صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left مهاجرت کاری به سوئیس آسان‌تر می‌شود

مهاجرت کاری به سوئیس آسان‌تر می‌شود

انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۹

به گزارش SchengenVisaInfo، پس از تصمیم مقامات کشور سوئیس، روند دریافت اجازه کار در این کشور برای نیروی کار متخصص کشورهای خارج از اتحادیه اروپا آسان‌تر می‌شود. وزارت فدرال دادگستری و پلیس سوئیس (FDJP) اقدامات متعددی را اجرا کرده است که به کاهش موانع اداری مهاجرت کاری به سوئیس کمک می‌کند.

در بیانیه اداره فدرال آموزش و تحقیقات اقتصاد سوییس، مطرح شده است که نیروی کار متخصص از کشورهای ثالث مجاز به دریافت اجازه کار در سوئیس هستند، به‌شرطی که کشور به آن‌ها نیاز داشته باشد و منافع اقتصادی را نیز به همراه داشته باشند.

بر اساس این بیانیه، وضعیت آن دسته از شرکت‌هایی که به دلیل کمبود نیروی کار دچار مشکل شده‌اند در نظر گرفته شده و به آن‌ها اجازه داده می‌شود که متخصصان مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر آسان‌تر استخدام کنند. این بدین معنی است که فرایند تایید پیش‌نیازهای صلاحیت‌های حرفه‌ای متخصص خارجی، اثبات اولویت نیروی کار خارجی به نیروی کار داخلی و مهاجرت کاری به سوئیس آسان‌تر و سریع‌تر طی می‌شود.

ایالت‌های فدرال کنفدراسیون سوئیس به نام کانتون‌ها نیز از این پس می‌توانند به افراد خارجی دارای مجوز اقامت در سوئیس اجازه بدهند که وضعیت خود را از اشتغال به کار به خوداشتغالی تغییر دهند. علاوه بر این، از ۱ فوریه، روند برخی از درخواست‌های مجوز کار در سوئیس کوتاه‌تر شده است تا دیگر نیازی به تایید فدرال نداشته باشند.