ممکن است بتوانید نمره مناسب برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ موردعلاقه‌تان را به دست آورید یا اینکه نمره مدنظر دانشگاه‌ مقصد را کسب نکنید. از طرف دیگر، کسب نمره مناسب در آزمون GRE در واقع هیچ راه حل ساده‌ای ندارد، پس عنوان صحیح این مقاله می‌توانست «راه های دریافت نمره مناسب آزمون GRE» باشد. اما چرا ما این عنوان را انتخاب کردیم؟ چون در ابتدای آشنایی با آزمون GRE، بیشتر متقاضیان این نکات مهم را نمی‌دانند. پس در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توانید برای آزمون GRE آماده شوید و نمره مناسبی از آزمون GRE کسب کنید.

ثبت نام آزمون GRE
راه‌ های قبولی و کسب نمره بالا در آزمون GRE

تاریخچه آزمون GRE

آزمون GRE در سال ۱۹۳۶ توسط چهار دانشگاه و بنیاد کارنگی (Carnegie Corporation) برای پیشرفت آموزش معرفی شد. در سال ۱۹۳۸، دانشگاه ویسکانسین اولین دانشگاه دولتی بود که شرکت در آزمون GRE را به دانشجویانش توصیه کرد. از سال ۱۹۴۹ تا به امروز آزمون جی آر ای متعلق به موسسه ETS است. GRE آزمونی معتبر برای افرادی به شمار می‌رود که تصمیم دارند در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند.

موسسه ETS، هوشمندانه‌ترین راه را برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مدارس کسب و کار (Business Schools)، شرکت در آزمون جی آر ای و ارائه نمره آن به مراکز آموزش عالی می‌داند. دانشگاه‌ های خارجی به خصوص آمریکا و کانادا آزمون GRE را پذیرفته‌اند و بیشترشان نمره این آزمون را ملاکی مهم برای سنجش افراد مستعد تحصیل می‌دانند. مشهور است که کسب نمره بالا از آزمون GRE، به ترمیم معدل کارشناسی کمک می‌کند، چرا که جدیت و پشتکار اپلیکنت را نشان می‌دهد. گفته می‌شود همبستگی مثبتی بین شانس موفقیت تحصیلی در دوره‌های کارشناسی ارشد و نمره GRE وجود دارد، به شکلی که افرادی که نمره بالاتری در این آزمون به دست می‌آورند، مطابق بررسی‌ها با احتمال بیشتری، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای خود را با موفقیت به پایان می‌رسانند. در ادامه بیشتر با این آزمون و جزئیات آن آشنا می‌شویم.

معرفی آزمون GRE

آزمون جی آر ای یکی از آزمون‌ های بین‌المللی به زبان انگلیسی است که علاوه بر سنجش دانش زبانی متقاضیان، این افراد را در حوزه‌های دیگری همچون منطق و ریاضیات نیز مورد سنجش قرار می‌دهد. گفتیم آزمون GRE را موسسه ETS برگزار می‌کند تا متقاضیان با شرکت در یک آزمون استاندارد، بتوانند با هم رقابت کنند. GRE آزمونی چند گزینه‌ای، کامپیوتری و استاندارد است که اعتبار زیادی در سطح جهان دارد. آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Record Examinations بوده که با هدف سنجش مهارت‌های آکادمیک طراحی شده است. اگر سوال شما این است که آزمون GRE برای چه رشته هایی است لازم است بدانید این آزمون برای قبولی در رشته‌های تحصیلی مختلف استفاده می‌شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند آزمون GRE همان آزمون GMAT است؛ اما آزمون GMAT فقط برای مراکز آموزشی رشته MBA کاربرد دارد، در حالی‌ که آزمون GRE مناسب افرادی است که درباره رشته و حوزه تخصصی مورد نظر خود در مقطع ارشد یا دکترا مطمئن نیستند و قصد دارند در آزمونی معتبر و عمومی‌تر شرکت کنند.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE
معرفی راه های قبولی آسان در آزمون GRE

راه های دریافت نمره قبولی آزمون GRE

پیش‌تر گفتیم آزمون GRE سیستم نمره‌ دهی مشخصی دارد اما لزوماً سطح مورد انتظار یا مطلوب مشخصی برای این آزمون وجود ندارد. هر متقاضی با توجه به دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مدنظرش باید تلاش کند در وهله اول حداقل نمره اعلام شده توسط دانشگاه و سپس نمره‌ای بالاتر از میانگین نمره پذیرفته شدگان در سال‌های پیش آن دوره را به دست بیاورد. پس این سطوح نمره حداقل و میانگین مورد نیاز، بسته به میزان رقابتی بودن دوره مربوطه از نظر تعداد متقاضیان برای پذیرش، متفاوت است. ضمن این که بعضی از دانشگاه‌ها و دوره‌ها تاکید بیشتری روی نمره GRE در بخش Quantitative دارند و بعضی دیگر روی نمره بخش Verbal و در مواردی هم دانشگاه‌ها برای بخش Analytical Writing حداقل نمره مورد نیاز اعلام می‌کنند.

با توجه به تمامی ریزه‌کاری‌ها و نکاتی که در رابطه با تشخیص نمره مناسب برای آزمون GRE وجود دارد، روش‌های مختلفی هم برای آمادگی آزمون GRE پیشنهاد می‌شوند. بیشتر این روش‌ها در یک نکته مشترک هستند و آن چیزی نیست جز «تمرین و تکرار هوشمندانه». پس ما نیز در این مقاله روی چگونه هوشمندانه برای GRE آماده شدن تمرکز می‌کنیم و به جز این تنها راه موفقیت در آزمون GRE صرف وقت زیاد برای تمرین، مطالعه، تکرار و تسلط بر روی آزمون توسط خود شما خواهد بود.

اول: نمره پایه خود را پیدا کنید

پیش از شروع مطالعات و آمادگی برای آزمون، در یک آزمون آزمایشی GRE شرکت کنید تا سطح دانش خود را بسنجید و به طور خیلی کلی نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنید. مهم‌ترین مزیت شرکت در آزمون آزمایشی در ابتدای راه این است که بدانید چه میزان لازم است برای دستیابی به نمره دلخواه خود برنامه‌ریزی و تلاش کنید. روی چه بخش‌هایی نیاز دارید وقت بیشتری بگذارید و روی چه بخش‌هایی وقت کمتری و از همه مهم‌تر این که به این ترتیب می‌توانید یک هدف واقع بینانه برای خود تعیین کنید؛ هدفی که قابل دستیابی باشد اما در عین حال خیلی ساده یا حداقلی نباشد و با برنامه اپلای شما متناسب باشد. به گونه‌ای که بتوانید بر مبنای این هدف، برنامه ریزی درست و واقع بینانه‌ای هم داشته باشید.

برای شرکت در آزمون آزماشی GRE هم می‌توانید به صورت کاغذی با داشتن یک دوره سوالات واقعی این کار را انجام دهید یا در دوره‌های متنوع ماک GRE شرکت کنید. دقت کنید هر چه شرایط آزمون آزمایشی که شرکت می‌کنید به آزمون واقعی GRE نزدیک‌تر باشد، ارزیابی دقیق‌تری نسبت به سطح واقعی خود خواهید داشت.

قبولی آزمون GRE
راه های قبولی آسان و کسب نمره بالا در آزمون GRE

دوم: یک برنامه مطالعاتی بلند مدت تهیه کنید

پس از اینکه سطح خود را در یک آزمون آزمایشی GRE مورد سنجش قرار دادید، نوبت به برنامه‌ریزی برای یک برنامه مدوّن مطالعاتی می‌رسد. در ابتدا باید مدت زمان لازم را برای رسیدن به نمره ایده‌آل (اما قابل دستیابی) خود تخمین بزنید. مدت زمان تخمینی‌تان کاملا بستگی به نمره‌ای دارد که قصد دارید در این آزمون در هر بخش کسب کنید. هرچه نمره مدنظرتان بالاتر باشد، باید زمان بیشتری را به آموزش و تمرین اختصاص دهید.

یک روش برای چگونگی اندازه گیری روند پیشرفت در دوره آمادگی آزمون GRE در ادامه پیشنهاد می‌کنیم که مثالی برای نحوه اندازه‌گیری روند پیشرفتتان است؛ چرا که بسته به توانایی هر فرد، میزان تمرکزش، دانش و مهارت‌های قبلی، سرعت عمل و دقت، اعداد تخمینی برای اشخاص متفاوت و در بخش‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. پس شما باید عددهای خود را برای هر بخش پیدا کنید اما وجود این عددها برای یک برنامه ریزی دقیق، هدفمند و قابل کنترل ضروری است.

به عنوان مثال برای ارتقای هر ۵ امتیاز در آزمون جی آر ای در بخش Quantitative برای یک دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با نام فرضی فرهاد، به طور تقریبی ۴۰ ساعت مطالعه نیاز است.

  • ۱۰ امتیاز : ۸۰ ساعت
  • ۲۰ امتیاز : ۱۶۰ ساعت
  • ۳۰ امتیاز : ۲۴۰ ساعت

فرهاد ابتدا این عددها را برای خود حدس و تخمین می‌زند و پس از یک ماه مطالعه و آمادگی و شرکت مجدد در آزمون آزمایشی GRE، تلاش می‌کند با ارزیابی زمان صرف شده و نمره جدید خود، این اعداد را دقیق‌تر کند. فرهاد هر چه نمره خود را بهبود می‌دهد، به مرور متوجه می‌شود که مطابق منحنی یادگیری (Learning Curve) دیگر نمی‌تواند با صرف همان وقت قبلی، به همان اندازه نمره خود را بهبود بخشد؛ در نتیجه لازم است عددهای قبلی را اصلاح کند و به همین ترتیب برنامه‌ریزی خود را نیز مورد بازبینی قرار دهد.

همچنین ممکن است فرهاد با توجه به وقتی که تا زمان ددلاین‌ها می‌تواند به آزمون GRE در کنار سایر کارهای مرتبط با اپلای تخصیص دهد، در رابطه با نمره ایده‌آل خود هم تجدید نظر کند. این روند به مراتب بهتر از این است که فرهاد بدون اندازه‌گیری روند پیشرفت خود و برنامه‌ریزی، برای آزمون GRE خود را آماده کند چون ممکن است علی رغم صرف انرژی و وقت زیاد، نتیجه دلخواه خود را نگیرد. بزرگترین مزیت وجود برنامه برای آمادگی آزمون GRE همین واقع بینی و هدف گذاری منطقی است که باعث می‌شود فرد بتواند به صورت بهینه‌ای برای این بخش از فرآیند اپلای (که شاید مهم باشد اما همه چیز نیست) وقت و انرژی تخصیص دهد.

سوم: محتوا و ساختار آزمون GRE را به دقت بشناسید

در آزمونی می‌توانید موفق شوید که ساختار آن را به دقت بشناسید. پس باید اول به خوبی ساختار و محتوا آزمون GRE را بررسی کرده و بدانید قرار است چگونه و در چه موضوعاتی مورد سنجش قرار بگیرید. در نهایت، بهترین راه برای شناخت کامل آزمون و چالش‌های آن برای شما هم این است که در آن شرکت کنید. در ادامه به طور مختصر ساختار آزمون جی آر ای را بررسی می‌کنیم.

ما دو نوع آزمون GRE داریم. یکی آزمون عمومی جی آر ای (GRE General) است و دیگری آزمونی است که به طور تخصصی در رشته‌ای خاص طراحی و برگزار می‌شود که به آن آزمون GRE Subject می‌گویند. آزمون جنرال GRE سه بخش اصلی دارد و در هر بخش مهارت‌های زبانی و غیرزبانی مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این سه بخش عبارتند از استدلال کلامی (Verbal Reasoning)، استدلال کمی (Quantitative Reasoning) و نوشتار تحلیلی (Analytical Writing).

استدلال کلامی یا وربال آزمون GRE: در بخش استدلال کلامی یا Verbal Reasoning واژگان و درک مطلب در ۲۰ سوال سنجیده می‌شود. متقاضیان ۲۰ دقیقه فرصت دارند ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره (کف و سقف نمره) از سوالات این بخش کسب کنند. هدف از طرح سوالات استدلال کلامی، سنجش توانایی متقاضیان در نحوه ارزیابی مطالب نوشتاری و تشخیص ارتباط میان کلمات پیچیده، غیرمتداول اما مورد نیاز در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در یک متن تخصصی است.

استدلال کمی یا ریاضیات امتحان GRE: در بخش استدلال کمّی یا Quantitative Reasoning سوالات ریاضی مطرح می‌شود و مهارت‌های محاسباتی (و البته دقت و سرعت عمل) متقاضیان با ۲۰ سوال در سطح دبیرستان به زبان انگلیسی سنجیده خواهد شد. مدت زمان پاسخگویی به سوالات بخش استدلال کمی ۳۵ دقیقه است و متقاضیان می‌توانند از ۱۳۰ تا ‍۱۷۰ نمره (کف و سقف) از این بخش کسب کنند.

تحلیل نوشتاری GRE: بخش نوشتار تحلیلی (Analytical Writing) آزمون GRE General، خود شامل دو بخش Issue Task و Argument Task است. در Issue Task متقاضیان باید درباره موضوعی مشخص محتوای متنی بنویسند. همچنین در Argument Task متقاضیان متنی تحلیلی به روش استنتاجی درباره یک موضوع مشخص لازم است بنویسند. متقاضیان از بخش نوشتار تحلیلی می‌توانند از صفر تا ۶ نمره (کف و سقف) کسب کنند.

به طور قطع انتظار می‌رود برای آشنایی با آزمون GRE، وقت خیلی بیشتری از فقط مطالعه این مقاله صرف کنید. ما اینجا به طور خلاصه به موضوع اشاره می‌کنیم و تاکیدمان در این بخش روی اهمیت شناخت کامل شما نسبت به فرم، ساختار و انواع مختلف سوالات آزمون GRE، زمانبندی‌ها و تمامی جزئیات مرتبط است.

نوع دیگری از آزمون GRE وجود دارد که با GRE Subject شناخته می‌شود. آزمون‌ های موضوعی GRE، آزمون‌های محتوامحور هستند و تسلط متقاضیان را در یک رشته تحصیلی خاص ارزیابی می‌کنند. در حال حاضر آزمون GRE Subject در سه رشته تحصیلی به‌طور تخصصی طراحی می‌شود. این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • فیزیک (Physics)
  • ریاضی (Mathematics)
  • روان‌شناسی (Psychology)

آزمون GRE Subject از ۹۹۰ نمره محاسبه شده و زمان تقریبی این آزمون برای رشته ریاضی ۱۷۰ دقیقه و برای رشته‌های فیزیک و روانشناسی ۲ ساعت است. خوب است بدانید که نمرات آزمون GRE  تا پنج سال دارای اعتبار است.

چهارم: منابع آزمون GRE را مطالعه کنید

برای افزایش اثربخشی زمانی که برای یادگیری و آمادگی صرف می‌کنید باید از کتاب‌ها و منابع آزمون GRE استفاده کنید. به همین منظور اول باید از منابعی استفاده کنید که خود وبسایت موسسه ETS برای یادگیری و تمرین آزمون پیشنهاد می‌کند.

در مرحله بعد اگر منابعی را باکیفیت یافتید اما مطمئن نبودید که برای مطالعه مناسب هستند یا خیر، معیارهای زیر را بررسی کنید تا مطمئن باشید منابع درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید:

  1. مفاهیم اصلی آزمون GRE را ساده توضیح داده باشد.
  2. سوالات واقع‌بینانه و نزدیک به سوالات واقعی طرح کرده باشد.
  3. پاسخ‌های واضح و روشنی برای سوالات ارائه کرده باشد یا حداقل شما به خوبی پاسخ‌های آن را قابل درک ارزیابی کنید.
  4. نکات و راهکارهای مؤثری مطرح کرده باشد که شما با استفاده از آن‌ها راحت باشید.

برای آشنایی بیشتر با منابع مناسب آزمون GRE، می‌توانید از مقاله معرفی کامل منابع امتحان GRE General نیز دیدن کنید.

راه های قبولی آزمون GRE General و GRE Subject
مروری بر راه و روش قبول شدن در آزمون GRE

پنجم: نقاط ضعف‌تان را تقویت کنید

پس از آنکه اصول اولیه را فراگرفتید نوبت به بررسی نقطه ضعف‌ها می‌رسد. در این مرحله باید نقاط ضعف خود را بررسی و شناسایی کنید. فراموش نکنید هرچه به سوالات درست بیشتری در جلسه آزمون GRE پاسخ دهید نمره بالاتری کسب می‌کنید. بنابراین با تحلیل اشتباهات خود و تقویت نقطه ضعف‌ها، تلاش کنید از بخش‌هایی که با صرف زمان بیشتر می‌توانید پاسخگویی بهتری داشته باشید نمره کسب کنید.

ششم: روی بخش‌ های مهم‌ تر آزمون GRE تمرکز کنید

همان‌طور که گفتیم آزمون جی آر ای بخش‌های مختلفی دارد که برای یک اپلیکنت ایرانی، مدت زمان آمادگی و سختی یکسانی ندارند. توصیه ما این است روی بخش‌هایی که مرتبط با هدف شما و Programهای موردنظرتان است بیشتر تمرکز کنید. به عنوان مثال در رشته‌های فنی و علوم پایه، دریافت نمره ۱۶۵ به بالا در بخش Quantitative یک نمره عالی محسوب می‌شود و برای متقاضیان ایرانی با توجه به این که در بخش Verbal و AW با چالش جدی روبرو هستند، نمره‌های پایین‌تری را معمولاً شاهد هستیم.

در نتیجه از آن جا که برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته‌هایی مثل زبان انگلیسی، فلسفه، علوم اجتماعی، مدیریت و به طور کلی رشته‌های تحصیلی زبان، علوم انسانی و کسب و کار، نمره‌های بالاتری در بخش استدلال کلامی (Q) مورد نیاز است، برای متقاضیان ایرانی نمره‌های بالای ۱۵۰ تا ۱۵۵ مناسب محسوب می‌شوند، هرچند که بسته به میزان رقابتی بودن دانشگاه مورد نظر در این گروه از رشته‌های تحصیلی، ممکن است نمره‌های بالاتری نیاز باشد. به طور مشابه، دریافت نمره ۴ به بالا در بخش و نوشتار تحلیلی (َAW) برای متقاضیان ایرانی، نمره خوبی محسوب می‌شود که دریافت نمراتی بالاتر در این بخش، شانس موفقیت یک اپلیکنت ایرانی را برای رشته‌های غیرفنی به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که حتی در رشته‌های فنی، دریافت نمره مناسب در بخش‌های استدلال کلامی (Q) و نوشتار تحلیلی (َAW)، شانس متقاضی را برای موفقیت در فرآیند پذیرش به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، اما از آن جا که دریافت نمره مناسب در این بخش‌ها نیاز به تلاش بسیار زیادی برای متقاضیان ایرانی است، بسیاری از اپلیکنت‌های ایرانی در رشته‌های فنی، وقت و انرژی زیادی را به این بخش از آزمون GRE تخصیص نمی‌دهند چون به خوبی می‌دانند که دانشگاه‌ها در رشته‌های فنی، اهمیت کمتری برای این بخش از آزمون GRE General قائل هستند. موضوعی که برای متقاضیان دریافت پذیرش در سایر رشته‌های تحصیلی، می‌تواند صادق نباشد.

پس با این تفاسیر لازم است پیش از شروع آمادگی برای آزمون GRE و در مراحل بعدی، هدف خود را با توانمندی‌ها و اولویت‌های خود، تطبیق دهید.

هفتم: با انجام آزمون‌ آزمایشی GRE پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید

قبل‌تر گفتیم که آزمون‌های آزمایشی می‌تواند دید روشنی نسبت به سطح معلومات به شما بدهد و شما را با ساختار و فرم این آزمون آشنا کند. فایده دیگر شرکت در آزمون‌ های آزمایشی GRE این است که می‌توانید پیشرفت خود را گام به گام بررسی کنید.

نکته مهم در استفاده از آزمون آزمایشی استاندارد GRE این است خود را بسنجید که آیا می‌توانید نمره دلخواه و مدنظر برای برنامه‌های تحصیلی را کسب کنید یا خیر.

هشتم: استراتژی‌هایی را انتخاب کنید که برایتان مفید هستند

راهکارهای مفید برای هر بخش از آزمون GRE متفاوت است. مثلا در بخش استدلال کلامی، شناسایی پیشوندها، پسوندها و شناسایی لحن کلی متن می‌تواند از راه های قبولی آسان در آزمون GRE به شمار آیند.

در بخش کمی، رسم نمودار برای سوالات و ساده‌سازی عبارت‌های جبری با استفاده از قوانین جبری می‌تواند کمک‌کننده باشد.

سوالات بخش نوشتار تحلیلی را با تدوین یک طرح کلی برای هر متن در این بخش می‌توانید شروع کرده و در مدت‌زمان مشخص‌شده متن‌های مورد انتظار را بنویسید.

به طور کلی بهتر است تلاش کنید به بیشترین تعداد سوالات ممکن در آزمون GRE پاسخ دهید. پاسخگویی را بهتر است از سوالات ساده‌تر شروع کرده و سوالات دشوارتر را انتهای آزمون پاسخ دهید.

نهم: هر چه زودتر تاریخ ثبت نام آزمون GRE خود را مشخص کنید

پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای ثبت نام آزمون GRE اقدام کنید. اگر زودتر تاریخ برگزاری آزمون GRE خود را مشخص کنید، یعنی ددلاینی دارید که به فعالیت‌های شما برای آمادگی جهت این آزمون، جهت و جدیت بیشتری می‌دهد. پس بهتر است مطابق برنامه و شاید کمی پیش از ددلاین‌ها (مثلاً حداقل دو ماه قبل از ددلاین‌ها) جهت شرکت در آزمون GRE برای اولین بار، ثبت نام کنید. پیشنهاد ما این است که بهتر است برای حداقل دو بار شرکت در آزمون GRE برنامه‌ریزی کنید. بار اول را یک آزمون آزمایشی جدی که ممکن است شما را به نمره مورد نظرتان برساند در نظر بگیرید و بار دوم را آخرین فرصت برای رسیدن به بالاترین نمره ممکن برای خود حساب کنید.

متقاضیان ایرانی برای شرکت در آزمون جی آر ای ابتدا باید از طریق وب‌سایت موسسه ETS برای ثبت نام اقدام کرده و با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند مسترکارت یا ویزا کارت هزینه این آزمون را پرداخت کنند. مراحل ثبت نام آزمون GRE به صورت زیر است:

  1. یک حساب کاربری برای شرکت در آزمون GRE در موسسه ETS ایجاد و مشخصات فردی خود را به دقت وارد کنید.
  2. اطلاعات آزمون مانند نوع آن، تاریخ برگزاری آزمون و مرکز برگزار کننده را مشخص کنید.
  3. پس از ثبت اطلاعات آزمون، برایتان کد پیگیری ارسال می‌شود. پس از دریافت کد پیگیری هزینه آزمون را واریز کنید.
  4. پس از تایید موسسه ETS و تکمیل ثبت نام، ایمیل تاییدی از این موسسه دریافت خواهید کرد.

نکته مهم در پرداخت هزینه آزمون GRE این است که حتما باید با استفاده از کارت‌‌های اعتباری بین‌المللی این پرداخت صورت بگیرد. چنانچه به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پرداخت تهران پیمنت در این آزمون ثبت نام کنید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.