صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left تنها 2 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های اتریش بیکار می‌مانند

تنها ۲ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های اتریش بیکار می‌مانند

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۶

اتریش نرخ اشتغال بالایی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ثبت رسانده است و تنها دو درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه های اتریش بیکار می‌مانند. این آمار بر اساس پروژه ATRACK، پروژه مشترک میان اداره آمار اتریش و کنسرسیومی از موسسات آموزش عالی کشور به رهبری دانشگاه وین گزارش شده است. به گزارش SchengenVisaInfo، از هر پنج نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های اتریش، چهار نفر دو سال پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند و این امر نشان‌دهنده وجود فرصت‌های شغلی فوق‌العاده در این کشور است.

علاوه بر این، افزایش حقوق فارغ‌التحصیلان دانشگاه های اتریش قابل‌توجه است. سه سال پس از اخذ مدرک دانشگاهی میانگین حقوق ناخالص ماهانه حدود ۳۴۰۰ یورو است که پنج سال بعد این رقم به ۳۸۰۰ یورو و ۱۰ سال بعد به ۴۶۰۰ یورو می‌رسد. با این حال، حقوق و دستمزد بر اساس رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مثال، میانگین حقوق ماهیانه فارغ‌التحصیلان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا سه سال پس از اخذ مدرک، به‌ترتیب ۳۰۰۰، ۳۶۰۰ و ۴۴۰۰ یورو است.

داده‌ها همچنین نشان‌دهنده سهم متفاوت مردان و زنان در مشاغل تمام‌وقت است. سه سال پس از فارغ‌التحصیلی ۸۹ درصد از مردان و ۷۸ درصد از زنان به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنند و این نسبت، ۱۰ سال پس از فارغ‌التحصیلی به ۸۹ درصد از مردان و ۵۳ درصد از زنان می‌رسد.