صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left پیگیری انجمن مربیان بین‌المللی (NAFSA) در واکنش به تاخیر طولانی‌‌مدت صدور ویزای دانشجویی
انجمن مربیان بین‌امللی (NAFSA)

پیگیری انجمن مربیان بین‌المللی (NAFSA) در واکنش به تاخیر طولانی‌‌مدت صدور ویزای دانشجویی

انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

بسیاری از دانشجویان فارغ‌التحصیل ایرانی که به دنبال تحصیلات عالی در آمریکا هستند، حتی با نامه پذیرش از دانشگاه‌های برتر، با تاخیر قابل‌توجهی در صدور ویزا مواجه هستند. برخی این تاخیر را به افزایش بررسی‌های امنیتی برای درخواست‌های ویزا از سوی شهروندان کشورهایی از جمله ایران می‌دانند که در لیست کشورهای تحریم‌شده قرار دارند.
انجمن مربیان بین‌المللی در آمریکا به‌طور مستمر با وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول در این رابطه جلسات برگزار می‌کند و نتایج تحقیقات را برای پیگیری وضعیت و تصمیم‌گیری‌ها و بهبود روند صدور ویزا گزارش می‌کند. این انجمن با ایجاد یک پرسش‌نامه موارد رد شدن ویزا را به منظور اطلاع‌رسانی و پیگیری با وزارت امور خارجه راه‌اندازی کرده است و از موسسات و نمایندگان مستقر در آمریکا در سراسر جهان درخواست کرده تا رد درخواست‌های ویزای دانشجویی را در این پرسش‌نامه گزارش کنند.

پرسش‌نامه NAFSA در مورد رد ویزا برای شناسایی الگوها و روندهایی است که این مشکل را ایجاد می‌کنند. استیو اسپرینگر، مدیر رابط مقررات نظارتی در NAFSA، در گفت‌وگو با مجله خبری  StudyTravel گفت: «انجمن مربیان بین‌المللی سال‌ها گزارش‌های رد ویزا را از طریق پلتفرم IssueNet جمع‌آوری کرده است، اما حالا با راه‌اندازی این پرسش‌نامه سعی کرده‌ایم فرستادن گزارش‌ها را آسان‌تر کنیم و همچنین اطلاعات دقیق‌تری را به‌دست بیاوریم و بهتر بتوانیم آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم و در جلسات با وزارت امور خارجه (DOS) استفاده کنیم.»

با توجه به تعداد بسیاری از دانشجویان ایرانی که در انتظار صدور ویزای خود هستند و این پروسه بیش از حد معمول طول کشیده است، توصیه می‌شود این دسته از دانشجویان از دانشگاه موردنظر خود در رابطه‌ با ارسال این پرسش‌نامه پیگیری کنند.