صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left اطلاعیه مهم افزایش تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی در کانادا از ژانویه ۲۰۲۴

اطلاعیه مهم افزایش تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی در کانادا از ژانویه ۲۰۲۴

انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

تاریخ انتشار خبر: ۷ دسامبر ۲۰۲۳ 

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا پنج‌شنبه هفت دسامبر اعلام کرد که از اول ژانویه ۲۰۲۴، شرایط مالی هزینه زندگی برای متقاضیان اپلای تحصیلی افزایش می‌یابد تا دانشجویان بین‌المللی از نظر مالی برای زندگی در کانادا آماده شوند. همچنین مقرر شد که هر سال به هنگام اعلام (LICO) از طرف اداره آمار کانادا، میزان تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی نیز تنظیم و اعلام شود. LICO  یا (Low-income cut-off) درواقع حداقل درآمد لازم برای هزینه‌های زندگی را نشان می‌دهد.

شرایط مالی موردنیاز برای زندگی برای متقاضیان اپلای تحصیلی از اوایل دهه ۲۰۰۰ به میزان ۱۰۰۰۰ دلار تعیین شد و پس از آن تاریخ این مبلغ تغییر نکرده‌است. این بودجه به مرور زمان دیگر مطابق هزینه‌های زندگی در کانادا نبوده و در نتیجه دانشجویان بسیاری با تکیه بر این میزان سرمایه نقد برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند و پس از اقامت متوجه تفاوت هزینه‌ها می‌شوند. حال بنابر تغییرات اعمال شده از ژانویه سال ۲۰۲۴ متقاضی تحصیل باید بتواند گواهی تمکن مالی به میزان ۲۰۶۳۵ دلار با خود داشته باشد. این مبلغ درواقع ۷۵ درصد از LICO یا حداقل درآمد را نشان می‌دهد و هزینه‌های سال اول شهریه و سفر نیز به آن اضافه می‌شوند.

این قانون برای درخواست‌های اپلای تحصیلی جدید که در یا پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ دریافت می‌شوند اعمال خواهد شد.

تمدید ۳ سیاست موقت که در سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شوند

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا همچنین از ۳ سیاست موقت در شرایط کار و ویزای دانشجویان بین‌المللی گفت که تا پایان سال ۲۰۲۳ قابل اعمال هستند و تغییرات و تاریخ تمدید آن‌ها را نیز اعلام کرد: 

  • دانشجویان بین‌المللی همچنان می‌توانند بدون محدودیت ۲۰ ساعت در هفته تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ خارج از دانشگاه کار کنند. دانشجویان بین‌المللی در حال حاضر در کانادا و همچنین متقاضیانی که پیش از ۷ دسامبر ۲۰۲۳ درخواستی برای مجوز تحصیل ارسال کرده‌اند، تا آن زمان می‌توانند بیش از ۲۰ ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.
  • در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ قانونی وضع شد که در آن مدت زمان تحصیل آنلاین دانشجویان بین‌المللی (به شرطی که کمتر از ۵۰ درصد برنامه تحصیلی‌شان باشد) به زمان ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی آن‌ها اضافه شود. حال این قانون همچنان پابرجاست و برای کسانی که تا قبل از ‍۱ سپتامبر ۲۰۲۴ در حال تحصیل هستند تمدید می‌شود. این قانون برای دانشجویانی که در آن تاریخ یا بعد از آن برنامه تحصیلی خود را شروع می‌کنند اعمال نخواهد شد.
  • در پاسخ به اختلالات بازار کار در طول همه‌گیری و پس از آن، یک سیاست موقت در تمدید ۱۸ ماهه اضافی به دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی شد. حال اتباع خارجی که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نزدیک به انقضا دارند می‌توانند تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ درخواست تمدید ویزای کاری خود را بدهند. با این حال، این سیاست موقت پس از این تاریخ تمدید نخواهد شد.