صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left هزینه تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

اگر قصد تحصیل در نیوزلند را دارید، این مقاله به طور خلاصه اطلاعاتی را در مورد هزینه‌‌های شهریه، محل زندگی، زندگی روزمره و گزینه‌های کمک مالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحصیل در نیوزلند چقدر هزینه دارد؟ اگر به تحصیل در نیوزلند علاقه‌مندید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه‌های آن چقدر است. این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع، قیمت هر بخش از زندگی دانشجویی را برای شما شرح می‌دهد تا مطمئن شوید همه هزینه‌ها را در نظر گرفته‌اید.

توجه کنید که قیمت‌ها و نرخ‌های تبدیل، مختص زمان نوشته شدن مقاله (۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ – ۳۰ دی ۱۳۹۶) هستند و ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

شهریه دانشگاه

هشت دانشگاه اصلی در نیوزلند وجود دارند و همه آن‌ها شهریه مخصوص به خود را دارند که بسته به رشته تحصیلی و سطح تحصیلات متغیر است. با این حال مطابق برنامه دولت نیوزلند از سال ۲۰۱۸ به بعد به مدت ۱ سال شهریه از دانشگاه‌ها حذف می‌شود. همچنین از سال ۲۰۲۴، حذف شهریه به مدت ۳ سال تحصیلی اعمال می‌گردد.

در بیش‌تر مواقع، دانشجویان خارجی باید شهریه بیش‌تری نسبت به دانشجویان بومی بپردازند؛ اگرچه در برخی موارد، دانشجویان خارجی می‌توانند از پرداخت شهریه مخصوص به دانشجویان خارجی معاف شوند. برای مثال دانشجویانی که در دوره‌های تحصیلی PhD ثبت‌نام می‌کنند، از پرداخت شهریه مضاعف معاف هستند.

به طور متوسط، یک دانشجوی خارجی می‌تواند انتظار داشته باشد که برای مدارک تحصیلی مختلف، شهریه‌ای مطابق جدول زیر پرداخت کند:

شهریه پرداختی به دلار نیوزلند

نوع مدرک تحصیلی

(کل دوره تحصیلی)

شهریه پرداختی به دلار آمریکا

۲۰,۰۰۰ دلار نیوزلند

کارشناسی هنر و علوم اجتماعی

۱۳,۶۰۰ دلار

۲۵,۰۰۰ دلار نیوزلند

علوم و مهندسی

۱۷,۰۰۰ دلار

۷۵,۰۰۰ دلار نیوزلند

پزشکی و دندانپزشکی

۵۱,۰۰۰ دلار

برای مثال یک دانشجوی عادی مقطع کارشناسی در دانشگاه آوکلند، برای اغلب دوره‌های کارشناسی، ۱۸,۷۰۰ دلار (۲۷,۶۰۰ دلار نیوزلند) و برای مقاطع پزشکی پس از سال اول، تا ۴۹,۶۰۰ دلار (۷۲,۹۰۰ دلار نیوزلند) پرداخت می‌کند. مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه آوکلند هر ساله بین ۲۲,۰۰۰ دلار (۳۲,۴۰۰ دلار نیوزلند) و ۳۱,۸۰۰ دلار (۴۶,۸۰۰ دلار نیوزلند) هزینه دارند.

بنابراین یک دانشجوی خارجی که در دانشگاه آوکلند تحصیل می‌کند، برای دوره کارشناسی ۳ ساله مبلغ ۵۶,۰۰۰ دلار (۸۲,۸۰۰ دلار نیوزلند) را باید بپردازد.

برای یک دانشجوی بومی نیوزلند، هزینه دوره کارشناسی، سالیانه بین مبلغ  ۶,۸۰۰ دلار (۱۰,۰۰۰ دلار نیوزلند) و ۱۷,۰۰۰ دلار (۲۵,۰۰۰ دلار نیوزلند) و هزینه دوره کارشناسی ارشد، بین ۶,۸۰۰ دلار (۱۰,۰۰۰ دلار نیوزلند) و ۲۰,۴۰۰ دلار (۳۰,۰۰۰ دلار نیوزلند) است.

لیست کامل شهریه‌ها و مقایسه‌ هزینه‌ها در سایت Te Pōkai Tara که نماینده تمامی دانشگاه‌های نیوزلند بوده، موجود است. برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر شهریه، هزینه‌ای بابت مدیریت و خدمات دانشجویی نیز دریافت می‌کنند؛ برای مثال دانشگاه اوتاگو علاوه بر شهریه دانشگاه، از دانشجویان ۵۴۳ دلار (۷۹۸ دلار نیوزلند) دریافت می‌کند.

هم برای تحصیل در دوره کارشناسی و هم برای کارشناسی ارشد، از دانشجویان انتظار می‌رود ثابت کنند به اندازه‌ای پول دارند که بتوانند خود را از نظر مالی حمایت کنند. این بدین معنی است که دانشجویان باید بتوانند ماهانه ۸۵۰ دلار (۱,۲۵۰ دلار نیوزلند) برای هر دوره تحصیلی کوتاه‌تر از ۹ ماه و برای دوره‌های تحصیلی طولانی‌تر، سالانه ۱۰,۲۰۰ دلار (۱۵,۰۰۰ دلار نیوزلند) بپردازند. این مقدار پول، اضافه بر توانایی مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه‌ دوره‌های دانشگاه و بلیط هواپیما است.

هزینه محل اقامت

برای اجاره خانه در طول دوره تحصیل در نیوزلند چندین گزینه وجود دارد. شما می‌توانید یکی از گزینه‌های موجود در جدول زیر را انتخاب کنید:

هزینه هفتگی به دلار نیوزلند

محل اقامت

هزینه هفتگی به دلار آمریکا

به طور میانگین هفته‌ای ۲۰۰ دلار نیوزلند

خوابگاه دانشجویی

به طور میانگین هفته‌ای ۱۳۶ دلار

هفته‌ای ۱۲۰ دلار نیوزلند

آپارتمان مشترک

هفته‌ای ۸۱ دلار

هفته‌ای ۱۸۰ دلار نیوزلند

آپارتمان شخصی

هفته‌ای ۱۲۲ دلار

طبق محاسبات انجام شده، در سال ۲۰۱۷ اجاره یک اتاق در یک آپارتمان ۳ خوابه در شهر آوکلند، هفته‌ای ۱۳۷ دلار (۲۰۲ دلار نیوزلند) بود. همین آپارتمان در همیلتون ۸۶ دلار (۱۲۷ دلار نیوزلند)، در ولینگتون ۷۸ دلار (۱۷۰ دلار نیوزلند)، در کرایست‌چرچ ۸۹ دلار (۱۳۲ دلار نیوزلند) و در دنیدن ۱۰۰ دلار (۱۴۷ دلار نیوزلند) هزینه دارد. بنابراین برای زندگی در آوکلند (گران‌ترین شهر دانشجویی)، دانشجویان باید سالیانه بودجه ۵,۵۰۰ دلار (۸,۰۰۰ دلار نیوزلند) را طی قراردادی ۴۰ هفته‌ای برای اجاره هزینه کنند که در طول دوره سه ساله کارشناسی، معادل ۱۶,۵۰۰ دلار (۲۴,۰۰۰ دلار نیوزلند) است.

هزینه

سایر هزینه‌های دانشجویی ضروری

متوسط هزینه‌های یک دانشجو در نیوزلند مطابق جدول زیر است:

نوع هزینه

متوسطه هزینه به دلار نیوزلند

توضیحات

متوسط هزینه به دلار آمریکا

قبض تلفن

۲۰ دلار نیوزلند

ماهانه ۱۴ دلار

اینترنت ماهانه

۸۵ دلار نیوزلند

ماهانه ۶۰ دلار

هزینه‌های رفاهی

(گاز، برق، آب)

۱۰۰ دلار نیوزلند

ماهانه ۷۰ دلار

کتاب و سایر وسایل دانشگاه

۵۰۰ دلار نیوزلند

سالیانه ۳۴۰ دلار

بلیط ۱ طرفه وسایل حمل و نقل عمومی

۳.۵ دلار نیوزلند

۲.۴ دلار

هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی ماهانه

۱۵۲ دلار نیوزلند

با توجه به روش حمل و نقل، هفته‌ای ۲۴ دلار

۱۰۳ دلار – ۸۲ دلار با تخفیف دانشجویی

بهداشت و درمان

۲۵ تا ۶۰ دلار نیوزلند

هزینه نسخه ۳ دلار

۱۷ تا ۴۱ دلار

هزینه بیمه دانشجویی ۱۲ ماهه سفر و سلامت

۵۹۰ دلار نیوزلند

۴۰۱ دلار

مجموع

۱,۵۱۰ دلار نیوزلند ۱,۰۳۱ دلار

متوسط هزینه بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی، ۲.۴ دلار (۳.۵ دلار نیوزلند) و هزینه بلیط ماهیانه ۱۰۳ دلار (۱۵۲ دلار نیوزلند) است؛ هرچند برای دانشجویان حدود ۸۲ دلار (۱۲۰ دلار نیوزلند) است و می‌توان کارت HOP آوکلند را در این راستا مثال زد. دانشجویان با تخفیف دانشجویی باید با توجه به روشی که برای حمل و نقل انتخاب می‌کنند، انتظار پرداخت حداکثر ۲۴ دلار (۳۵ دلار نیوزلند) را به طور هفتگی داشته باشند.

سیستم بهداشت و درمان نیوزلند ستودنی است. شما باید بین ۱۷ تا ۴۱ دلار (۲۵ تا ۶۰ دلار نیوزلند) بپردازید و در حالی که هزینه نسخه، ۳ دلار (۵ دلار نیوزلند) است، مخارج بیمارستان توسط خود کشور پرداخت می‌شود. شما باید از زمان ثبت نام تا منقضی شدن ویزای خود در نیوزلند، تحت پوشش بیمه پزشکی و مسافرتی باشید. برای مثال، هزینه بیمه دانشجویی ۱۲ ماهه سفر و سلامت (که میان دانشجویان معروف است) ۴۰۱ دلار (۵۹۰ دلار نیوزلند) است.

زندگی روزمره

هزینه متوسط خرید هفتگی در نیوزلند ۵۴ دلار (۸۰ دلار نیوزلند) و هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران عادی ۱۲ دلار (۱۸ دلار نیوزلند) است.

قیمت بلیط سینما ۱۱ دلار (۱۶ دلار نیوزلند) و هزینه عضویت ماهیانه باشگاه ورزشی به طور متوسط ۳۸ دلار (۵۶ دلار نیوزلند) است. در سال ۲۰۱۷، هزینه یک ساندویچ مک دونالد ۴ دلار (حدود ۶ دلار نیوزلند) است. در آوکلند که بزرگ‌ترین منطقه شهری نیوزلند است، یک شام دو نفره متوسط، نوشیدنی، ۲ بلیط سینما و کرایه ۵ مایل تاکسی به سمت خانه ۱۰۳ دلار (۱۵۲ دلار نیوزلند) است.

هزینه

پشتیبانی اقتصادی موجود

متاسفانه بورسیه‌های کمی برای دانشجویان خارجی که در نیوزلند تحصیل می‌کنند، وجود دارند. با این حال، دانشجویان تمام وقت اجازه دارند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند ولی مهم است که شرایط ویزای خود را چک کنید و ممکن است نیاز به تماس با مسئولین ویزا در رابطه با کار کردن شما وجود داشته باشد. حداقل حقوق یک بزرگسال در نیوزلند ۸.۸ دلار (۱۳ دلار نیوزلند) در ساعت است.

یک انتخاب معمول برای گرفتن تخفیف دانشجویی، کارت ۱۴ دلاری (۲۰ دلار نیوزلند) استیودنت کارت (Studentcard) است که خدمات بیشتری نسبت به سایر کارت‌ها ارائه می‌دهد. برای پوشاک، سفر، غذا، نوشیدنی و تفریح تخفیف‌ دانشجویی وجود دارد. همچنین شرکت هواپیمایی Air New Zealand برای سفرهای هوایی خود تخفیف دانشجویی دارد.

*مبالغ ذکر شده، در ترجمه رند شده و معادل دلار آمریکا در ترجمه آن قرار داده شده است.

ترجمه و تلخیص از: Times Higher Education

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*