صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left ثبت نام آزمون دولینگو به چه کسانی توصیه می‌شود؟

ثبت نام آزمون دولینگو به چه کسانی توصیه می‌شود؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون دولینگو (Duolingo Test) یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که طی دو سال اخیر، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. با شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری آزمون‌ها در مکان‌های عمومی، آزمون‌هایی که امکان برگزاری آن‌ها به صورت آنلاین وجود داشت مورد توجه عموم دانشجویان قرار گرفت. دولینگو یکی از این آزمون‌ها بود. این موضوع سبب شد تا اعتبار مدرک این آزمون نیز نزد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیشتر شود. امروزه آزمون زبان Duolingo توسط بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا پذیرفته می‌شود و دانشجویان می‌توانند با شرکت در این آزمون آنلاین، سطح دانش زبانی خود را بسنجند. سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که آیا می‌توان آزمون زبان دولینگو را جایگزین آزمون‌های آیلتس یا تافل کرد؟ ثبت نام آزمون دولینگو به چه کسانی توصیه می‌شود؟ در طول این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آزمون دولینگو به چه کسانی توصیه می‌شود؟

ثبت نام آزمون دولینگو

از آزمون دولینگو چه می‌دانید؟

دولینگو پلتفرمی برای آموزش زبان‌ است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. در سال ۲۰۱۶ این پلتفرم، آزمون Duolingo را ارائه داد که در دوره کرونا محبوبیت این آزمون به اوج خود رسید. اهمیت آزمون آنلاین Duolingo از آن‌جا مشخص شد که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا این آزمون را در کنار آزمون‌های معتبر و بین‌المللی تافل و آیلتس پذیرفتند.

دانشجویان توانستند در دوره‌ای که به دلیل اپیدمی کرونا، بیشتر آزمون‌های بین‌المللی لغو می‌شدند یا به تعویق می‌افتادند، در آزمون Duolingo شرکت کنند و از برنامه تحصیلی خود عقب نمانند. همان‌طور که در مطلب آزمون دولینگو چیست؟ هم گفتیم، آزمون آنلاین دولینگو مبتنی بر کامپیوتر است؛ یعنی نیازی به مراجعه و حضور در مرکز آزمون ندارید و می‌توانید از خانه در این آزمون شرکت کنید. مدت زمان آزمون Duolingo یک ساعت است.

از سوی دیگر آزمون آنلاین Duolingo تطبیقی (Adaptive) است؛ یعنی میزان سختی و آسانی آن به عملکرد شما بستگی دارد. اگر به سوالات درست پاسخ بدهید، سوالاتی بعدی سخت‌تر خواهند بود و در صورتی‌که به سوالی پاسخ غلط بدهید تا زمانی‌که به پاسخ صحیح برسید، سوالات آزمون ساده‌تر خواهند شد. این ویژگی خاص آزمون زبان دولینگو باعث می‌شود تا همه افراد با هر سطح از دانش زبان انگلیسی بتوانند در آن شرکت کنند و عملکردشان را نشان دهند.

از زمانی که در آزمون duolingo شرکت می‌کنید تا ۲ سال فرصت دارید نتایج دولینگو را برای دانشگاه‌های موردنظرتان ارسال کنید. البته فراموش نکنید پیش از ثبت نام در این آزمون، وبسایت دانشگاه را چک کنید و از پذیرش مدرک دولینگو توسط آن دانشگاه مطمئن شوید.

آیا مدرک آزمون دولینگو معتبر است؟

تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۷۰۰ دانشگاه در کشورهای مختلفی همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا مدرک آزمون زبان آنلاین Duolingo را به عنوان مدرک زبان معتبر پذیرفته‌اند و اگر برای یکی از این دانشگاه‌ها اپلای کنید، می‌توانید به جای نتایج IELTS یا TOEFL، مدرک آزمون آنلاین دولینگو را ارائه دهید. بنابراین آزمون زبان دولینگو را می‌توانیم جایگزین مناسبی آزمون‌های آیلتس یا تافل بدانیم. برای سال ۲۰۲۳ نیز به تعداد دانشگاه‌هایی که duolingo را معتبر می‌دانند اضافه شده است و این موضوع نشان‌دهنده اعتبار بالای این آزمون میان مراکز علمی معتبر در جهان است. در مطلب لیست دانشگاه‌هایی که مدرک دولینگو را قبول می‌کنند، ما فهرستی از برترین دانشگاه‌های جهان که مدرک این آزمون را می‌پذیرند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

آزمون دولینگو سخت است یا آسان؟

پرسش درباره سختی یا آسانی آزمون دولینگو یکی از سوالاتی است که متقاضیان مطرح می‌کنند. همان طور که در معرفی آزمون Duolingo گفتیم، این آزمون Adaptive است. Adaptive یا تطبیقی بودن به همه شرکت کننده‌ها فرصت می‌دهد تا بتوانند با هر سطح دانشی، در این آزمون شرکت کنند و نگران سختی سوالات نباشند؛ زیرا سوالات بر اساس توانایی‌ متقاضیان به آن‌ها نشان داده می‌شود. بنابراین سختی یا آسانی آزمون duolingo بستگی به عملکرد شما دارد.

ثبت نام آزمون آنلاین دولینگو به چه کسانی توصیه می‌شود؟

ثبت نام آزمون آنلاین دولینگو

چه نمره‌ای برای آزمون دولینگو خوب است؟

شاید فکر کنید که نمره پایین در آزمون Duolingo به معنای مردودی است؛ اما چنین نیست. ملاک مناسب بودن نمره آزمون Duolingo کاملا بستگی به خواسته شما از شرکت در آزمون دارد.

برای هر دانشگاه، بسته به رتبه آن دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی، به نمره متفاوتی نیاز خواهید داشت. پس مفهوم کسب نمره مناسب در آزمون Duolingo کاملا به دانشگاه‌ مورد نظر و سایر موارد ذکر شده بستگی دارد.

بنابراین ابتدا به صفحه پیش نیازهای اپلای دانشگاه‌ موردنظرتان مراجعه کنید، سپس طبق انتظارات دانشگاه برای کسب حداقل نمره مورد انتظار تلاش کنید. به عنوان مثال بیشتر دانشگاه‌ها نمره ۱۱۵ از ۱۶۰ را برای Duolingo مناسب می‌دانند. نمره ۱۱۵ در آزمون آنلاین دولینگو معادل نمره ۹۲ تا ۹۶ تافل و نمره ۶.۵ تا ۷ آیلتس است. با کلیک روی مقایسه نمره آزمون دولینگو با تافل و آیلتس می‌توانید معادل نمرات این آزمون‌ها نسبت به یکدیگر را مشاهده کنید.

چند بار می‌توانید در آزمون Duolingo شرکت کنید؟

تعداد دفعاتی که می‌توانید در آزمون Duolingo شرکت کنید محدودیت ندارد. البته فاصله میان هر دو آزمون متوالی اهمیت دارد و برای ثبت نام در هر ماه بیشتر از دو بار نمی‌توانید اقدام کنید. این بدان معناست که در هر ۳۰ روز تنها می‌توانید دو بار برای ثبت نام آزمون Duolingo اقدام کنید.

برای شرکت در آزمون Duolingo چقدر زمان لازم دارید؟

آمادگی برای شرکت در این آزمون کاملا بستگی به سطح دانش زبان آموز دارد. ابتدا خوب است سطح زبان خود را تعیین کنید و ببینید با نمره ایده‌آل خود چقدر فاصله دارید.

برای آشنایی با آزمون Duolingo و تعیین سطح می‌توانید به وبسایت رسمی Duolingo مراجعه کرده و در آزمون آزمایشی دولینگو (Practice Test) که به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده شده شرکت کنید. علاوه بر این، با مراجعه به مقاله نمونه سوالات آزمون دولینگو، می‌توانید اطلاعات کافی درباره سوالات این آزمون آنلاین را کسب کنید.

هزینه ثبت نام آزمون دولینگو چقدر است؟

هزینه ثبت نام دولینگو در مقایسه با دیگر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس به مراتب کمتر است. برای ثبت نام در این آزمون شما ۵۹ دلار خواهید پرداخت؛ این در حالی است که هزینه ثبت نام تافل iBT یا آیلتس حدود ۲۴۰ تا ۲۶۵ دلار است.

چگونه هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را بپردازید؟

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون Duolingo از طریق کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و ویزا کارت انجام می‌شود. اگر دسترسی به کارت‌های اعتباری برایتان وجود ندارد، ما می‌توانیم پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را برایتان انجام دهیم. برای پرداخت هزینه، ابتدا یک اکانت در وب‌سایت Duolingo بسازید و در بخش ثبت نام آزمون، درخواست خود را برای شرکت در آزمون زبان Duolingo ثبت کنید. پس از ثبت درخواست به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید؛ در این مرحله می‌توانید کار را به تهران پیمنت بسپارید تا طی مدت زمان ۱ تا ۳ ساعت پرداختتان انجام شود. پس از پرداخت هزینه آزمون، به سایت Duolingo مراجعه کرده و هر زمان که مایل بودید، در آن شرکت کنید.

تا اینجای مطلب سعی کردیم به سوالات پرتکرار، پاسخ داده و ابهامات موجود را برطرف کنیم. اگر پرسشی در ذهن دارید، آن را در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید. چنانچه پیش از این در آزمون duolingo شرکت کرده‌اید نیز تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.