صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left معرفی دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالا

معرفی دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

ایتالیا یکی از مقصدهای پرمتقاضی مهاجرت در اروپاست. برخی از دانشگاه‌های معروف و محبوب این کشور مانند دانشگاه پلی تکنیک تورین دارای نرخ پذیرش بالایی هستند. در این مقاله نرخ پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا، انواع بورسیه‌ تحصیلی و پیش‌ نیازهای اپلای برای هر یک را با هم بررسی می‌کنیم.

نرخ پذیرش دانشگاه چیست؟

نرخ پذیرش دانشگاه که با Acceptance Rate شناخته می‌شود معیار و ملاکی است که مشخص می‌کند چند درصد از متقاضیانی که برای پذیرش یک دانشگاه اقدام کرده‌اند، موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شده‌اند. لازم است به این نکته توجه کنید که به‌طور کلی، نرخ پذیرش دانشگاه نمی‌تواند ملاک خوب یا بد بودن دانشگاه باشد.
دانشگاه‌هایی با نرخ پذیرش پایین، ممکن است به دلایل مختلفی آزمون‌های ورودی یا استانداردهای بالایی برای اعطای پذیرش داشته باشند. ضمن اینکه ممکن است به علت شهرت یک دانشگاه، تعداد بسیار زیادی متقاضی برای تعداد محدودی رشته و مقطع تحصیلی درخواست پذیرش داشته باشند و این موضوع موجب رقابتی شدن صندلی دانشگاه و کاهش نرخ پذیرش آن شود.
در ادامه با بهترین دانشگاه‌های ایتالیا که نرخ پذیرش بالایی دارند آشنا می‌شوید.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین (Polytechnic University of Turin) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۹ تأسیس شده و مطابق با آخرین داده‌های موجود، نرخ پذیرش این دانشگاه ایتالیا، ۹۵% است. دانشگاه پلی تکنیک تورین ۴ پردیس دانشگاهی دارد که همگی در شهرهای بزرگ ایتالیا واقع شده‌اند. هیئت علمی دانشگاه پلی تکنیک تورین متشکل از دانشمندان مشهور بین‌المللی است که در زمینه‌های تخصصی خود پیشرو هستند. دانشگاه PoliTO طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را در مقاطع گوناگون کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

بورسیه‌ های دانشگاه پلی تکنیک تورین

یکی از بورسیه‌های مطرح این دانشگاه، TOPOLITO نام دارد و برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. دانشگاه پلی تکنیک تورین با ارائه این بورسیه سعی در جذب دانشجویان بین‌المللی برتر و تیزهوش دارد. بورسیه TOPOLITO حدود ۸ هزار یورو به صورت سالیانه است که اطلاعات بیشتر را می‌توانید از وبسایت دانشگاه پلی تکنیک تورین کسب کنید. تا ۲ سال می‌توانید این بورسیه را داشته باشید و شرط دریافت این بورسیه برای سال دوم، اثبات شایستگی تحصیلی دانشجو است.

دانشگاه باری آلدو مورو

دانشگاه باری آلدو مورو (University of Bari Aldo Moro) با نرخ پذیرش بالای ۹۰% در منطقه جنوبی کشور ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۵ تأسیس شده و دوره‌ها و مدارک تحصیلی متعددی را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی در ۱۲ دانشکده ارائه می‌دهد. دانشگاه باری آلدو مورو دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون ارزشیابی می‌کند که البته آزمون ورودی به‌شمار نمی‌رود و تنها برای محک دانش متقاضیان است. با این حال، برخی از دوره‌های خاص در این دانشگاه نیاز به آزمون ورودی دارند و میزان قبولی در این دوره‌ها حدودا ۹۰% است.
البته دوره‌هایی مانند رشته پزشکی، نرخ پذیرش پایین‌تری دارند و برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا حدود ۵۰% تخمین زده شده‌اند.

بورسیه های دانشگاه باری آلدو مورو

نوع بورسیه توضیحات
بورسیه تحصیلی برای دانشجویان و جوایز مدارک تحصیلیمناسب افرادی است که از زمان درخواست پذیرش، از هیچ‌گونه کمک‌هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا استفاده نکرده‌اند.
کمک هزینه تحصیلی و جوایزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانبه دانشجویان شایسته و فارغ‌التحصیلان جوان تعلق می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه به وب‌سایت دانشگاه باری آلدو مورو مراجعه کنید.
بورسیه‌های تحصیلی فارغ‌التحصیلان جوانبر اساس صلاحیت‌های متقاضی در ۲ ماه به وی پرداخت می‌شود.

دانشگاه آمریکایی رم

دانشگاه آمریکایی رم (The American University of Rome) نرخ پذیرشی معادل ۸۵% دارد. این مرکز آموزش عالی تعادلی باورنکردنی میان مطالعات هنرهای لیبرال و تجربه عملی کار در این حوزه برقرار کرده است. به همین خاطر دانشجویان می‌توانند از همان ابتدای کار خود از طریق برنامه‌های کارآموزی، تجربه حضور در محیط کاری را کسب کنند. بیشتر دوره‌های دانشگاه آمریکایی رم بر علوم انسانی و اجتماعی متمرکز است و دانشگاه از پذیرش دانشجویان از سراسر دنیا استقبال می‌کند.
اگرچه نرخ پذیرش دانشگاه آمریکایی رم بالاست، دانشگاه نسبتا کوچکی است و هر ساله حدود ۵۰۰ دانشجو را در مقطع کارشناسی می‌پذیرد. نکته قابل توجه این دانشگاه این است که برنامه‌های مبادله بین‌المللی ارائه می‌دهد و دانشجویان در کشورهای دیگر می‌توانند به مدت کوتاه در دانشگاه AUR فرصت تحصیل داشته باشند.

بورسیه‌های دانشگاه آمریکایی رم

دانشگاه آمریکایی رم بورسیه‌های متنوعی را برای مقاطع مختلف تحصیلی خود در نظر گرفته است.

  • بورسیه مقطع کارشناسی

دانشجویان کارشناسی می‌توانند برای انواع بورسیه‌ها از جمله بورسیه‌های مبتنی‌بر شایستگی (Merit-based) درخواست کنند و در نهایت یک کمک‌هزینه تحصیلی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. اگرچه نمی‌توان انوع بورسیه‌های شایسته محور را با هم ترکیب کرد، اما می‌توان بورسیه شایستگی را همراه با بورسیه‌های نیاز مالی (financial need scholarship) یا پوزیشن آموزشی دانشجویی (student training position) دریافت کرد. هر سال تحصیلی، حداکثر ۷ هزار یورو به صورت سالانه به حداکثر ۳ دانشجو در هر بورسیه تحصیلی تعلق می‌گیرد. جزئیات کامل انواع بورسیه‌های تحصیلی مختص رشته‌های کارشناسی را می‌توانید از وب‌سایت بورسیه‌های کارشناسی دانشگاه AUR دنبال کنید.

  • بورسیه مقطع تحصیلات تکمیلی

دانشجویان رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز می‌توانند از بورسیه‌های متنوعی استفاده کنند. همانند بورسیه شایسته محور مقطع کارشناسی، در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز بورسیه‌های مبتنی‌بر شایستگی وجود دارد که قابل ادغام با دیگر بورسیه‌های شایستگی نیست، اما امکان ترکیب آن‌ها با بورسیه‌های نیاز مالی یا موقعیت آموزشی دانشجویی وجود دارد. مبلغ این بورسیه که در نهایت به ۳ نفر تعلق می‌گیرد، حداکثر ۷ هزار یورو خواهد بود. علاوه‌بر این، برنامه وام دانشجویی فدرال به دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز اعطا می‌شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم صفحه بورسیه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه AUR را مطالعه کنید.

دانشگاه جان کابوت

دانشگاه جان کابوت (John Cabot University) با نرخ پذیرش حدود ۶۰% یکی دیگر از دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالاست که در سال ۱۹۷۲ در منطقه کولوسئوم رم تاسیس شده است. موقعیت تاریخی دانشگاه جان کابوت موجب شده که بسیاری از افراد تمایل به اخذ پذیرش از این دانشگاه داشته باشند. دانشگاه جان کابوت، آمریکایی است و برنامه‌های متعددی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی که مایل‌اند کل مدت تحصیل خود یا بخشی از آن را در منطقه زیبای کولوسئوم تحصیل کنند، بسیار جذاب است.
دانشگاه جان کابوت بورسیه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد و شرط گرفتن پذیرش تحصیلی در این دانشگاه، تسلط به زبان انگلیسی و معدل بالای ۲.۵ است. کلاس‌های درس دانشگاه جان کابوت کوچک هستند و معمولا کمتر از ۱۵ دانشجو در هر کلاس به تحصیل می‌پردازند.

بورسیه های دانشگاه جان کابوت

دانشگاه JCU یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیاست که هر ساله بیشتر از ۴ میلیون یورو کمک هزینه تحصیلی و بورسیه به دانشجویان خود اعطا می‌کند. طبق آمار وب‌سایت این دانشگاه، ۸۵% دانشجویان از وام‌ها، بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی آن استفاده می‌کنند. دانشگاه جان کابوت انواع مختلفی از بورسیه‌های تحصیلی را با عناوین مختلف اهدا می‌کند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید:

  • بورسیه‌های مقطع کارشناسی

این بورسیه شامل بورسیه‌های شایستگی‌محور (Merit-Based Scholarships)، بورسیه‌های نیازمحور (Need-Based Grant)، وام‌های دانشجویی و برخی بورسیه‌های خارج از دانشگاهی است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از وب‌سایت بورسیه‌های کارشناسی دانشگاه JCU دیدن کنید.

  • بورسیه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی

این بورسیه نیز شامل بورسیه‌های شایستگی‌محور (Merit-Based Scholarships)، وام‌های دانشجویی، کمک هزینه کامل شهریه فارغ‌التحصیلان (وابسته به ریاست جمهوری) و پرداخت بخشی از هزینه‌های تحصیلات تکمیلی است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید صفحه بورسیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه JCU را مطالعه کنید.

  • کمک‌های مالی تحصیل در خارج از کشور

این بورسیه‌ها مربوط به بخشی است که متقاضیان می‌توانند از طریق وب‌سایت‌ها و منابع خارج از ایتالیا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در دانشگاه جان کابوت تامین کنند. جزئیات بیشتر درباره نحوه اخذ کمک‌های مالی تحصیل در خارج از کشور ایتالیا را می‌توانید از طریق بورسیه های خارجیJCU دنبال کنید.

  • برنامه بورسیه تحصیلی Secchia

در این برنامه ۵ نوع بورسیه ارائه می‌شود که مبالغ آن‌ها از ۱۵۰۰ تا ۱۰ هزار دلار متفاوت است. برای اخذ این نوع وام باید شرایط هر یک را به طور دقیق مطالعه کنید و الزامات لازم را برآورده کنید. اطلاعات بیشتر درباره این برنامه را می‌توانید در صفحه بورسیه SECCHIA بخوانید.

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا (University of Bologna) از معروف‌ترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۰۸۸ تاسیس شده و لقب قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا را از آن خود کرده است. دانشگاه بولونیا در شهر بولونیای ایتالیا واقع و نرخ پذیرش تحصیلی این دانشگاه حدود ۵۵% اعلام شده است. دانشگاه بولونیا به شدت دانشجویان را تشویق می‌کند تا در برنامه‌های تحقیقاتی مختلف تمرکز کنند. این دانشگاه برای جذب دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در آن، آزمون‌های ورودی دارد.

بورسیه های دانشگاه بولونیا

نوع بورسیهتوضیحات
Unibo Action 1مناسب متقاضیان مقطع کارشناسی است.
این بورسیه حدود ۸ هزار یورو ارزش دارد.
برای گرفتن این کمک‌هزینه تحصیلی لازم است
در آزمون SAT یا آزمون TOLC شرکت کنید.
Unibo Action 2مناسب متقاضیان تحصیلات تکمیلی است.
۱۱ هزار یورو ارزش دارد و همه هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.
برای دریافت آن لازم است در آزمون GRE شرکت کنید.

نکته: اطلاعات بیشتر را از صفحه بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بولونیا دنبال کنید.

دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا (University of Pisa) از بهترین موسسات آموزش عالی در ایتالیاست که در سال ۱۳۴۳ میلادی تاسیس شده است. دانشگاه پیزا معمولا جزء ۵ دانشگاه برتر کشور ایتالیا شناخته می‌شود که نرخ پذیرشی معادل ۳۵% دارد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیزا باید در آزمون ورودی شرکت کنند و نمره حد نصاب آزمون را کسب کنند. معمولا بین ۲۵ تا ۳۵% متقاضیان، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه پیزا می‌شوند.
این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی از حقوق تا پزشکی را ارائه می‌دهد و تقریبا هر علاقه‌مند به تحصیلی می‌تواند برنامه‌ای متناسب با پیشینه تحصیلی خود در این دانشگاه پیدا کند.

بورسیه های دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ تعداد ۲۴ بورسیه شایسته‌محور به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده است. برای این‌که بتوانید برای بورسیه تحصیلی دانشگاه پیزا درخواست دهید، لازم است در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود یا در کارشناسی مدیریت کسب و کار یا اقتصاد ثبت‌نام کرده باشید. این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال اول، ۶ هزار و ۵۰۰ یورو ناخالص اهدا می‌کند.
دانشجویان کارشناسی ارشد در سال دوم و دانشجویان کارشناسی در سال دوم و سوم هر یک حدود ۸ هزار یورو ناخالص دریافت خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از بورسیه های تحصیلی دانشگاه UNIPI دیدن کنید.

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان (University of Milan) با نرخ پذیرش حدود ۲۰% در انتهای لیست ما قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۲۴ میلادی تاسیس شده و همان‌طور که از نامش پیداست، در شهر میلان ایتالیا واقع شده است. متقاضیان برای شرکت در اغلب دوره‌های آموزشی دانشگاه میلان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. البته معدود رشته‌هایی نیز وجود دارد که نیاز به شرکت در آزمون ورودی آن نیست. دانشکده پزشکی دانشگاه میلان بین علاقه‌مندان به تحصیل در رشته پزشکی بسیار محبوب است.
چنانچه دانشجویی از خارج از اتحادیه اروپا باشید، حدود ۱۵% شانس گرفتن پذیرش تحصیلی رشته پزشکی را دارید. نرخ پذیرش برخی از رشته‌ها در دانشگاه میلان حتی برای دانشجویان اروپایی نیز کمتر از ۱۵% است و رقابت بر سر تصاحب صندلی دانشگاه میلان بسیار بالاست.

بورسیه‌ های دانشگاه میلان

دانشگاه میلان به دانشجویان کارشناسی ارشد تازه‌وارد و برتر خود بورسیه تحصیلی Excellence Scholarships ارائه می‌دهد. این دانشگاه ۵۵ کمک هزینه تحصیلی هر یک به ارزش ۶ هزار یورو و همچنین ۱۰۰ بورسیه تحصیلی که همه هزینه‌های تحصیل را رایگان خواهد کرد در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر می‌توانید مطلب بورسیه Excellence دانشگاه میلان را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه‌های ایتالیا

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان می‌تواند فرصتی منحصربه‌فرد باشد. کیفیت بالای دانشگاه های ایتالیا در کنار شرایط زندگی عالی و همچنین امکان گرفتن بورسیه‌های گوناگون تحصیلی موجب شده پذیرش دانشگاه ایتالیا یکی از انتخاب‌های جدی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد. هنگام گرفتن پذیرش تحصیلی دانشگاه ایتالیا لازم است هزینه‌های اپلیکیشن فی و ثبت نام در دانشگاه را به صورت ارزی پرداخت کنید. تهران پیمنت برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ های ایتالیا همراه شماست. می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های ثبت نام دانشگاه خود در کمتر از ۳ ساعت و با کارمزد پایین، روی تهران پیمنت حساب کنید.
چنانچه پیش‌تر برای تحصیل در ایتالیا و مهاجرت به این کشور اقدام کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربه خود را از طریق کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*