صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left قوانین کار و اقامت در ایتالیا برای خارجی‌ها ساده‌تر می‌شود

قوانین کار و اقامت در ایتالیا برای خارجی‌ها ساده‌تر می‌شود

انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

دولت ایتالیا به‌منظور تسهیل قوانین و آسان‌تر کردن استخدام نیروی کار خارجی و مهاجرت به این کشور، تغییرات جدیدی را درمورد قانون مرتبط با نیروی خارجی در حال کار در ایتالیا و دریافت اجازه اقامت در این کشور اعمال کرده است. وبسایت SchengenVisaInfo گزارش می‌دهد از طریق این اصلاحات جدید، ابزارهای مبارزه با جریان‌های مهاجرت غیرقانونی و سرکوب شبکه‌های قاچاق نیز تقویت شده است.

از جمله تغییرات معرفی‌شده در این طرح، تمدید اجازه اقامت برای اهداف کار دائم، خوداشتغالی و همچنین، الحاق به خانواده (Family Reunification) است که اکنون برای سه سال اعتبار دارد. این در حالی است که در گذشته تمدید اجازه اقامت با این اهداف برای دو سال صورت می‌گرفت.

علاوه بر این، دولت تغییراتی را در تعیین سهمیه به‌کارگیری نیروی کار خارجی اعمال کرده است که دیگر سالانه انجام نمی‌شود و هر سه سال یک‌بار صورت می‌گیرد. سهمیه ایتالیا برای نیروی کار خارجی در سال ۲۰۲۳، ۸۲,۷۰۵ است که حدود ۷,۰۰۰ نفر بیشتر نسبت به این سهمیه در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این تغییرات جدید همچنین شروع رابطه کاری میان نیروی کار خارجی و شرکت‌های ایتالیایی را ساده‌تر و آن را تسریع می‌کند.

از سوی دیگر، استخدام کارکنان در زمینه کشاورزی نسبت به کارکنان در سایر زمینه‌ها اولویت خواهد داشت. همچنین برای سرکوب گروه‌های تبهکار قاچاقچی مهاجر به کشور، مقامات ایتالیایی تصمیم گرفته‌اند نوع جدیدی از جرم را به نام «مرگ یا جراحت در نتیجه جرایم مربوط به مهاجرت غیرقانونی» معرفی کنند. مجازات افرادی که در این‌گونه جرایم دست دارند برای جراحات شدید یا خیلی شدید یک یا چند نفر از ۱۰ تا ۲۰ سال حبس، برای فوت یک نفر از ۱۵ تا ۲۴ سال حبس و برای فوت افراد بیشتر، از ۲۰ تا ۳۰ سال حبس خواهد بود.

این کشور همچنین نیروی کار خارجی را از طریق کارت آبی اتحادیه اروپا (EU Blue Card) استخدام می‌کند و به افرادی که از راه دور کار می‌کنند اجازه می‌دهد تا از طریق ویزای نوماد دیجیتال ایتالیا (Italian Digital Nomad Visa) به این کشور نقل مکان کرده و در آن زندگی کنند و به این ترتیب، امکان اقامت در ایتالیا را داشته باشند.