صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left لیست مشاغل مورد تقاضای اروپا که می‌توانید با آن‌ها ویزای کار بگیرید
لیست مشاغل پرمتقاضی در اروپا که می‌توانید ویزای کار بگیرید

لیست مشاغل مورد تقاضای اروپا که می‌توانید با آن‌ها ویزای کار بگیرید

انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۳۱

در گزارشی که اداره کار اروپا (EURES) منتشر کرده، حدود ۴۰۰ ردیف مختلف شغلی در اروپا نیازمند جذب نیروی کار خارجی است و از سوی دیگر حدود ۳۲۱ حرفه شغلی مازاد نیروی کار دارد. طبق این گزارش که از داده‌های سال ۲۰۲۲ کشورهای اتحادیه جمع‌آوری شده است، این کشورها در تلاشند با نیروهای کار فعلی کمبودهای نیروی کار را جبران کنند، اما نیاز به جذب نیروی کار خارجی همچنان در این کشورها احساس می‌شود. ضمن اینکه در کشورهای اتحادیه اروپا مشاغلی وجود دارد که نیروی مازاد کار برای آن‌ها ذکر شده است و این مشاغل را با عنوان مشاغل مازاد نام‌گذاری کرده‌اند.

مشاغل مازاد در کشورهای مختلف اروپایی یکسان نیستند و ممکن است شغلی در یکی از آن‌ها مازاد باشد در حالیکه آن ردیف شغلی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا نیازمند جذب نیروی کار خارجی باشد. در این گزارش بیان شده که با تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده امکان حل موضوع کمبود نیروی کار خارجی در اتحادیه اروپا و در کل عدم تعادل بازار کار در اروپا وجود دارد.

وضعیت عدم تعادل بازار کار در اروپا برخی از کشورها مانند آلمان را وادار کرده تا استراتژی‌های اشتغال را در این کشور تغییر دهند و روند اعطای ویزای کار را آسان‌تر کنند. دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز سیاست‌های مهاجرت کاری خود را بهبود دادند تا شرایط برای جذب نیروی کار خارجی جذاب‌تر باشد.

در این گزارش یک فهرست ۲۰ تایی از مشاغل مورد تقاضای اروپا منتشر شده است. گفتنی است نیروهای کار خارجی که در یکی از این مشاغل تخصص، سابقه کار یا تحصیلات دارند شانس بالایی برای دریافت ویزای کار اروپا خواهند داشت. لیست ۲۰ تایی مشاغل مورد تقاضای اروپا عبارت‌اند از:

  1. آجرپزی و مشاغل مرتبط با آن
  2. نجاری و مشاغل مرتبط با آن
  3. رانندگی ماشین‌های سنگین و باری
  4. اپراتوری ابزار ماشین آلات فلزکاری
  5. پرستاری
  6. لوله‌کشی
  7. تاسیسات و برق ساختمان
  8. جوشکاری و برشکاری
  9. بتن‌سازی و مشاغل مرتبط با آن
  10. ساخت ورق‌‌های فلزی و مشاغل مرتبط با آن
  11. کاشی‌کاری، کفپوش سازی و مشاغل مرتبط با آن
  12. توسعه دهندگان نرم افزار
  13. آشپزی
  14. ساخت و ساز ساختمان
  15. کار با دستگاه‌های مکانیکی و تجهیزات الکتریکی ساختمانی
  16. برنامه‌نویسی برای اپلکیشن‌ها
  17. پزشکی عمومی
  18. رانندگی اتوبوس و تراموا
  19. تعمیرکاری و مکانیکی وسایل نقلیه موتوری
  20. پزشکی تخصصی در گرایش‌های مختلف

از سوی دیگر مشاغلی همچون طراحی گرافیک و مولتی مدیا، مشاغل اداری و اجرایی، روزنامه نگاری، طراحی داخلی و دکوراسیون، دستیاری فروش و غیره در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مشاغل مازاد محسوب می‌شوند و ممکن است اخذ ویزای کار در برخی از این رشته‌ها در اروپا سخت باشد.