صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left توافق کشورهای اتحادیه اروپا برای دیجیتالی شدن ویزای شینگن

توافق کشورهای اتحادیه اروپا برای دیجیتالی شدن ویزای شینگن

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۹

در پایان ماه مارس، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پیشنهادی برای دیجیتالی کردن مراحل درخواست ویزای شینگن (Schengen Visa) چراغ سبز نشان دادند. به گزارش وبسایت VisaGuide.World، این طرح به شهروندان کشورهای ثالث اجازه می‌دهد که به‌طور کاملا آنلاین برای دریافت ویزای شینگن درخواست بدهند و برچسب‌های موجود ویزا را با برچسب‌های ویزای دیجیتال جایگزین کنند.

حرکت به سمت دیجیتالی کردن مراحل دریافت ویزا از ابتدای سال ۲۰۲۲ و در جهت تلاش اتحادیه اروپا برای حذف رویه‌های بوروکراتیک و موانع برای متقاضیان ویزا و در عین حال کارآمدتر کردن رویه‌ها و بهبود امنیت در منطقه شینگن آغاز شده است. این روند همچنین می‌تواند خطر جعل و سرقت برچسب ویزای شینگن را نیز کاهش دهد.

اولین و مشهودترین تغییر ناشی از این طرح این است که متقاضیان دیگر نیازی به مراجعه به سفارت یا کنسولگری برای ارائه مدارک مورد نیاز ندارند و به‌سادگی می‌توانند با مراجعه به وبسایت درخواست ویزای شینگن که البته هنوز ایجاد نشده است، مدارک خود را آپلود کنند. با این حال، فهرست مدارک مورد نیاز تغییری نخواهد کرد. از سوی دیگر، مسافرینی که برای اولین بار قصد دریافت Schengen Visa را دارند لازم است برای گرفتن اثر انگشت و عکس به مراکز جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مراجعه کنند. آن‌ها باید این کار را هر پنج سال یک‌بار یا زمانی که پاسپورتشان منقضی شد تکرار کنند.

بر اساس قوانین پیشنهادی جدید، مسافرانی که می‌خواهند از چند کشور در منطقه شینگن بازدید کنند، دیگر مجبور نیستند که بررسی کنند باید به سفارت کدام کشور مراجعه کنند. آن‌ها تنها اطلاعات لازم را در سیستم وارد می‌کنند و پلتفرم تصمیم می‌گیرد که کدام کشور باید روند بررسی درخواست ویزا را پردازش کند. در سیستم جدید، ویزا به‌صورت دیجیتالی، مانند یک بارکد دوبعدی و امضاشده به‌صورت رمزنگاری ارائه می‌شود تا خطرات امنیتی کاهش یابد. هزینه درخواست ویزای شینگن نیز افزایش نخواهد یافت.