صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left صرافی سوشی سواپ هک شد

صرافی سوشی سواپ هک شد

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۰

بر اساس گزارش The Block، صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ (SushiSwap) هک شده و در نتیجه آن بیش از ۳.۳ میلیون دلار (حدود ۱۸۰۰ اتر) حداقل از یک کاربر که به‌عنوان 0xSifu در توییتر شناخته می‌شود، به سرقت رفته است. این هک در نتیجه یک باگ در قرارداد RouterProcessor2 و سوء استفاده از این نقص فنی اتفاق افتاده است.

پس از این حمله و مشخص شدن آسیب‌پذیری در پلتفرم، شرکت امنیت بلاک چین PeckShield و مدیر صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ پیشنهاد کرده‌اند که دسترسی‌های داده‌شده از سوی کاربران به این صرافی غیرمتمرکز از تمام زنجیره‌ها لغو یا به‌اصطلاح Revoke شود.

پلتفرم DeFiLlama نیز مدعی شده است فقط کاربرانی که در چهار روز گذشته از صرافی سوشی سواپ برای مبادله ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند تحت تاثیر این هک قرار می‌گیرند و در این زمینه، فهرست قراردادهایی را منتشر کرده است که در آن نشان داده شده کدام دسترسی‌ها به صرافی باید قطع شود. علاوه بر این، ابزاری را طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید آیا آدرس‌های شما تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند یا خیر.

حملات به صرافی از سوی دو هکر انجام شده که هکر اول حدود ۱۰۰ اتر دزدیده و هکر دوم نیز ۱۸۰۰ اتر را به سرقت برده است. با وجود اینکه این حملات می‌توانند بسیار مخرب باشند، پس از انتشار خبر آن، قیمت توکن بومی این صرافی به نام سوشی (SUSHI) تنها ۰.۶ درصد کاهش نشان داده است.