صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left راهنمای تصویری ساخت اکانت تافل iBT

راهنمای تصویری ساخت اکانت تافل iBT

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

آزمون تافل iBT یکی از معتبرترین آزمون های بین‌المللی برای سنجش زبان انگلیسی در سطح آکادمیک است. مدرک تافل اینترنتی را بیش از یازده هزار دانشگاه در سطح دنیا می‌پذیرند و مدرک این آزمون یکی از الزاماتی است که متقاضیان هنگام اپلای باید ارائه دهند. پیش از ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT)، هر شخصی باید در وبسایت موسسه ETS اکانت کاربری بسازد. در این مطلب ساخت اکانت تافل iBT را به صورت تصویری و گام به گام آموزش می‌دهیم تا به راحتی بتوانید برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

مراحل ساخت اکانت تافل iBT

آزمون تافل در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود. رایج‌ترین نسخه‌های آزمون تافل عبارت‌اند از: آزمون TOEFL iBT، آزمون TOEFL iBT Home Edition و آزمون TOEFL Essentials. برای ساخت اکانت تافل و ثبت نام در هر یک از نسخه‌های تافل باید به وبسایت اصلی موسسه ETS مراجعه کنید. در ادامه مراحل ساخت اکانت تافل iBT را با هم انجام می‌دهیم.
برای بررسی تفاوت‌های تافل iBT با هوم ادیشن می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

۱ ورود به وبسایت ETS برای ساخت اکانت تافل

اولین مرحله از ساخت اکانت تافل، ورود به وبسایت رسمی موسسه ETS است. با ورود به مرکز ETS، مطابق با تصویر به دنبال گزینه Login/Register بگردید و روی آن کلیک کنید.

ورود به وبسایت ETS برای ساخت اکانت تافل

۲ انتخاب تافل در ETS برای ساخت اکانت تافل iBT

موسسه ETS برگزارکننده آزمون‌های مطرحی همچون آزمون TOEFL، آزمون GRE و آزمون PRAXIS است. بنابراین چنانچه قصد داشته باشید در آزمون تافل اینترنتی شرکت کنید، مانند تصویر زیر همان ابتدا باید روی ثبت نام آزمون تافل کلیک کنید.

ساخت اکانت تافل و ثبت نام آزمون تافل iBT

۳ ورود به صفحه تافل در وبسایت ETS

صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود بخش اختصاصی تافل در وبسایت ETS است. در این مرحله چنانچه پیش‌تر در این وبسایت ثبت نام کرده باشید می‌توانید با درج نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) وارد اکانت شخصی خود شوید. اگر پیش‌تر ثبت نام نکرده باشید، از بخش New Users روی Create an Account کلیک کنید. برای ایجاد پروفایل کاربری آزمون تافل، روی ساخت اکانت تافل iBT کلیک کنید.

ساخت اکانت تافل و پرداخت هزینه ثبت نام تافل iBT

۴ درج اطلاعات فردی برای ساخت اکانت تافل

در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود را شامل نام، نام میانی (درصورت وجود)، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام کاربری و گذرنامه خود را برای استفاده در وبسایت ETS، در کادرهای مشخص شده وارد کنید. توجه کنید که اطلاعات شناسایی باید با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت داشته باشد.

ساخت اکانت تافل برای ثبت نام آزمون تافل iBT

درج اطلاعات فردی تنها وارد کردن نام و نام خانوادگی نیست و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید باید آدرس محل سکونت، شهر و کشور محل سکونت و کد پستی خود را هم وارد کنید. با مراجعه به مطلب آزمون تافل در ایران کجا برگزار می‌شود؟ می‌توانید با مراکز برگزارکننده آزمون تافل iBT آشنا شوید.

درج اطلاعات فردی برای ساخت اکانت تافل

در ادامه برای تکمیل اطلاعات شخصی خود باید مطابق تصویر زیر، یک شماره تماس ضروری، زبان مادری، کشور محل سکونت و کشوری که در آن متولد شده‌اید را نیز در سایت وارد کنید. در انتهای صفحه و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، می‌توانید روی Continue کلیک کنید.

درج اطلاعات تکمیلی برای ساخت اکانت تافل

۵ سرویس جستجوی تافل و درج اطلاعات پیشینه متقاضی

پس از درج اطلاعات تکمیلی، به صفحه Search Service منتقل می‌شوید. این صفحه مربوط به سرویس جستجوی TOEFL است و فهرستی از دانشجویان بین‌المللی تهیه می‌کند که در آینده قصد دارند در مراکز تحصیلی بین‌المللی تحصیل کنند. پایگاه داده سرویس جستجوی TOEFL هر هفته به روز رسانی می‌شود و داوطلبان بالقوه را فهرست می‌کند. چنانچه مایل هستید در این سرویس مشارکت کنید، گزینه Yes و در غیر این صورت No, Thanks را انتخاب کنید و در نهایت روی Continue کلیک کنید.

ساخت اکانت تافل برای ثبت نام آزمون تافل iBT

۶ مرور اطلاعات و سابمیت

در مرحله آخر، اطلاعات وارد شده در مراحل قبل را می‌توانید مشاهده کنید. با مرور اطلاعات از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر در اطلاعات وارد شده اشتباهی رخ داده باشد، می‌توانید بازگردید و اطلاعات را ویرایش کنید.

مرور اطلاعات و تایید ساخت اکانت تافل

پس از اطمینان از صحیح بودن اطلاعات واردشده، گزینه قوانین و مقررات را تیک زده و در پایان روی گزینه Submit کلیک کنید.

تایید قوانین و مقررات هنگام ساخت اکانت تافل

۷ تایید ساخت اکانت تافل

حال پس از مرور اطلاعات واردشده، پیامی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند اکانت شما با موفقیت ساخته شده است. این پیام به شما یادآوری می‌کند که یک ایمیل تایید حساب کاربری به ایمیل شما ارسال شده است. در این مرحله می‌توانید روی گزینه Sign In To My TOEFL Home کلیک کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

تایید ساخت اکانت تافل و ورود به حساب کاربری

ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل

پس از ساخت اکانت تافل iBT، می‌توانید به آسانی در این آزمون ثبت نام کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای تصویری ثبت نام آزمون تافل iBT را مطالعه کنید تا ثبت نام در آزمون تافل را گام به گام فرا بگیرید. برای پرداخت هزینه آزمون تافل یا باید ووچر تافل iBT داشته باشید یا از طریق کارت‌های اعتباری هزینه این آزمون را پرداخت کنید.
از آن‌جا که دسترسی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی معمولا برای شهروندان ایرانی ممکن نیست، می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید. با مراجعه به صفحه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل، روی گزینه «ثبت سفارش» کلیک کنید و وارد پنل حساب کاربری خود شوید. تهران پیمنت سفارش پرداخت هزینه ثبت نام تافل را با کمترین کارمزد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

اگر کنجکاوید که در روز آزمون تافل iBT چه می‌گذرد، یا دوست دارید درباره نمونه سوالات آزمون تافل iBT بیشتر بدانید، می‌توانید به مقالات مربوطه مراجعه کنید. چنانچه پیش از این ساخت اکانت تافل را انجام داده‌اید یا در آزمون تافل iBT ثبت نام کرده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم تجربه خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.