صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left GRE left تاثیر نمره GRE در جبران معدل کارشناسی پایین برای اپلای چقدر است؟

تاثیر نمره GRE در جبران معدل کارشناسی پایین برای اپلای چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

در میان افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، بسیار شنیده می‌شود که نمره GRE بالا می‌تواند جبران‌کننده معدل پایین باشد. اما سوال اینجاست که چه معدلی پایین است؟ و کدام معدل نیاز به جبران با نمره GRE بالا دارد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

کدام معدل پایین محسوب می‌شود؟

این که کدام معدل پایین محسوب می‌شود برای هر دانشگاه متفاوت است. شما باید ابتدا سایت دانشگاه مقصد خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام معدل برای آن‌ها اهمیت دارد و بعد به جبران آن بپردازید. ممکن است دانشگاه مورد علاقه شما معدلتان را پایین نداند و در آن دانشگاه به‌عنوان مثال، معدل ۱۵ متوسط به حساب آید نه پایین. حال اگر سایت اصلی دانشگاه خود را بررسی کردید و معدل شما برای آن دانشگاه پایین حساب شد، می‌توانید با نمره GRE بالا آن را جبران کنید.
اما اگر بخواهیم برای ساده‌سازی کمی از دقیق بودن دست برداریم، می‌توان معدل پایین‌تر از ۱۶ را در دوره کارشناسی معدل پایینی به حساب آورد و همچنین معدل بالای ۱۷ برای این دوره را معدل بالا و مناسب دانست. در واقع هر چه معدل بالاتر باشد، شرایط بهتری در رقابت برای متقاضی ایجاد می‌شود و هر چه معدل پایین‌تر باشد، کار برای او سخت‌تر خواهد شد. معدل بالای ۱۹ در دوره کارشناسی، متقاضی را به گزینه‌ای متمایز تبدیل می‌کند و معدل زیر ۱۵، به یک چالش برای یک Applicant تبدیل می‌شود که نیازمند اقدامات جبرانی و اصلاحی خواهد بود.

ترمیم معدل کارشناسی و جبران معدل با نمره GRE

چگونگی جبران معدل با نمره GRE

بسته به این‌که معدل کارشناسی شما در چه سطحی است و با توجه به نمره GRE General شما، ۴ حالت ممکن است پیش بیاید. در ادامه هر ۴ حالت جبران معدل با نمره GRE را با هم بررسی می‌کنیم:

حالت اول جبران معدل با نمره GRE

اگر نمره آزمون GRE شما بالا باشد و معدل خوبی از مقطع کارشناسی کسب کرده باشید: وضعیت اولیه خوبی برای اپلای دارید و در رقابت، جایگاه خوبی را به دست می‌آورید. پس از این نظر نگرانی نخواهید داشت و باید به سایر بخش‌های پرونده اپلای فکر کنید.

حالت دوم جبران معدل با نمره GRE

اگر نمره آزمون GRE شما بالا باشد ولی معدل مقطع کارشناسی شما پایین باشد: در بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده نمره آزمون GRE اهمیت زیادی دارد و کسب نمره بالا تا حدود زیادی معدل پایین را جبران خواهد کرد. بنابراین، در این شرایط شما عملاً ضعف خود را در بخش معدل جبران کرده‌اید.

حالت سوم جبران معدل با نمره GRE

اگر نمره آزمون GRE شما پایین باشد ولی معدل مقطع کارشناسی شما بالا باشد: در شرایط خطرناکی قرار ندارید و با توجه به سایر بخش‌های رزومه و پرونده اپلایتان، شما در حاشیه امن قرار دارید. در این وضعیت، اگرچه نیاز شما به نمره GRE ممکن است حیاتی نباشد، ولی با توجه به اهمیت بالای نمره GRE در رقابت برای دریافت پذیرش، توصیه می‌کنیم دوباره در آزمون GRE General شرکت کنید و نمره خود را اصلاح کنید. با توجه به شرایط رقابتی، توصیه اکید ما این است که به این نمره بسنده نکنید و حتماً آن را بهبود دهید.

حالت چهارم جبران معدل با نمره GRE

اگر نمره آزمون GRE و معدل مقطع کارشناسی شما پایین باشد: وضعیت شما نامناسب است و برای این که بتوانید شانسی برای رقابت دریافت پذیرش داشته باشید، نیاز مبرم دارید که نمره آزمون GRE خود را اصلاح کنید. در این شرایط بهتر است ضمن کسب آمادگی بیشتر و با هدف به دست آوردن نمره مناسب، دوباره در آزمون GRE شرکت کنید؛ چرا که با دریافت نمره GRE مناسب‌تر، می‌توانید ضعف خود را با ترمیم معدل کارشناسی پایین پوشش دهید.

تاثیر معدل دوره کارشناسی روی اپلای

علت اهمیت مضاعف معدل کارشناسی نسبت به معدل کارشناسی ارشد هنگام اپلای، دقیقا مشخص نیست. برخی دلیل این امر را در طول دوره تحصیلی کارشناسی می‌دانند؛ زیرا مدت زمان تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی بیشتر از دوره کارشناسی ارشد است و معدل بالای دوره کارشناسی نشانه‌ای از استمرار دانشجو در کسب موفقیت تحصیلی است.
البته برخی دیگر معتقدند متوسط معدل کارشناسی ارشد عموماً برای متقاضیان اپلای بالاتر از متوسط معدل کارشناسی است و با توجه به تعداد زیاد افرادی که برای دریافت پذیرش با یکدیگر رقابت می‌کنند، عملاً این رقابت به جایی که تفاوت معدل وجود دارد، یعنی به دوره کارشناسی کشیده می‌شود.

تاثیر نمره GRE در معدل پایین کارشناسی

حداقل معدل لازم کارشناسی برای اپلای

شاید سوال شما هم باشد که حداقل معدل لازم برای کارشناسی چقدر است؟ واقعیت این است تعیین مرز مشخصی برای معدل کارشناسی که بتوانیم نمره‌ای بالاتر از آن را معدل بالا و متقابلا معدل پایین‌تر از آن را به‌عنوان معدل پایین در نظر بگیریم، ساده نیست. این موضوع بسته به هر دانشگاه یا فردی که می‌خواهد معدل متقاضی را ارزیابی کند، متفاوت است. به خصوص در شرایطی که معدل از سیستم ۲۰ نمره‌ای در ایران به سیستم ۴ نمره‌ای تبدیل می‌شود.

حداقل معدل لازم کارشناسی ارشد برای اپلای

برای دانستن حداقل معدل لازم کارشناسی ارشد برای اپلای، باید یک نکته مهم را بدانید و آن نکته این است که وضعیت معدل در دوره‌های کارشناسی ارشد به مراتب متفاوت با دوره‌ کارشناسی است. متوسط معدل در دوره‌های کارشناسی ارشد بالاتر از ۱۷ است. پس اگر می‌خواهید در رقابت با سایر متقاضیان موفق باشید، نباید معدل شما در دوره کارشناسی‌ارشد پایین‌تر از ۱۷ باشد. در واقع درست است که در رابطه با اپلای توجه بیشتری به معدل کارشناسی می‌شود، ولی معدل کارشناسی ارشد زیر ۱۷ نیز می‌تواند دردسر‌ساز و مشکل‌آفرین باشد.
به این نکته هم توجه کنید که حتی معدل کارشناسی ارشد پایین را می‌توانید با سایر مزیت‌ها پوشش بدهید. به خصوص داشتن یک رزومه علمی مناسب شامل مقالات علمی و ارتباط موثر با استاد و جلب نظر او، می‌تواند به خوبی آن نقیصه را برطرف کند.

تاثیر آزمون GRE بر معدل پایین کارشناسی

نکات تکمیلی جبران معدل با نمره GRE

  • ارتباط با اساتید یک تسهیل کننده مهم در اپلای است. گاهی ارتباط با اساتید و ایجاد اثر مثبت در آن‌ها، می‌تواند تمامی ضعف‌های موجود در پرونده شما مثل معدل پایین و نمره GRE نامناسب را به‌طور کامل پوشش دهد.
  • فرآیند اپلای فقط یک عامل تعیین کننده نیست. صرف داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی، تضمین‌کننده موفقیت در فرآیند اپلای نیست. همان‌طور که یک معدل پایین، شانس دریافت پذیرش را برای هیچ اپلیکنتی به صفر نمی‌رساند، مجموعه‌ای از عوامل، شامل نمره زبان (تافل iBT یا آیلتس)، نمره GRE، رزومه علمی، ارتباط با اساتید، SOP و حتی Recommendation ها، در کنار معدل، می‌تواند سرنوشت اپلای یک فرد را مشخص کنند.
  • دانشگاه‌ها، پرونده‌ها را به شکلی یکسان بررسی نمی‌کنند. ممکن است برای یک دانشگاه نمره آزمون GRE اهمیت کمتری داشته باشد و نظر استاد مهم‌تر باشد و برای دانشگاهی دیگر، این روند برعکس باشد.

چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

حالا که از اهمیت نمره آزمون GRE و ترمیم معدل کارشناسی و در نتیجه افزایش شانس اپلای اطلاع پیدا کردید، بد نیست با نحوه ثبت نام در این آزمون هم آشنا شوید و به مطلب راهنمای نحوه ثبت نام آزمون GRE مراجعه کنید.
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE از طریق کردیت کارت‌ها صورت می‌گیرد. چنانچه به کردیت کارت (مستر کارت یا ویزا کارت) دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات تهران پیمنت استفاده کنید. به این منظور به صفحه پرداخت هزینه آزمون GRE General مراجعه کنید و در سمت چپ تصویر روی گزینه «ثبت سفارش» کلیک کنید. با ورود به پنل کاربری سفارشتان را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین میزان کارمزد آن را پرداخت کنیم.

اگر در آزمون GRE ثبت‌نام کرده یا پیش‌تر برای اپلای تلاش کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

melica

۱۳۹۹/۱۰/۰۴

سلام . من با مدرک کارشناسی ۱۶ و ارشد ۱۸.۵ در رشته شیمی با یک مقاله isi و مدرک زبان ۷ امکان پذیرش در دوره دکتری را در دانشگاه ubc دارم ؟

علی

۱۳۹۹/۰۶/۱۳

سلام من کارشناسی مکانیک خوندم و معدل خوبی نداشتم اما ارشد تغییر رشته دادم به اقتصاد و معدلم تا الان بالاست ،سوالم اینه برای پذیرش دکتری باتوجه به تغییر رشته همچنان معدل کارشناسی تاثیر گذار هست یا نه؟

زهرا

۱۳۹۹/۰۱/۲۴

ببخشید اگر کسی معدلش بین ۱۶ تا ۱۷ باشه چه طور میشه؟ معدلش خوبه ؟

تهران پیمنت

۱۳۹۹/۰۱/۲۴

سلام، از سوال شما متشکریم. معدل شما، مناسب به شمار می‌رود و مشکلی برای شما وجود ندارد.

Zohreh

۱۳۹۸/۱۰/۱۹

بسیار عالی بود مطلبتون

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۱۰/۱۹

سلام، از نظر شما سپاسگزاریم.

داوود

۱۳۹۸/۰۷/۱۲

بسیار سپاسگزارم بابت مقاله ای با این دقت باز هم ممنون دوست عزیز

تهران پیمنت

۱۳۹۸/۰۷/۱۲

سلام، از شما متشکریم.

Anonymous

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

بسیار جامع و کامل بود. موفق باشید