صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left قطع همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس
قطع همکاری کردن ویزا و مسترکارت با شرکت بایننس

قطع همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس

انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۵

سخنگوی شرکت Mastercard اعلام کرد مسترکارت همکاری خود را با شرکت بایننس از ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) قطع می‌کند. مستر کارت برنامه‌های مشترکی با شرکت بایننس در برخی از کشورهای آمریکای لاتین (آرژانتین، برزیل و کلمبیا) و خاورمیانه (بحرین) برای ارائه خدمات کارت بایننس راه اندازی کرده بود. مشارکت مسترکارت با بایننس به کاربران دارای کارت‌های بایننس این امکان را می‌داد تا بتوانند خرید و فروش روزمره را با استفاده از موجودی کریپتویی خود انجام دهند. از سوی دیگر ویزا کارت نیز که کارت‌های مشترک با بایننس عرضه می‌کرد اعلام کرده صدور کارت‌های بایننس را در اروپا متوقف می‌کند.

علت عمده‌ای که برای پایان همکاری شرکت‌های مالی مسترکارت و ویزا کارت با بایننس اعلام شده، چالش‌های قانونی و نظارتی و همچنین اتهاماتی است که مدیر عامل بایننس (چانگ پنگ ژائو) با آن مواجه است. مدیر عامل بایننس از سوی اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به کلاهبرداری، فریبکاری و غیرقانونی بودن کسب و کار خود متهم شده است. البته چانگ پنگ ژائو در پاسخ اعلام کرده به طور قطع از خود دفاع خواهد کرد. اما در این میان به دلیل چالش‌های قانونی که شرکت بایننس با آن مواجه است، مستر کارت و ویزا کارت ترجیح داده‌اند همکاری خود را با این شرکت قطع کنند.

برخی از متخصصان اعلام کرده‌اند این قطع همکاری ممکن است روی قیمت برخی از رمزارزها تاثیر بگذارد اما برخی دیگر معتقدند بازار کریپتوکارنسی از این اتفاق تاثیر زیادی نمی‌پذیرد. به عنوان مثال دیو ویزبرگر، مدیر عامل CoinRoutes گفته بعید است قطع همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس تاثیری روی بازار کریپتوکارنسی بگذارد. با این حال برای فهمیدن تاثیری که بازار از این اتفاق می‌گیرد باید منتظر بمانیم.