صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left تسهیل اخذ اقامت اسلوونی برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا

تسهیل اخذ اقامت اسلوونی برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا

انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۹

اکنون مهاجرت به اسلوونی به‌منظور کار یا تحصیل در این کشور یا پیوستن به اعضای خانواده آسان‌تر شده است. به گزارش SchengenVisaInfo، در روز پنجشنبه ۲۷ آوریل، دولت اسلوونی قوانین مهاجرتی جدیدی را اعلام کرده است که بر اساس آن برخی موانع اخذ اقامت اسلوونی برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا برداشته می‌شود.

اصلاحات ناشی از این قانون همچنین به سریع‌تر شدن روند دریافت اقامت اسلوونی کمک می‌کند و در عین حال، دوره‌های رایگان متعددی را برای آموزش زبان اسلوونیایی به مهاجران فراهم می‌کند. اعضای خانواده اتباع کشورهای ثالث ساکن اسلوونی که مایلند برای پیوستن به آنها به اسلوونی نقل مکان کنند، باید مدرکی مبنی بر دانش زبان در سطح A1 نشان دهند. این در حالی است که متقضیان اقامت دائم این کشور باید دانش زبان در سطح A2 داشته باشند. با این حال، در هر دو مورد تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیازی به برآورده کردن این شروط نخواهد بود.

این تغییرات بخشی از تلاش دولت اسلوونی برای جذب نیروی کار خارجی محسوب می‌شود زیرا در سال‌های اخیر این کشور با کمبود قابل‌توجه نیرو روبرو شده است. از دیگر اقداماتی که دولت اسلوونی در تلاش برای انجام آن است، امکان ارسال مجوزهای اقامت و تمدید اقامت از طریق پست برای متقاضیان است. علاوه بر این، دولت قصد دارد به خارجیانی که وضعیت حمایت موقت آنها منقضی شده است اجازه دهد در هشت روز درخواست اجازه اقامت موقت بدهند. از سوی دیگر، روند استخدام خارجی‌ها در بخش بهداشت و درمان و خدمات اجتماعی برای رفع کمبود نیروی کار تسهیل می‌شود.