صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) چیست؟ همه چیز درباره بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) چیست؟ همه چیز درباره بایننس کوین

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

بایننس کوین ارز دیجیتالی است که ابتدا با هدف جذب سرمایه برای گسترش و توسعه صرافی بایننس ایجاد شد اما به این هدف محدود نماند. کوین BNB توکن بومی صرافی بایننس است که  در حال حاضر روی بلاکچین بایننس فعالیت می‌کند. در این مطلب به بررسی ارز دیجیتال بایننس کوین، کاربردها و کیف‌پول‌های مناسب نگهداری BNB می‌پردازیم.

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین (Binance Coin) ارز دیجیتالی است که توسط صرافی بایننس ارائه شده و با نماد BNB معامله می‌شود. بایننس کوین ابتدا روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC 20 ساخته شد اما مدتی بعد به شبکه اختصاصی خود با نام بایننس چین منتقل شد و در حال حاضر رمزارز بومی شبکه Binance chain شناخته می‌شود.

عرضه اولیه (ICO) بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد و سقف عرضه این کوین ۲۰۰ میلیون واحد تعیین شد. بایننس هر سه ماه یکبار، یک پنجم سود خود را جهت بازخرید و توکن سوزی مصرف می‌کند تا با کاهش مقدار کوین در گردش، ارزش این رمزارز افزایش یابد.

گفتیم حداکثر عرضه کل بایننس کوین ۲۰۰ میلیون کوین بود. از این مقدار ۱۰درصد یعنی ۲۰ میلیون کوین به سرمایه‌گذاران فرشته (Angel Investor سرمایه‌گذاری است که سرمایه یک یا چند شرکت تازه‌ تاسیس را فراهم می‌کند و در مدیریت شرکت‌ها نقش مهمی ایفا نمی‌کند)، ۴۰ درصد (۸۰میلیون) کوین به تیم موسس بایننس کوین و ۵۰ درصد کوین‌ها ( ۱۰۰ میلون) به افرادی تعلق گرفت که در عرضه اولیه این ارز دیجیتال را خریداری کردند. اگرچه حدود نیمی از کوین‌های BNB در عرضه اولیه توزیع شد، اما در حال حاضر مقدار کوین‌های موجود در گردش به علت توکن‌سوزی کمتر شده است. این ویژگی ارز دیجیتال BNB موجب شد تا ارزش این رمزارز در طول زمان بیشتر شود.

بنیانگذار بایننس کوین کیست؟

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مشهور به CZ موسس و مدیر عامل بایننس است. ژائو از سال ۲۰۱۳ با فناوری بلاکچین و دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شد و در سال ۲۰۱۵ شرکت نرم‌افزاری BijieTech را تاسیس کرد. در نهایت در سال ۲۰۱۷ ژائو به صورت رسمی صرافی بایننس کوین را راه‌اندازی کرد و تا به‌حال مدیریت این صرافی را بر عهده داشته است.

دیگر هم‌بنیانگذار بایننس کوین هی یی (He Yi) است که در حال حاضر در سمت مدیریت ارشد بازاریابی این پلتفرم نیز مشغول کار است. خانم هی یی از سال ۲۰۱۲ مجری تلویزیون بود و در سال ۲۰۱۴ صرافی اکی‌کوین (OKCoin) را با کمک دیگر بنیانگذاران این صرافی تاسیس کرد. تجربه موفق خانم هی یی در تاسیس بزرگترین صرافی فیات-کریپتو در کشور چین، موجب همکاری او با ژائو در سال ۲۰۱۷ و تاسیس بایننس اکسچنج شد.

همه چیز درباره بایننس کوین (BNB)

جایگاه ارز دیجیتال بایننس کوین کجاست؟

گفتیم بایننس کوین (BNB) یکی از دارایی‌های صرافی بایننس (Binance exchange) است و کاربران این صرافی با خرید BNB می‌توانند هزینه‌های معاملاتی کمتری را روی این پلتفرم پرداخت کنند. از زمان عرضه ارز BNB، این ارز دیجیتال توانسته نقش خود را در اکوسیستم بایننس حفظ کند و در حال حاضر طبق آماری که CoinMarketCap منتشر کرده رمزارز BNB رتبه چهارم را میان برترین ارزهای دیجیتال جهان از آن خود کرده است. تا به امروز بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربردهای ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

شاید ابتدا تصور کنید ارز دیجیتال BNB تنها در پلتفرم صرافی بایننس کوین برای معاملات استفاده می‌شود اما کاربردهای ارز دیجیتال BNB محدود به این امر نیست. در ادامه با عموم کاربردهای BNB آشنا می‌شوید:

  • پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس: اولین کاربرد ارز BNB برای پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس است که در جهت کاهش کارمزد معاملات این صرافی استفاده می‌شود.
  • پرداخت با کارت اعتباری: در حال حاضر سایت‌های زیادی از BNB به عنوان روشی برای پرداخت استفاده می‌کنند.
  • ترید و معامله: همان‌طور که گفتیم رمزارز بایننس کوین جایگاه خوبی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و بسیاری از افراد با نوسان‌گیری درآمد کسب می‌کنند.
  • پرداخت هزینه‌های سفر: برخی وبسایت‌های رزرو پرواز و هتل و غیره این امکان را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا با ارز BNB هزینه‌ها را پرداخت کنند.
  • پرداخت هزینه‌های سرگرمی: از رمزارز بایننس کوین می‌توان در حوزه سرگرمی مانند پرداخت هدیه‌های مجازی نیز استفاده کرد.
  • وام و نقل و انتقالات: ارز دیجیتال BNB می‌تواند مانند وثیقه برای اخذ وام در برخی از اپلیکیشن‌ها عمل کند. همچنین در صرافی بایننس می‌توانید مقداری از ارزهای دیجیتال خود را بلوکه کنید و در ازای آن یک وام با مدت زمان محدود دریافت کنید.
  • سرمایه‌گذاری: پلتفرم‌های مختلف به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا با استفاده از بایننس کوین در بخش‌های مختلفی همچون سهام و صندوق‌های ETF رمزارزی سرمایه گذاری کنند.

بایننس کوین چگونه کار می‌کند؟

بایننس کوین ابتدا روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شد و بعد به بلاکچین اختصاصی خودش منتقل شد. به همین خاطر BNB از توکن‌های دارای استاندارد ERC20 شبکه اتریوم استفاده می‌کند که دارای ارزش و مقدار است و مانند دیگر دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار با استفاده و معامله کاربران، ارزش آن افزایش و کاهش می‌یابد.

پیش از هر چیزی خوب است بدانید توکن‌های BNB قابل استخراج نیستند و از الگوریتم اجماع تحمل خطای بیزانس (Byzantine Fault Tolerance | BFT) در بلاکچین بایننس کوین استفاده شده است. در واقع تمامی توکن‌های BNB در همان سال ۲۰۱۷ از طریق عرضه اولیه ارائه شدند. ضمن این‌که با یک برنامه از پیش تعیین شده هر سه ماه مقدار مشخصی از توکن‌های BNB در گردش سوزانده می‌شود تا ارزش آن حفظ شود.

گفتیم که توکن‌های در گردش برای استفاده در معاملات صرافی بایننس استفاده می‌شوند و صرافی بایننس با هدف کاهش کارمزد تراکنش‌ها، امکان انجام معامله‌های با تخفیف را با رمزارز BNB فراهم کرد. نرخ تخفیف معاملات در سال اول با ۵۰ درصد شروع شده و هر سال این مقدار تخفیف به نصف کاهش می‌یابد تا در سال پنجم تخفیف در کارمزد معاملات به صفر برسد. همزمان با کاهش میزان تخفیف معاملات، تا انتهای سال پنجم نیمی از توکن‌های در گردش نیز سوزانده خواهد شد.

توکن سوزی خودکار BNB چیست؟

توکن سوزی در بازار ارزهای دیجیتال موجب حذف دائمی کوین از پروژه می‌شود. صرافی بایننس کوین نیز طبق برنامه خود با هدف حفظ ارزش ارز ‌BNB نیمی از توکن‌های خود را می‌سوزاند. روشی که بایننس اکسچنج برای حذف توکن‌های BNB به کار گرفته BNB Auto-Burn نام دارد. توکن سوزی خودکار به صورت اتوماتیک و بر مبنای عواملی همچون عرضه، تقاضا و قیمت کوین BNB صورت می‌گیرد. بنابراین چنانچه ارزش BNB کاهش پیدا کند، فرایند توکن سوزی بایننس کوین خودکار آغاز می‌شود تا ارزش واقعی این ارز دیجیتال حفظ شود. نکته مهم این که توکن سوزی خودکار بایننس کوین به حجم معاملات آن بستگی ندارد و طبق پارامترهای مشخص‌شده انجام می‌شود.

کیف پول‌های بایننس کوین

نگهداری و استفاده از BNB چندان سخت نیست؛ ضمن اینکه انتخاب کیف پول ارز دیجیتال به نیازها و ترجیح خود کاربران بستگی دارد. در ادامه با بهترین کیف پول‌های مناسب توکن بایننس کوین آشنا می‌شوید:

کیف پول نرم افزاری تراست ولت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول منبع‌باز است که بصورت کیف پول موبایلی برای اندروید و iOS عرضه می‌شود. تراست ولت غیرمتمرکز است و از اکوسیستم اصلی بلاکچین‌های اتریوم مانند BSC و زنجیره بایننس پشتیبانی می‌کند. تراست والت ویژگی‌های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توانیم به خرید رمزارز با استفاده از کارت‌اعتباری و حتی یک کیف پول NFT اشاره کنیم. نسخه اندروید تراست ولت مرورگری برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) ارائه کرده است که میان کاربران بسیار محبوب است.

کیف پول افزونه مرورگر بایننس

کیف پول افزونه مرورگر بایننس (Binance Wallet – Binance’s official browser extension wallet) توسط پلتفرم بایننس ارائه شده است و این افزونه به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی های دیجیتال خود را در شبکه‌های BNB Beacon Chain، BNB Smart Chain و Ethereum ارسال و دریافت کنند. علاوه بر این کیف پول افزونه مرورگر بایننس از انتقال زنجیره‌ای (Cross-Chain) میان هر دو بلاکچین اکوسیستم بایننس پشتیبانی می‌کند.

کیف پول متامسک

متامسک (MetaMask) بدون شک پذیرفته‌شده‌ترین کیف پول مناسب BNB است که از توکن‌های ERC-20 ،NFT و چند بلاکچین دیگر از جمله BNB Chain ،Ethereum ،Polygon ،Cronos ،Avalanche پشتیبانی می‌کند. متامسک را سال ۲۰۱۶  یک شرکت برجسته در دنیای بلاکچین با نام ConsenSys توسعه داده است. متامسک ابتدا فقط به صورت افزونه مرورگر ارائه شد، اما در حال حاضر از اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کند.

MetaMask به دلیل سادگی و سهولت استفاده گزینه محبوبی میان کاربران ارز دیجیتال BNB به شمار می‌رود. از خدمات ارزشمندی که متامسک به کاربران خود ارائه می‌دهد می‌توانیم به سواپ اشاره کنیم. متامسک با سواپ بهترین قیمت‌ها را از صرافی‌های متنوع غیرمتمرکز (DEX) جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیف پول مث

کیف پول مث (Math Wallet) یک افزونه برای مرورگر‌ها، یک کیف پول تحت‌وب و یک اپلیکیشن موبایلی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS ارائه کرده است. مث ولت را سال ۲۰۱۷ بنیاد Math Global عرضه کرده و در حال حاضر این کیف پول از بیشتر از ۴۰ بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند. چنانچه تمایل دارید تنها از یک کیف پول روی بسترهای مختلف استفاده کنید می‌توانید به مث ولت به طور جدی فکر کنید زیرا Math Wallet در این زمینه کاملا منعطف است و می‌توانید بسته به نیاز خود از گوشی همراه، کیف پول بر بستر وب یا افزونه مرورگر کیف پول مث استفاده کنید.

کیف پول سیف پل

کیف پول سیف پل (SafePal) یک کیف پول سخت‌افزاری و مناسب برای نگهداری توکن بایننس کوین است. برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری که کیف پول گرم محسوب می‌شوند، سیف پل والت کیف پول سرد به شمار می‌رود. کلیدهای خصوصی کاربران در سیف پل در یک دستگاه فیزیکی ذخیره شده و فقط مالک دستگاه می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. بنابراین احتمال هک کیف پول توسط هکرها یا ویروس‌ها بسیار پایین‌تر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

چنانچه قصد داشته باشید ارزهای دیجیتال خود را معامله کنید، کیف پول‌های نرم‌افزاری انتخاب بهتری هستند اما اگر تنها به فکر ذخیره ارزهای دیجیتال خود هستید بهتر است آن‌ها را در کیف پول‌های سرد نگهداری کنید.

خرید و فروش بایننس کوین (BNB) با تهران پیمنت

بایننس کوین یکی از پنج ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی است و متخصصان آینده درخشانی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند. با توجه به پیشینه و عملکرد ارز دیجیتال BNB تا به‌ امروز، سرمایه‌ گذاری روی بایننس کوین را می‌توان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و پرسود دانست. از آنجا که بایننس اکسچنج با توکن‌سوزی خودکار مقدار توکن‌های درگردش را محدود کرده تا ارزش بایننس کوین حفظ شود، افزایش ارزش بایننس کوین در آینده دور از انتظار نیست. چنانچه قصد خرید و فروش این رمزارز را دارید می‌توانید معاملات خرید و فروش بایننس کوین (BNB) خود را به تهران پیمنت بسپارید تا ظرف یک ساعت کوین‌های BNB را به کیف پولتان ارسال کنیم.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*