صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left تعیین شهریه‌ برای دانشجویان غیراروپایی دانشگاه‌های نروژ

تعیین شهریه‌ برای دانشجویان غیراروپایی دانشگاه‌های نروژ

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

پارلمان نروژ تصمیم گرفته است برای همه دانشجویان بین‌المللی تازه‌وارد از کشورهای خارج از منطقه اروپا و سوئیس، شهریه تعیین کند. این تصمیم در روز جمعه ۲۴ مارس پس از ارائه یک پیشنهاد توسط دولت در اکتبر ۲۰۲۲ برای لغو ثبت نام بدون شهریه دانشگاه های نروژ برای شهروندان کشورهای ثالث به مجلس ارائه شد.

اولا بورتن مو وزیر تحقیقات و آموزش عالی نروژ در مورد این تصمیم مطرح کرد که تاکنون، کشور نروژ جزء معدود کشورهایی بود که آموزش عالی رایگان را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌داد، در حالی که دانشجویان نروژی برای تحصیل در کشورهای دیگر مجبور به پرداخت شهریه هستند. او افزود: «تا جایی که می‌دانیم، به غیر از برخی ایالت‌های آلمان هیچ کشور اروپایی دیگری وجود ندارد که از دانشجویان غیراروپایی شهریه نگیرد. دلیلی وجود ندارد که نروژ در این زمینه با کشورهای دیگر تفاوت داشته باشد.»

بر اساس این تصمیم، از ترم پاییز امسال، دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی نروژ رایگان نیستند و دانشجویان بین‌المللی را ملزم به پرداخت شهریه می‌کنند. وبسایت SchengenVisaInfo گزارش می‌دهد که میزان شهریه دانشگاه های نروژ توسط هر دانشگاه به‌صورت جداگانه تعیین می‌شود و لازم است حداقل هزینه‌های دانشگاه را پوشش دهد.

دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی نروژ که یارانه دولتی دریافت می‌کنند نیز باید از این پس از استفاده از یارانه برای پوشش هزینه‌های عملیاتی تحصیل دانشجویان بین‌المللی خودداری کنند. از سوی دیگر، نروژ برخی از دانشجویان خارجی را از پرداخت شهریه معاف دانسته است که از میان آن‌ها می‌توان به پناهندگان، دانشجویانی که از طریق برنامه‌های تبادل دانشجو وارد این کشور می‌شوند و دانشجویان مقطع دکترا اشاره کرد. سایر افراد برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ لازم است از تمکن مالی کافی برخوردار باشند.