صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left ۸ نکته که برای اپلای آمریکا باید به آن توجه کنید

۸ نکته که برای اپلای آمریکا باید به آن توجه کنید

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در بین کشور‌های جهان، دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به دلیل رتبه بالای علمی و نظام آموزشی قدرتمند خود به عنوان یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان جهت اپلای مطرح هستند به گونه‌ای که بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند به تحصیل در آمریکا، به عنوان گزینه اول فکر نموده و سپس سایر کشورها را در نظر می‌گیرند. این کشور دارای دانشکده‌ها و کالج‌هایی با رنکینگ‌ بالای جهانی و رتبه‌های عالی است. هدف نهایی سیستم آموزشی آمریکا، پرورش نیروهای متخصصی می‌باشد که در عرصه‌های علم و فناوری کارآمد و خبره باشند. از آنجا که اپلای به کشور آمریکا طرفداران زیادی دارد، در این مقاله قصد داریم به عواملی مهم که باید در انتخاب دانشگاه در آمریکا به آن توجه کنید، می‌پردازیم.

 

اپلای آمریکا

 

۱- رنکینگ دانشگاه‌

ایالات متحده عموما فهرستی رسمی از بهترین دانشگاه‌های خود را منتشر نمی‌کند و در این میان برخی از سازمان‌های خصوصی لیستی از برترین‌ها‌ را ارائه می‌نمایند. این لیست رنکینگ با در نظر گرفتن عواملی همچون بودجه‌های تحقیقاتی دانشگاه یا انجام پروژه‌های علمی ارزشمند و کاربردی آماده می‌شود. رنکینگ (رتبه‌بندی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا براساس کیفیت برخی شاخص‌های دیگر نیز انجام می‌پذیرد. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به بورسیه‌ها، برآورد استادها، دانشجویان، داوطلبین ورود به دانشگاه و برخی موارد دیگر اشاره نمود. در این میان سه رتبه برتر مربوط به دانشگاه‌های هاروارد، جانز هاپکینز و استنفورد است. در سال ۲۰۱۵، دانشگاه‌های پرینستون، هاروارد و دانشگاه ییل رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند. رنکینگ‌ها شامل دسته‌بندی‌های زیادی است که توضیحات تکمیلی پیرامون آن را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید. بنابراین اگر تحصیل در دانشگاه‎هایی با رنکینگ بالا و عالی در ایالات متحده برای شما حائز اهمیت است باید حتما رتبه‌بندی دانشگاه مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید ولی همیشه این نکته را در نظر بگیرید که رنکینگ نباید به عنوان مهمترین عوامل انتخاب دانشگاه برای شما مطرح باشد.

۲- توجه به تاریخ ددلاین دانشگاه‌ها

ددلاین دانشگاه آخرین تاریخی است که شما در آن تاریخ باید مدارک خود جهت اپلای را به دانشگاه ارسال کنید، این تاریخ برای اپلای در ایالات متحده، جزء اساسی‌ترین آیتم‌های شما در برنامه‌ریزی خواهد بود، چرا که ارسال درخواست برای اپلای در هر دانشگاه، باید در زمان اعلام شده دانشگاه باشد و با از دست دادن این زمان، ممکن است فرصت تحصیل در ترم مورد نظر خود را از دست بدهید.

پیشنهاد ما این است که فرآیند اپلای خود را حدود هشت ماه پیش از تاریخ ددلاین دانشگاه آغاز کنید، گرچه شما تا حدود دو ماه مانده به این تاریخ نیز می‌توانید اقدام نمایید، اما توجه داشته باشید که هر چه زودتر شروع کنید، شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. بهترین راهکار برای دریافت تاریخ دقیق ددلاین‌ها، چک کردن سایت دانشگاه مورد نظرتان می‌باشد.

۳- منابع مالی

تامین منابع مالی و پرداخت هزینه‌های تحصیل اهمیت بسزایی دارند، پس همواره برای انتخاب دانشگاه این موضوع را در نظر داشته باشید. چنانچه از دانشگاه مقصد فاند دریافت نمائید، بر مبنای ایالتی که آن را برای زندگی انتخاب می‌کنید، باید بتوانید باقی هزینه‌های زندگی مانند مسکن، خوراک و پوشاک و سایر هزینه‌ها را تقبل نموده و چنانچه بدون دریافت فاند برای اپلای اقدام می‌کنید، حتما در مورد شهریه دانشگاه مقصد، اطلاعات کاملی کسب نمایید.

۴- شرایط آب و هوایی

ایالات متحده آمریکا کشوری پهناور و دارای اقلیم‌های آب و هوایی متنوعی است بنابراین در انتخاب دانشگاه به ایالتی که دانشگاه در آن قرار دارد توجه نمایید و در انتخاب خود مواجهه با اقلیم‌های سرد و گرم، جمعیت، وضعیت فرهنگی و اقتصادی و همچنین مسائل اجتماعی ایالت و محل اسکان خود را به خوبی ارزیابی نمائید و ایالتی را انتخاب کنید که از این جهات با روحیات شما سازگار باشد.

۵- برقراری ارتباط با دانشجویان دانشگاه مقصد

به کمک انجمن‌های دانشجویی که غالبا در سایت دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، دیدگاه‌های دانشجویان در حال تحصیل را در مورد برنامه‌ها، شرایط و فضاهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه، جویا شوید. افراد در حال تحصیل می‌توانند ایده‌های خوبی در این موارد در اختیار شما بگذارند.

۶- مقطع تحصیلی

به طور کلی این سوال که کدام مقطع برای ادامه تحصیل مناسب است، همواره برای دانشجویان مطرح است. در این باره به طور کامل در مقاله “برای چه مقطعی اپلای کنیم؟” توضیح داده‌ایم. در زمان انتخاب دانشگاه دقت نمائید که همه دانشگاه‌های آمریکا مقطع دکترا ندارند و چنانچه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اپلای می‌نمایید و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را هم دارید، بهتر است دانشگاه‌هایی را انتخاب نمایید که در مقطع دکترا نیز دانشجو می‌پذیرند و یا سعی شما بر این باشد، برای دانشگاه‌هایی اپلای نمایید که جز دانشگاه‌های ممتاز ایالات متحده آمریکا هستند تا برای مقطع دکترا نیز بتوانید در دانشگاهی در همین سطح تحصیل نمایید.

۷- معدل

معدل از فاکتورهایی است که باید برای کسب پذیرش به آن اهمیت دهید. در زمان تحصیل تلاش کنید معدل‌تان بالای ۱۶ باشد، چرا که در سیستم آمریکایی این سطح از معدل در زمان اپلای، در انتخاب دانشگاه‌های برتر، کمک زیادی به شما می‌کند. در کل باید گفت، معدل بالای ۱۶ در ‌دانشگاههای سراسری و معدل بالای ۱۷ در سایر دانشگاه‌ها نقش موثری در فرایند اپلای دارد و در دوره کارشناسی ارشد نیز بهتر است معدل شما بالای ۱۸ باشد. برای کسب توضیحات بیشتر مقاله “برای کسب پذیرش و موفقیت در اپلای چه معدلی لازم است؟” را مطالعه کنید.

۸- داشتن تائیدیه وزارت آموزش ایالات متحده

برای انتخاب دانشگاه دقت کنید دانشگاه و مؤسسه آموزشی مورد نظر شما به تأیید وزارت آموزش ایالات متحده رسیده باشد و به رسمیت شناخته شده باشد. عدم داشتن تائیدیه وزارت علوم در مورد موسسات آموزشی و دانشگاهی سبب می‌‌شود برای اپلای در مقطع بعدی و یا کار در مراکز علمی، دچار مشکل گردید و موسسات معتبر، مدرکی را که از موسسات فاقد تاییدیه دریافت نموده‌اید، به رسمیت نشناسند.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.