صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left اخبار left لغو پذیرش تحصیلی بر اساس نژاد در دانشگاه‌های آمریکا
لغو پذیرش بر اساس نژاد در دانشگاه‌های آمریکا

لغو پذیرش تحصیلی بر اساس نژاد در دانشگاه‌های آمریکا

انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

دادگاه عالی آمریکا پذیرش بر اساس نژاد متقاضیان را در دانشگاه‌های آمریکا لغو کرد. حزب‌ها و گروه‌های مختلف کنگره در برابر این اقدام، واکنش‌های مختلفی داشتند. دموکرات‌ها این اقدام را محکوم کردند و برخی از لیبرال‌ها نیز آن را یک عقبگرد در توسعه عدالت دانستند، اما محافظه‌کاران با این اقدام موافق بودند. محافظه‌کاران کنگره معتقدند پذیرش بر اساس نژاد خود اقدامی نژادپرستانه است و این موضوع خلاف قانون اساسی آمریکاست.

اما این اقدام چه تاثیری روی متقاضیان می‌گذارد؟

طبق اخبار منتشر شده از نیویورک تایمز، لغو پذیرش تحصیلی بر اساس نژاد برای دانش آموزان دبیرستانی که متقاضی ورود به کالج در آمریکا هستند، عدم اطمینان بیشتری ایجاد می‌کند. قانون پذیرش بر اساس نژاد از ابتدا به این منظور ایجاد شده بود که پیش از این به نژادهایی که در طول تاریخ ظلم شده بود، مانند سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌تبارها و بومیان آمریکا فرصت بیشتری برای رشد و پیشرفت داده شود. همانطور که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به خبر لغو حکم پذیرش تحصیلی بر اساس نژاد در تارنمای مدیوم خود نوشت: «این سیاست به نسل‌هایی از آمریکایی‌های به حاشیه رانده شده فرصت‌هایی داده است که اگر قانون پذیرش بر اساس نژاد نبود، شانس دریافت این فرصت‌ها را نداشتند.»

حکم لغو پذیرش تحصیلی بر اساس نژاد از دانشگاه‌های هاروارد و کارولینای شمالی شروع شد و دادگاه عالی آمریکا اقدام مثبت دانشگاه‌های هاروارد و کارولینای شمالی را در جذب متقاضیان بر اساس نژاد، لغو کرد. طبق این حکم، در آینده نزدیک انتظار می‌رود تعداد دانشجویان سیاه‌پوست و لاتین تبار در این پردیس‌های دانشگاهی کاهش یابد.