صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left آخرین اخبار مربوط به صدور دیجیتالی ویزای شینگن
صادر شدن ویزای شنگن به صورت کاملا آنلاین و دیجیتالی

آخرین اخبار مربوط به صدور دیجیتالی ویزای شینگن

انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

آنیتا هیپر، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور داخلی، اعلام کرد با آنلاین شدن روند بررسی درخواست ویزای شینگن دیگر متقاضیان نیازی به ارائه نسخه‌های فیزیکی مدارک خود ندارند و این موضوع بوروکراسی اداری رسیدگی به درخواست‌های کاغذی را کاهش داده است. درواقع قوانین مربوط به صدور دیجیتالی ویزای شینگن به تصویب اتحادیه اروپا رسیده و ساده‌سازی و هماهنگی میان این کشورها برای دیجیتالی شدن صدور ویزای شنگن برای متقاضیانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به این منطقه سفر می‌کنند در حال اجراست.

با دیجیتالی شدن صدور ویزای شنگن، زمان پردازش درخواست ویزا کاهش یافته است. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده زمان پردازش درخواست صدور ویزای شنگن با دیجیتالی شدن روند بررسی درخواست، کم شده است. در واقع دیجیتالی شدن صدور ویزای شنگن موجب بهبود زمان پردازش شده و دیگر شاهد دوره‌های انتظار طولانی برای اخذ نتیجه درخواست ویزای شنگن نخواهیم بود.

آنیتا هیپر همچنین اعلام کرده که صدور دیجیتالی ویزای شینگن دو مزیت مهم دارد. مزیت اول مربوط به یکپارچگی قوانین و رویه‌های صدور ویزا برای متقاضیان سفر به کشورهای اتحادیه عضو شنگن است و موجب کاهش هزینه‌های سفر و مراجعه به کنسولگری‌ها و مراکز درخواست ویزاست. مزیت دوم صدور دیجیتالی ویزای شینگن نیز پیوست این ویزا به دیگر مدارک مهاجرتی متقاضی است. در واقع تمامی مدارک متقاضی اعم از مدارک درخواست ویزا و همچنین ویزای شنگن به صورت دیجیتالی در دسترس خواهند بود.

آنیتا هیپر در ادامه عنوان کرده که عوامل متعددی هنگام پردازش درخواست‌های ویزای شنگن موثرند. به عنوان مثال پس از اپیدمی کرونا درخواست برای ویزای شنگن افزایشی بوده و تقاضای بالا روی زمان بررسی درخواست‌ها و صدور ویزای شنگن موثر بوده است. تاخیر در صدور ویزای شنگن به خصوص در تعطیلات بیشتر احساس شده و هیپر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده تا ظرفیت‌های خود را برای بررسی هرچه سریع‌تر درخواست‌ها بهبود دهند. در این میان کشورهای عضو اتحادیه نیز اعلام کرده‌اند سیستم‌های بررسی درخواست‌ها را مرتب به روز می‌کنند تا روند درخواست برای متقاضیان به راحتی انجام شود. همچنین برخی از این کشورها اعلام کردند که تعداد کارکنان خود را بر اساس تقاضای مهاجران افزایش داده‌اند تا درخواست‌های صدور ویزا در یک زمان معقول بررسی شوند.