صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left ETIAS به بایومتریک مسافران منطقه شنگن نیاز ندارد
ETIAS به بایومتریک مسافران منطقه شنگن نیاز ندارد

ETIAS به بایومتریک مسافران منطقه شنگن نیاز ندارد

انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که مسافران هنگام درخواست برای اخذ ETIAS، نیازی به ارائه هیچ اطلاعاتی در رابطه با وضعیت سلامتی یا واکسیناسیون خود ندارند. اتحادیه اروپا خاطرنشان می‌کند که هنگام درخواست ETIAS، از مسافران خواسته نمی‌شود که داده‌های بیومتریک مانند اثر انگشت خود را ارائه دهند.

مسافرانی که ویزای شنگن دارند و می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به منطقه شنگن سفر کنند، از سال ۲۰۲۴ لازم است هنگام سفر به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن مجوز ورود سریع الکترونیکی به دریافت کنند. این مجوز ورود الکترونیکی با نام ETIAS شناخته می‌شود و حدود ۹۷ درصد از متقاضیان می‌توانند آن را به صورت آنی و سریع دریافت کنند. تصمیم‌گیری برای اعطای ETIAS به ۳ درصد باقیمانده از مسافران توسط واحد مرکزی اتیاس (ETIAS Central Unit) و واحدهای ملی به صورت دستی انجام می‌گیرد.

در حال حاضر شهروندان حدود ۶۰ کشور جهان لازم است ETIAS دریافت کنند. هنگام پروسه اخذ ETIAS از مسافران سوالاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، محل تولد، اطلاعات پاسپورت، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و غیره پرسیده می‌شود. علاوه‌بر این از متقاضیان سفر به منطقه شنگن با ویزای شنگن، چند سوال امنیتی نیز پرسیده می‌شود تا سیستم ارزیابی کند که آیا این افراد خطری برای منطقه شنگن و اتحادیه اروپا خواهند داشت یا خیر. این سوالات ممکن است مربوط به سوابق جنایی این افراد و مسافرت آن‌ها به مناطق درگیری هم باشد. اما در نهایت اتحادیه اروپا گفته است که دارندگان ویزای شنگن برای سفر به یکی از کشورهای عضو این منطقه، نیاز به ارائه هیچ‌گونه اطلاعات بایومتریک و انگشت‌نگاری نخواهند داشت.