صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد ایتالیا در سال ۲۰۱۹ – بخش دوم

راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد ایتالیا در سال ۲۰۱۹ – بخش دوم

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در بخش اول مقاله درباره فرصت‌های موجود برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا در سال ۲۰۱۹، جزئیات مهم تحصیل در ایتالیا و انواع دانشگاه‌های ایتالیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در بخش دوم به برترین دانشگاه‌های ایتالیا، انواع دوره‌های تحصیلی، هزینه‌ها و بورسیه‌های موجود می‌پردازیم.

رنکینگ دانشگاه‌های ایتالیا

رتبه ایتالیا به عنوان یک قطب بزرگ آموزش عالی اروپا با عملکرد آن در سه سیستم اصلی رنکینگ و در حالی که گروهی از موسسات آن جزو ۳۰۰ دانشگاه برتر هستند در جدول زیر مشخص شده است:

۵ دانشگاه برتر ایتالیا در سال ۲۰۱۹

دانشگاه

رنکینگ THE سال ۲۰۱۹

رنکینگ QS سال ۲۰۱۹

رنکینگ ARWU سال ۲۰۱۸

دانشگاه سانتانا

(Scuola Superiore Sant’Anna)

۱۵۳=  *

۱۶۷

دانشگاه پیزا

(Scuola Normale Superiore di Pisa)

۱۶۱=

۱۷۵=

دانشگاه بولونیا

(University of Bologna)

۱۸۰

۱۸۰=

۲۰۱-۳۰۰

دانشگاه پادووا

(University of Padua)

۲۰۱-۲۵۰

۲۴۹

۲۰۱-۳۰۰

دانشگاه سنت رافائل

(Vita-Salute San Raffaele University)

۲۰۱-۲۵۰

۴۰۱-۵۰۰

* رتبه‌هایی که در کنار آن‌ها علامت مساوی (=) به کار رفته، بدین معنی هستند که رتبه آن‌ها با رتبه چند دانشگاه دیگر مشترک است.

شهرهای دانشگاهی ایتالیا برای کارشناسی ارشد

گزینه‌های زیادی برای انتخاب محل تحصیل در میان شهرهای دانشگاهی ایتالیایی وجود دارند. چه شما به دنبال تحصیل در یک شهر دانشگاهی تاریخی مانند پادوو‌آ، کلان شهری مانند میلان یا بناهای تاریخی رم باشید، بی شک گزینه مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

انواع دوره‌های تحصیلی

سیستم آموزش عالی ایتالیا از شراکت با موسسات و شرکای اروپایی سود می‌برد که این بدین معنی است که دانشگاه‌های ایتالیایی مبادله‌های متعدد و توافقات دو طرفه بسیاری با سایر دانشگاه‌های اروپا دارند. تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا می‌تواند در را به سوی سایر موسسات اروپایی برتر باز کند.

کارشناسی ارشد ایتالیا دو سال به طول می‌انجامد و پس از گذراندن ۱۲۰ واحد تحصیلی (ECTS) برای دوره‌های آموزشی اصلی، سمینارها و پایان‌نامه (که به تنهایی ۳۰ واحد می‌باشد) به آن نمره داده می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد به ۴ نیمسال تحصیلی تقسیم شده‌اند و یک تعطیلات تابستانی بین سال اول و دوم تحصیلی وجود دارد.

بیش‌تر کارشناسی ارشد شما بر پایه کنفرانس، مشاوره، کار گروهی و پروژه بنا شده و اگر در رشته علوم پایه یا مهندسی هستید، احتمالا جلسات کار عملی نیز خواهید داشت. هدف آن است که دانش خود را در مورد رشته تحصیلی و همینطور مهارت فنی، درونی، و مهارت‌های پژوهشی خود را افزایش دهید.

نیمسال چهارم، مختص پایان‌نامه شما خواهد بود که می‌تواند بر پایه تئوری، کار عملی یا پروژه تحقیقاتی باشد.

ایتالیا
راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد ایتالیا در سال ۲۰۱۹

تقویم آکادمیک

سال آکادمیک در ایتالیا از اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر شروع می‌شود و تا جولای ادامه دارد. به طور معمول، دانشگاه‌ها سیستمی بر اساس نیمسال را دنبال می‌کنند؛ نیمسال اول در سپتامبر/ اکتبر آغاز می‌شود و در ژانویه/ فوریه به پایان می‌رسد. نیمسال دوم در فوریه آغاز می‌شود و در جولای به اتمام می‌رسد.

هزینه‌ها و کمک هزینه‌های کارشناسی ارشد در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزش عالی در ایتالیا ساختار خاص خود را برای تعیین شهریه دارند. بنابراین هزینه‌ها در هر دانشگاه با دیگری متفاوت است. با این حال از نظر قانونی حداقل هزینه‌ای که برای ثبت‌نام و حداکثر سطح هزینه‌ای برای سهم دانشجویی هزینه و خدمات دانشگاه وجود دارد، نمی‌تواند از ۲۰ درصد کمک هزینه دولتی کم‌تر یا بیش‌تر شود.

متوسط شهریه دانشگاه عمومی برای دانشجویان محلی و دانشجویان اهل کشورهای اتحادیه اروپا همانطور که قبلاً گفته شد، سالیانه حدود ۱,۵۲۰ یورو (۱۷۳۰ دلار آمریکا) می‌باشد. بسته به موسسه مورد نظر، شما ملزم به پرداخت هزینه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن فی در حدود ۳۰ یورو (۳۴ دلار آمریکا) هستید.

دانشگاه‌های خصوصی بسیار گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی هستند و ممکن است سالیانه حداقل ۱۲,۰۰۰ یورو (۱۳,۶۶۲ دلار آمریکا) دریافت کنند. شما همینطور ممکن است ملزم به پرداخت مقداری هزینه اپلیکیشن فی حدود ۱۰۰ یورو (۱۱۳ دلار آمریکا) باشید و اگر باید آزمون ورودی دهید، هزینه‌ بیشتری از شما دریافت خواهد شد.

بورسیه‌های تحصیلی و حمایت مالی

حمایت زیادی در قالب بورسیه تحصیلی، وام دانشجویی، کمک هزینه مسکن، ژتون غذای رستوران دانشگاه و چشم پوشی از شهریه (Tuition Waiver) هم برای دانشجویان خارجی و هم ایتالیایی فراهم شده است. دریافت کمک مالی، بستگی به استطاعت مالی شما دارد و شما باید مدرک بانکی یا مالیاتی فراهم کنید تا ثابت کنید از نظر مالی نیازمند به دریافت بورسیه هستید.

برای مطالعه بخش اول مقاله کلیک کنید.

برای مطالعه بخش سوم مقاله کلیک کنید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.