صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left در سال 2022، دستمزد و حقوق در اروپا تا 4.4 درصد افزایش یافت

در سال ۲۰۲۲، دستمزد و حقوق در اروپا تا ۴.۴ درصد افزایش یافت

انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۴

بر طبق گزارش SchengenVisaInfo، بررسی دفتر آمار رسمی اتحادیه اروپا (Eurostat)‌ نشان داده است که دستمزد ساعتی و حقوق در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ در کشورهای اتحادیه اروپا تا ۴.۴ درصد و در کشورهای اروپایی تا ۴ درصد افزایش یافته است. متوسط دستمزد ساعتی و حقوق در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۲.۹ یورو در کشورهای اتحادیه اروپا و ۲۵.۵ یورو در منطقه اروپا تخمین زده شد که لیتوانی، استونی و کرواسی بالاترین افزایش را در کل منطقه داشتند.

بر اساس گزارش Eurostat، لیتوانی، استونی و کرواسی به‌ترتیب ۱۳.۴، ۸.۸ و ۸.۷ درصد افزایش حقوق را در سال ۲۰۲۲ ثبت کردند. اگرچه افزایش حقوق و دستمزد در همه کشورهای اروپایی ثبت شده است، برخی کشورهای اروپایی کمترین افزایش حقوق را داشته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به ایتالیا، مالت و فنلاند اشاره کرد که هر یک افزایش ۲.۳ درصدی حقوق را ثبت کرده‌اند.

در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز بیشترین افزایش دستمزد متعلق به کشورهای مجارستان (۱۶.۴ درصد)، بلغارستان (۱۵.۵ درصد)، رومانی (۱۲.۳ درصد) و لهستان (۱۱.۷ درصد) بوده است. کمترین افزایش حقوق نیز در کشورهای دانمارک (۲.۲ درصد) و سوئد (۳ درصد) ثبت شده است.

ارقام همچنین نشان می‌دهند که فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین افزایش سالانه حقوق و دستمزد ساعتی را در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده‌اند شامل «استخراج معادن» و پس از آن «فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی»، «برق، گاز، بخار و تامین تهویه مطبوع» و «فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای» بوده‌اند.