صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left در تماس تلفنی چه چیزهایی را باید به دانشگاه بگوییم؟

در تماس تلفنی چه چیزهایی را باید به دانشگاه بگوییم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در این مقاله توصیه‌های یک کارشناس پذیرش در مورد چگونگی برخورد با تماس تلفنی با دانشگاه برای شما قرار داده می‌شود تا در شناخت دانشگاه و دریافت پذیرش به شما کمک کند.

فرض کنید نتایج و معدل شما به آن خوبی که متصور شده بودید، نیست. برخی از همکلاسی‌های شما نتایج بهتر از شما کسب کرده‌اند و نتایج برخی با شما یکسان است. در این صورت باید چه کنید؟

اولین کاری که باید انجام دهید آن است که یک نفس عمیق بکشید و خونسرد باشید. تعداد زیادی دانشجو در سال قبل از طریق این روش از دانشگاه پذیرش دریافت کرده‌اند؛ پس در این موقعیت تنها نیستید.

در این مرحله، این عکس‌العمل بعدی شما است که اهمیت دارد. پس خود را جمع و جور کنید و همه مدارک و اطلاعات شخصی خود را در نزدیکی قرار دهید تا به هر چیزی که نیاز پیدا کردید، دسترسی داشته باشید. کاغذ و خودکار خود را بردارید و شروع به بررسی موسساتی کنید که برای دوره‌ دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، جای خالی دارند.

دانشگاه‌ها هر روزه صدها ایمیل دریافت می‌کنند؛ بنابراین بهترین راه برای مکالمه با آن‌ها، تماس تلفنی است.

همگی دانشگاه‌ها مراکزی مخصوص تماس تلفنی دارند که برای پاسخگویی به تعداد زیاد تماس دانشجویان در نظر گرفته شده‌ و حتی ممکن است مجبور شوید ۱ دقیقه در انتظار اتصال تماس بمانید؛ ولی مطمئن باشید که این سریع‌ترین راه برای دریافت اطلاعاتی است که در مورد دانشگاه نیاز دارید. ممکن است بتوانید در پایان تماس خود با پذیرفته‌‌شدگان دانشگاه، پرسنل پشتیبانی، سفیر دانشجویی یا مشاور صحبت کنید و بسیار مهم است که این موضوع را به خاطر بسپارید و برای آن آمادگی داشته باشید.

 

پذیرش

 

در تماس تلفنی خود باید چه چیزی به دانشگاه بگوییم؟ آن‌ها چه چیزی را می‌خواهند بدانند و چه چیزی باعث می‌شود توجه آن‌ها جلب شود؟ در ادامه نکاتی را در پاسخ به این سوالات مطرح می‌کنیم:

  • دانشگاه نیاز دارد که نمرات شما و نام/ شماره کاربری سایتی که از آن اپلای می‌کنید (برای مثال UCAS ID برای تحصیل در انگلیس) را بداند. همچنین دانشگاه باید بداند که کد دوره دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید چیست؛ بنابراین این مدارک را در دسترس داشته باشید.
  • دانشگاه با کسی جز شما صحبت نخواهد کرد؛ بنابراین والدین، استادها یا دوستان نمی‌توانند به جای شما صحبت کنند. خود شما باید در این تماس صحبت کنید.
  • مواردی که دانشگاه به شما می‌گوید را یادداشت کنید و مطمئن شوید که ایمیل و شماره شما را به طور صحیح در اختیار دارند. نام فردی که با او صحبت می‌کنید را نیز برای احتیاط یادداشت کنید.
  • در صورتی که شرایط مورد نظر دانشگاه را داشته باشید، یک ایمیل تایید حاوی پیشنهاد پذیرش و مدت زمان اعتبار این پیشنهاد از سوی دانشگاه به شما ارسال خواهد شد. این بدین معنی نیست که شما مجبور هستید حتما این پیشنهاد را قبول کنید؛ پس در صورتی که چندین دانشگاه را در نظر دارید، پیش از تایید پذیرش یک دانشگاه با همگی آن‌ها تماس بگیرید.

 

 

  • در صورتی که نمرات شما در مرز قبولی دانشگاه مورد نظر باشد، ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که با یک استاد مصاحبه کنید و پس از این مصاحبه تصمیم بگیرد که آیا شما را پذیرش می‌کند یا خیر. این کار ممکن است در همان روز یا روز بعد از طریق تلفن/ اسکایپ صورت گیرد. پس آماده باشید که صادقانه توضیح دهید که چرا این نمرات را کسب کرده‌اید و چگونه قصد دارید که در ادامه تحصیلات خود دیگر مرتکب این اشتباه نشوید.
  • در طی تماس خود با دانشگاه، با هرکسی که صحبت می‌کنید مثبت و علاقه‌مند رفتار کنید. حتی با این که ممکن است در شرایط سختی به سر ببرید، به خاطر داشته باشید که باید افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید را تحت تاثیر قرار دهید. پس در مورد برنامه‌ها و آرزوهای خود برای آینده، با ادب، خونسرد و مثبت صحبت کنید.
  • اطمینان یابید که پیش از مرحله تماس با دانشگاه، تمامی دانشگاه‌های مورد علاقه خود را بررسی کرده‌اید. کارکنانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، می‌خواهند مطمئن شوند که شما برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر تصمیمی آگاهانه گرفته‌اید و از سر ناچاری آن دانشگاه را انتخاب نکرده‌اید.
  • در آخر اگر دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کردید و از آن پذیرش دریافت کردید، این امکان را دارید که پیش از قبول پذیرش به دانشگاه بروید و از محوطه آن دیدن کنید، نگاهی به دانشگاه بیاندازید و اساتید و دانشجویان دوره مورد نظر خود را ببینید. اغلب دانشگاه‌ها با این درخواست موافقت می‌کنند و این کار به شما کمک خواهد کرد که بدانید چه چیزی در انتظار شما است.

به خاطر داشته باشید که صدها هزار دانشجو وجود دارند که تحصیل موفق و لذت بخشی را در دانشگاه تجربه می‌کنند که روش یکسانی را برای دریافت پذیرش در پیش گرفته بودند. به این کار زمان کافی اختصاص دهید تا بهترین راه حل برای خود را پیدا کنید. فعال باشید و آمادگی پیدا کنید تا در مورد خود صحبت کنید. پس از آن که این مراحل تمام شود می‌توانید انتظار تجربه چندین سال بسیار خوب تحصیلی را داشته باشید.

 

منبع: Times Higher Education

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.