صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left افزایش محبوبیت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی برای اقامت دائم کانادا

افزایش محبوبیت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی برای اقامت دائم کانادا

انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه‌های DLI فارغ‌التحصیل می‌شوند از برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای دریافت اقامت دائم کانادا استفاده می‌کنند. بر اساس مطالعه سالانه Statistics Canada بر روی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا، تعداد کل دارندگان PGWP هر سال در حال افزایش است. بر اساس این مطالعه،  ۲۹ درصد از فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۰۸، طی پنج سال بعد PGWP را دریافت کرده‌اند. این رقم در سال ۲۰۰۹، پنج درصد افزایش یافته و روند آن در سال‌های بعد نیز افزایشی بوده است؛ به‌طوری‌که ۵۲ درصد از فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۱۳ طی پنج سال بعد موفق به دریافت PGWP شده‌اند.

از سوی دیگر، بر طبق این داده‌ها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، تعداد کل دارندگان PGWP رشد ۵۲۸ درصدی داشته است و از ۱۰ هزار و ۳۰۰ به ۶۴ هزار و ۷۰۰ رسیده است. بر اساس گزارش Statistics Canada افزایش محبوبیت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی را می‌توان به دو دلیل نسبت داد: کسب درآمد قابل‌توجه و دریافت اقامت دائم کانادا.

در سال ۲۰۰۸، کمترین درآمد متوسط برای دارندگان PGWP متعلق به استان کبک بود که این افراد به‌طور میانگین ۱۰۶۰۰ دلار درآمد داشتند. بالاترین درآمد در سال ۲۰۰۸ در آلبرتا ثبت شد. در این سال، میانگین درآمد دارندگان PGWP در آلبرتا ۲۴۰۰۰ دلار بود. این اعداد در سال ۲۰۱۸ به ترتیب به ۲۳۲۰۰ دلار (کبک) و ۳۲۰۰۰ دلار (آلبرتا) رسید. از سوی دیگر، بر اساس داده‌های موسسه Statistics Canada، تقریبا سه‌چهارم دارندگان PGWP در طی پنج سال پس از دریافت PGWP، موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شده‌اند.

اگرچه این اعداد برای فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است، روشن است که هر سال دانشجویان بین‌المللی بیشتری به دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی علاقه‌مند شده‌اند تا بتوانند از آن برای زندگی در کانادا استفاده کنند.