صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا در سال ۲۰۱۹- بخش اول

راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا در سال ۲۰۱۹- بخش اول

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

ایالات متحده آمریکا به عنوان مشهورترین مقصد تحصیلی موجود برای دانشجویان خارجی، مزیت‌های بسیاری را برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد فراهم کرده است. در صورت موفقیت در دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا، شما یکی از ۹۰۰,۰۰۰ دانشجوی خارجی خواهید بود که بسیاری از آن‌ها در دوره‌های شناخته شده کارشناسی ارشد آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

آمریکا نه تنها مشهورترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی به شمار می‌رود، بلکه یکی از گسترده‌ترین مقاصد نیز هست. با ۵۰ ایالت، ۹.۸۳۴ میلیون کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۴,۵۰۰ موسسه ارائه دهنده تحصیلات عالی، گزینه‌های متعدد و متنوعی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا وجود دارد.

در صورتی که قصد دارید در کشور آمریکا تحصیل کنید، این راهنما برای شما مفید خواهد بود. ما توصیه‌هایی را با ذکر جزئیات درباره هرچیزی که نیاز دارید درباره تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا بدانید، از ساختار دوره آموزشی گرفته تا تعیین نمره اپلیکیشن و ویزاها جمع‌آوری کرده‌ایم.

همچنین می‌توانید اطلاعات بیش‌تری درباره هزینه‌ها و کمک هزینه‌های کارشناسی ارشد آمریکا و زندگی دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد در آمریکا به دست آورید یا جست و جوی خود را برای یافتن دوره آموزشی مناسب در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا آغاز کنید.

آمریکا چه فرصت‌هایی برای کارشناسی ارشد در سال ۲۰۱۹ ارائه می‌کند؟

در حالی که بیش از ۴,۵۰۰ دانشگاه و سایر انواع موسسات آموزش عالی در آمریکا وجود دارند، تنها حدود ۱,۷۰۰ مورد از آن‌ها دوره‌های کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند که کمی انتخاب را محدود می‌کند؛ ولی به این ترتیب هنوز گستره بسیار متنوعی از موسسات آموزشی برای انتخاب وجود دارد.

دوره‌های آموزش عالی آمریکایی به خاطر رویکرد جامع خود نسبت به تحصیلات عالی و ترکیب دانش تخصصی و فرصت‌های پژوهشی به توسعه مجموعه‌ای از مهارت‌های آموزشی در دانشجویان شهرت دارند.

در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی که چرا باید تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا را در برنامه خود قرار دهید را فهرست می‌کنیم:

  • دانشگاه‌هایی برتر در سطح جهان: موسسات آمریکایی بهترین دانشگاه‌های رنکینگ جهانی را در اختیار دارند. از میان ۵۰ دانشگاه موجود در لیست رتبه بندی Times Higher Education، تعداد ۲۴ دانشگاه در آمریکا واقع شده‌اند.
  • چشم‌انداز بین‌المللی: آمریکا معروف‌ترین مقصد برای دانشجویان خارجی است و دلیل خوبی برای این شهرت وجود دارد. موسسات آموزشی این کشور تعداد بی‌نظیری از دوره‌های با کیفیت را ارائه می‌دهند و تنوع زیادی برای انتخاب از میان آن‌ها وجود دارد.
  • فرصت‌های کمک هزینه (فاند): این یک حقیقت است که کارشناسی ارشد در آمریکا اصلاً ارزان نیست؛ ولی این بدین معنی نیست که کمک‌هزینه‌های بسیاری برای دانشجویان با استعداد خارجی وجود ندارد.

اطلاعات کلیدی دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا

تعداد دانشگاه‌ها

۴,۵۸۳

قدیمی‌ترین دانشگاه

دانشگاه هاروارد (تاسیس شده در سال ۱۶۳۶)

دانشجویان خارجی

۹۷۱,۴۱۷ نفر

طول دوره

۲ سال

متوسط هزینه

۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار آمریکا (دانشگاه‌های عمومی)

سال آکادمیک

از سپتامبر تا ژوئیه

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا با سایر کشورها چه تفاوتی دارد؟

تحصیلات عالی در آمریکا تفاوت زیادی با سایر نقاط دنیا ندارد. در حقیقت بسیاری از کشورها سیستم دانشگاهی خود را از قالب آمریکایی الگوبرداری کرده‌اند.

اما مواردی وجود دارند که تحصیلات کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکایی را منحصر به فرد می‌سازند.

تحصیل

“Graduate” و “Post Graduate”

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا در آمریکا از واژه Postgraduate برای کارشناسی ارشد استفاده نمی‌شود؛ حداقل نه به شیوه‌ای که دانشگاه‌ها و دانشجویان سایر کشورها از این کلمه استفاده می‌کنند.

به جای آن که از واژه تحصیل در مقطع Postgraduate در آمریکا استفاده شود، شما در یک دوره آموزشی با نام Graduate Program ثبت‌نام می‌کنید. همچنین دوره کارشناسی ارشد ممکن است تحت عنوان Graduate School یا Grad School نیز در دانشگاه وجود داشته باشد.

کلمه Postgraduate یا Post-graduate هنوز در برخی از دانشگاه‌های آمریکا مورد استفاده قرار می‌‌گیرد؛ ولی این واژه به طور معمول اشاره به شخصی دارد که مقطع کارشناسی ارشد (Graduate Level) خود را تکمیل کرده و قصد تحصیل در مقطع PhD را دارد.

چنین فردی احتمالا به دنبال دوره‌های فوق دکترا یا پوزیشن شغلی آکادمیک می‌گردد و به دنبال مدرک کارشناسی ارشد نیست. بنابراین مراقب باشید که با دیدن نام Postgraduate به جای دوره کارشناسی ارشد، به اشتباه برای مقاطع بالاتر اپلای نکنید.

بنابراین اگر دیدید که دانشگاه‌های آمریکایی از اصطلاح Graduate برای مقطع کارشناسی ارشد استفاده می‌کنند، نگران نشوید.

در آمریکا دوره‌های اختصاصی پژوهش محور وجود ندارند

تقریبا همه دوره‌های آموزشی در آمریکا شامل بخش‌های آموزش محور و امتحانات هستند که این احتمالا قابل توجه‌ترین ویژگی تحصیلات عالی در آمریکا است.

در صورتی که شما با سیستم آموزشی کشوری مانند انگلستان آشنا باشید که در آن، دوره کارشناسی ارشد می‌تواند آموزش محور و یا پژوهش محور باشد، ممکن است این موضوع برای شما عجیب به نظر برسد.

دوره‌های کارشناسی ارشد و PhD در آمریکا بسیار سازمان یافته‌تر از سایر کشورها هستند. در این دوره‌ها از شما انتظار می‌رود که به طور مستقل تفکر کنید و درس بخوانید؛ ولی در طول دوره تحصیلی، به طور بسیار رسمی‌تر و مداوم‌تر از سایر کشورها مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت.

این بدین معنی است که شما نمی‌توانید در آمریکا در دوره‌های کارشناسی ارشد مستقل پژوهش محور مانند کارشناسی ارشد تحقیقات (MRes) یا کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) تحصیل کنید.

در دوره‌های PhD در آمریکا به طور معمول ابتدا روش فکر کردن آموزش داده می‌شود و از آن امتحان گرفته می‌شود تا در نهایت دانشجو به مرحله پایان‌نامه برسد و رساله خود را تکمیل کند.

این رویکرد مزایای خود را دارد. شما از آموزش بسیار منظم‌تری برخوردار می‌شوید و در طول دوره تحصیلی، مهارت‌های تکمیلی متنوعی را کسب می‌کنید. در حال حاضر تعداد دانشگاه‌های سایر کشورها که از رویکرد سازمان‌یافته‌ آموزش آمریکایی در مقطع کارشناسی ارشد الگوبرداری می‌کنند، رو به افزایش است.

به این ترتیب، شما به عنوان یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا این فرصت را دارید تا از رویکردی مدرن نسبت به آموزش دوره کارشناسی ارشد در یک سیستم آموزش عالی که سابقه زیادی در اجرای دوره‌های فراگیر دارد، بهره‌مند شوید.

آزمون‌های منظم و نحوه نمره‌‌دهی

رویکرد سازمان‌یافته نسبت به آموزش کارشناسی ارشد بدین معنی است که کارشناسی ارشد در آمریکا، امتحانات منظم بیش‌تری هم دارد.

دوره‌های کارشناسی ارشد در سایر کشورها اغلب تعداد کم‌تری امتحان اصلی را در بر دارند. ممکن است شما تنها یک مقاله برای هر واحد و کارهای دیگری مانند آمادگی سمینار و بحث داشته باشید که در نمره نهایی شما تاثیری ندارند.

در آمریکا، این سیستم برعکس است. شما وظایف منظم بیش‌تری دارید؛ از امتحانات داخلی در کلاس گرفته تا مقاله‌های کوتاه‌تر در طول ترم. از نمرات این تکالیف، مطابق سیستم GPA میانگین گرفته می‌شود تا پیشرفت شما را در طول دوره نشان دهد.

نگران از دست دادن فرصت برای انجام کار‌ اساسی و مستقل آکادمیک نباشید. استادان شما به طور قطع دوره آموزشی را با یک پایان‌نامه کاملا مستقل و اساسی به پایان می‌رسانند. این فرصتی برای شما خواهد بود تا در واقعیت، دانش و مهارتی که به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد به دست آورده‌اید را در عمل به کار ببندید.

برای مطالعه بخش دوم مقاله کلیک نمایید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.