صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left آلمان به‌دنبال یادگیری از کانادا در مورد نحوه جذب نیروی کار ماهر است

آلمان به‌دنبال یادگیری از کانادا در مورد نحوه جذب نیروی کار ماهر است

انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

نانسی فایزر (Nancy Faeser) وزیر کشور آلمان و هوبرتوس هایل (Hubertus Heil) وزیر کار این کشور، به‌منظور شرکت در جلسات متعدد با وزرای کانادا در زمینه سیاست بازار کار، مهاجرت و امنیت عمومی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تخصص کانادا در جذب نیروی کار ماهر خارجی به این کشور سفر می‌کنند. به گزارش وبسایت SchengenVisaInfo هر دوی این وزرا امیدوارند در مورد قانون مهاجرت کانادا و تاثیر آن بر اقتصاد و جامعه محلی اطلاعات بیشتری کسب کنند و در نتیجه، روند ارائه ویزای کاری آلمان را بهبود ببخشند.

نانسی فایزر یادآور شده است که آلمان در حال حاضر در حال کار بر روی قوانین مهاجرتی جدید برای جذب نیروی کار ماهر است و کانادا می‌تواند در این زمینه الگوی بسیار خوبی باشد. او مطرح کرده است: «ما می‌خواهیم قانون مهاجرتی مدرنی ایجاد کنیم تا از طریق آن نیروی کار ماهر خارجی بتواند راحت‌تر به آلمان بیاید و در اینجا سریع‌تر شروع به کار کند. به همین دلیل است که من واقعا مشتاق تبادل تجربیات با همتایان کانادایی خود و همچنین، تبادل با شرکت‌ها و مقامات مهاجرتی این کشور هستم.»

هوبرتوس هایل نیز بر نیاز آلمان به نیروی کار خارجی ماهر تاکید و به اهمیت یافتن راه‌های جدید برای جذب این افراد اشاره کرد. اخیرا آلمان به‌شدت به‌دنبال تغییر سیاست‌های مهاجرتی خود بوده است تا این کشور را برای افرادی که مایل به کار در آلمان هستند جذاب‌تر کند و بوروکراسی را در آن کاهش دهد. برای مثال، دولت این کشور در نظر دارد تا کارت آبی آلمان (German Blue Card) را برای متخصصان دارای تحصیلات دانشگاهی دردسترس‌تر کند. علاوه بر این، قصد دارد به شهروندان کشورهای ثالث این امکان را بدهد که بدون نیاز به طی کردن مراحل رسمی برای به رسمیت شناختن مدرک و صلاحیت حرفه‌ای خود به آلمان مهاجرت کنند.

از سوی دیگر، آلمان قصد دارد به افراد، ویزای یک‌ساله برای جستجوی کار در این کشور اعطا کند که ارائه این ویزا بر اساس یک سیستم امتیازبندی صورت می‌گیرد. این ویزا به افراد ماهر از کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند اجازه می‌دهد بدون داشتن پیشنهاد شغلی به آلمان سفر کنند و سعی کنند در مدت یک سال در زمینه تخصصی خود شغل پیدا کنند.