صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left دانشگاه‌ها در اپلیکیشن شما دنبال چه می‌گردند؟

دانشگاه‌ها در اپلیکیشن شما دنبال چه می‌گردند؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

یک دانشجوی خارجی برای ورود به دانشگاه ایده‌آل خود، به چیزی بیش‌ از نمره‌های خوب نیاز دارد. افراد مسئول بررسی اپلیکیشن‌ های دانشگاهی، صدها و گاهی هزاران انگیزه‌نامه (SOP) را بررسی می‌کنند؛ بنابراین این مهم است که به چشم بیایید. پس چگونه می‌توان یک انگیزه‌نامه با کیفیت ساخت که شما را تبدیل به گزینه انتخابی واضحی برای دانشگاه کند؟

بررسی نقش انگیزه‌نامه در اپلیکیشن دانشگاه‌ها
دانشگاه‌ها در اپلیکیشن شما دنبال چه می‌گردند؟

دستاوردهای آکادمیک شما باید ۷۰ درصد کل انگیزه‌نامه (SOP) را در برگیرد. شما می‌توانید در ۳۰ درصد باقی‌مانده، شرح دهید که بیرون از کلاس درس چگونه فردی هستید. فعالیت‌های فوق‌ برنامه، بخشی از این قسمت هستند ولی ذکر فعالیت‌های مهم شما که نشان می‌دهند شما خارج از دانشگاه نیز از نظر ذهنی درگیر رشته خود شده‌اید نکته مثبتی به شمار می‌آید. با به خاطر سپردن این موضوع، سه حوزه کلیدی که در صورتی که قصد ورود به اولین دانشگاه انتخابی خود را دارید، باید مورد توجه قرار گیرد را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • مطالعه اضافه بر سازمان

اولین قدم آن است که نشان دهید فراتر از آنچه در دانشگاه یا مدرسه می‌آموزید، به موضوع تحصیلی خود علاقه‌مند هستید.

یک روش فوق‌العاده برای نمایش کنجکاوی ذهنی خود و تمایل به کار با اصول موضوع آکادمیک خاصی که قصد تحصیل در آن را دارید، این است که لیست‌ مطالعات مرتبطی که به طور آنلاین منتشر شده‌اند را بررسی کنید.

شما همچنین باید تلاش کنید تا درباره اموری که در زمینه مورد علاقه شما به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته‌اند، مطالعه کنید: یک بیولوژیست آینده، باید کتاب خاستگاه گونه‌ها (Origin Of Species) را بخواند؛ یا اگر شما قصد دارید در رشته ادبیات مدرن تحصیل کنید، باید کتاب‌های اولیس (Ulysses) و به‌ سوی فانوس دریایی (To the Lighthouse) را مطالعه کرده باشید. علاوه بر مطالعه آثار معروف، نقد (از نوع حمایت کننده، مخالف یا هردو) در مورد امور مرتبط به موضوع را نیز بررسی نمایید تا از بحث‌هایی که در حوزه تحصیلی شما اتفاق می‌افتند اطلاع یابید. این کار به اپلیکیشن شما کمک می‌کند و به شما ایده بهتری برای چگونگی مشارکت در مباحث مرتبط علمی می‌دهد.

اشتراک در مجلات و نشریات تخصصی نیز به شما کمک می‌کند: برای مثال اگر شما در حال تحصیل در رشته سیاست هستید، باید مجلات نیو استیتسمن (New Statesman) و اسپکتیتور (The Spectator) را در کنار کتاب‌ها و روزنامه‌های خود مطالعه کنید. سعی کنید همیشه در زمینه رشته تحصیلی خود به روز بمانید و مطلع باشید.

  • مشارکت و همکاری

البته مطالعه تنها بخشی از ماجراست. انگیزه‌نامه (SOP) شما همچنین باید به این اشاره داشته باشد که شما مشتاق و مایل به مشارکت در زمینه تحصیلی خود هستید، نه این که فقط درس بخوانید.

روش آسان دیگر این است که در یک انجمن یا باشگاهی مرتبط به مدرک آینده خود عضو شوید: دانشجویان حقوق باید عضو تیم مباحثه شوند؛ برنامه تحصیلی مدل یونایتد نیشنز (Model United Nations) برای دانشجویانی مناسب است که قصد دارند در رشته‌های فلسفه، سیاست و اقتصاد یا روابط بین‌الملل ثبت نام کنند.

به همان اندازه، شرکت در سمینارهای علمی برای به چشم آمدن در مرحله اپلیکیشن موثر است. برای این کار نیاز است دانشگاه یا مدرسه خود را بررسی کنید تا دریابید آیا در اطراف محل زندگی شما سمینار و سخنرانی برگزار می‌شود یا خیر.

  • پیشرفت خود

در نهایت، دانشگاه‌ها می‌خواهند ببینند شما خودساخته هستید. شرکت در یک دوره آموزشی گسترده آنلاین (Mooc) می‌تواند نشان دهد که تصمیم شما برای تحصیل راسخ است و اغلب این دوره‌ها یک گواهینامه پایان دوره نیز به شما اعطا می‌کنند. این تعهد کوتاه مدت انگیزه‌نامه شما را ارتقا می‌بخشد.

در غیر این صورت، در رقابت‌‌هایی شرکت کنید تا به این ترتیب توانایی شما در برابر سایر دانشجویان اثبات شود. در المپیاد ریاضی یا مسابقه مقاله‌نویسی شرکت کنید تا در مقایسه با سایر متقاضیان دانشگاه انتخابی خود به چشم بیایید.

نوشتن انگیزه‌نامه (SOP) اغلب می‌تواند برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان مشکل باشد. بدون انجام فعالیت‌های فوق برنامه ذکر شده، رساندن سطح زبان انگلیسی به استانداردهای لازم و کسب نمرات خوب به اندازه کافی سخت هستند. به علاوه، برخی از دانشجویان خارجی در فرهنگی رشد کرده‌اند که ایده‌های کلیدی چالش برانگیز غیرمعمول است و به همین دلیل ممکن است آن‌ها کم‌تر راغب به شرکت در مباحثات یا فعالیت‌هایی که نیاز به سخنرانی عمومی دارند باشند.

ولی یک موسسه تحصیلی سطح بالا نیاز دارد متعهد بودن شما را ببیند. دنبال راه‌هایی بگردید که در رشته انتخابی خود فعالیت های بیشتری داشته باشید و برای یادگیری عمیق‌تر با سایرین همراهی کنید تا نتیجه مثبت این فعالیت‌ها را مشاهده کنید.

ترجمه و تلخیص از: Times Higher Education

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.