صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left اضافه شدن مشاغل ساختمانی به فهرست کمبود مشاغل بریتانیا
اضافه شدن مشاغل ساختمانی به فهرست کمبود مشاغل بریتانیا

اضافه شدن مشاغل ساختمانی به فهرست کمبود مشاغل بریتانیا

انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۸

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزیت (Brexit) موجب کمبود تشدید نیروی کار و آن شده است؛ چرا که با خروج بریتانیا از برگزیت و تغییر قوانین مربوط به آن، دیگر شهروندان اروپایی دیگر نمی‌توانند بدون ویزا برای اشتغال به بریتانیا سفر کنند. با بحرانی شدن کمبود نیروی کار خارجی در انگلستان، وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که با افزودن مشاغل موردنیاز به فهرست مشاغل جذب نیروی کار خارجی، سعی در ترغیب و رشد صنایع گوناگون دارد. پیش از این، در فهرست کمبود مشاغل بریتانیا جذب مشاغل در حوزه‌هایی همچون مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی عمران و تکنسین آزمایشگاهی علاقه‌مندان به اشتغال در بریتانیا انجام شده بود.

حالا طی تغییراتی که در فهرست مشاغل بریتانیا انجام شده، عناوین شغلی ساختمانی هم به این فهرست افزوده شده است. بنابراین نیروهای کار خارجی می‌توانند برای مشاغلی مانند آجرچین، بنا، استادکار سقف‌‌زن، استادکار تایل سقفی، سنگ‌تراش‌، نجار، کلاف‌کار و گچ‌کار درخواست ویزای کاری خود را ارسال کنند.

نکته مهمی که در بیانیه وزارت کشور بریتانیا ذکر شده این است که چنانچه افراد در مشاغل دارای کمبود نیروی کار انگلیس مشغول به‌کار شوند، تا میزان ۸۰ درصد از نرخ پرداختی معمول شغل خود را می‌توانند دریافت کنند و تا این میزان دریافتی، مسئله‌ای بابت تمدید ویزای خود نخواهند داشت. البته در کنار کاهش سخت‌گیری‌ها درباره حداقل میزان دریافتی نیروی کار، این افراد باید حتما یک جاب آفر از انگلستان داشته باشند و حداقل سطح دانشی از زبان انگلیسی را بلد باشند.