صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا در سال ۲۰۲۴ (مدارک لازم + هزینه‌ها)

بهترین دانشگاه‌ های ایتالیا در سال ۲۰۲۴ (مدارک لازم + هزینه‌ها)

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، تصمیم فوق‌العاده‌ای گرفته‌اید. این کشور فرصت‌هایی عالی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به دانشگاه‌های در سطح جهانی و تجارب دانشجویی هیجان‌انگیز اشاره کرد. برای اینکه بتوانید قبل از ددلاین دانشگاه های ایتالیا مناسب‌ترین دانشگاه را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنید، در این مقاله چند مورد از بهترین دانشگاه های ایتالیا در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین دانشگاه های ایتالیا

۱- دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)، که به اختصار با عنوان POLIMI نیز شناخته می‌شود، رتبه اول در میان بهترین دانشگاه های ایتالیا و رتبه ۱۳۹ در میان بهترین دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه علمی-صنعتی است و مهندسان، معماران و طراحان صنعتی تربیت می‌کند. دانشگاه پلی تکنیک میلان، همیشه بر کیفیت و نوآوری آموزش و پژوهش خود و همچنین، توسعه یک رابطه پربار با کسب‌وکارها تمرکز داشته است. علاوه‌بر این، بیشتر دوره‌ها در مقطع Graduate در این دانشگاه، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ تاسیس شد و با داشتن بیش از ۴۱ هزار دانشجو، بزرگترین دانشگاه ایتالیا در رشته‌های مهندسی، معماری و طراحی است. این دانشگاه در رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان، رتبه ۴۳ را در جهان دارد و فارغ‌التحصیلی از آن می‌تواند فرصت استخدام را برای شما به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.
برخی از متخصصان و دانشمندانی که از دانشگاه پلی تکنیک میلان فارغ‌التحصیل شده‌اند، شامل رنزو پیانو (Renzo Piano) و آلدو روسی (Aldo Rossi) برندگان جایزه معماری پریتزکر (Pritzker Architecture Prize) و جولیو ناتا، برنده جایزه نوبل شیمی می‌شوند. اگر به‌دنبال بهترین دانشگاه های معماری یا مهندسی ایتالیا هستید، قطعا دانشگاه پلی تکنیک میلان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه پلی تکنیک میلان

اپلای برای دانشگاه پلی تکنیک میلان برای دو ترم سپتامبر و فوریه امکان‌پذیر است. برای ترم سپتامبر، دو فراخوان (Call) اتفاق می‌افتد که کال اول، سپتامبر تا نوامبر و کال دوم، ژانویه تا مارس است. کال مربوط به ترم فوریه نیز از می تا جولای است. در هر ترم فقط یک‌بار می‌توانید اپلای کنید.
اگر قصد ارسال درخواست پذیرش تحصیلی به این دانشگاه را دارید، لازم است مدارک زیر را آماده کنید:

  • اسکن کپی مدارک تحصیلی
  • ترجمه مدارک تحصیلی به یکی از زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی یا اسپانیایی
  • اسکن کپی ریزنمرات رسمی دانشگاه
  • ترجمه ریزنمرات رسمی دانشگاه به یکی از زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی یا اسپانیایی
  • کپی پاسپورت
  • سایر مدارک مورد نیاز از جمله پورتفولیو و مدرک زبان

همه افرادی که پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان را دریافت می‌کنند، باید فرم ثبت‌نام مختص به دانشگاه را پر کنند و یک کپی پاسپورت، ویزا و کد مالیاتی ایتالیا را ارسال کنند. علاوه‌بر این، دریافت مدرک ارزشیابی تحصیلی (DOV) از سفارت یا کنسولگری ایتالیا ضروری است.

بورسیه‌های دانشگاه پلی تکنیک میلان

این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های متعددی را ارائه می‌دهد. یکی از این کمک‌هزینه‌ها DSU نام دارد که برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستند. برای اثبات این موضوع به مدارکی مانند فیش حقوقی سرپرست خانوار نیاز است. هر سال در ماه ژوئن فرصت ثبت نام برای این بورسیه فراهم می‌شود. از مزایای این بورسیه می‌توان به ارائه اسکان با تخفیف اشاره کرد.
این دانشگاه، اسکالرشیپ‌های مبتنی‌بر شایستگی نیز ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها بر اساس فاکتورهایی مانند معدل، رزومه و انگیزه‌نامه به مستعدترین دانشجویان ارائه و شامل بورسیه‌های طلایی، نقره‌ای و پلاتین می‌شوند. بورسیه پلاتین شامل ۱۰ هزار یورو کمک‌هزینه سالیانه و چشم‌پوشی از شهریه دانشگاه، بورسیه طلایی شامل ۵ هزار یورو کمک‌هزینه سالیانه و چشم‌پوشی از شهریه دانشگاه و بورسیه نقره‌ای شامل چشم‌پوشی از شهریه دانشگاه و ارائه کمک‌هزینه برای پوشش هزینه یک سال تحصیلی خواهد بود.

۲- دانشگاه بلونیا (university of bologna)

دانشگاه بولونیا (University of Bologna) دومین دانشگاه برتر در میان بهترین دانشگاه های ایتالیا، قدیمی‌ترین دانشگاه در اروپاست که در سال ۱۰۸۸ تاسیس شد. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان رتبه ۱۵۴ را به خود اختصاص داده و دارای بیش از ۹۴ هزار دانشجوست. علاوه‌بر این، دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالا محسوب می‌شود.
تعداد دانشجویان خارجی که به‌طور منظم در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند به ۶۰۰۰ نفر می‌رسد. این امر باعث می‌شود که دانشگاه بولونیا یکی از دانشجوپذیرترین دانشگاه‌ها در ایتالیا باشد. این موسسه برای اولین بار به‌عنوان یک موسسه آموزش عالی مدرک دانشگاهی اعطا کرد و در واقع، اولین موسسه‌ای است که “دانشگاه” نام گرفت.

دانشگاه بلونیا (university of bologna)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه بولونیا

زمان اپلای برای دانشگاه بولونیا معمولا از نیمه اکتبر آغاز می‌شود و تا نیمه نوامبر ادامه دارد. با این حال، هر رشته تحصیلی در این دانشگاه می‌تواند ددلاین متفاوتی برای اپلای داشته باشد. مدارک لازم اپلای برای این دانشگاه شامل رزومه، انگیزه‌نامه، مدرک زبان و مدارک تحصیلی می‌شوند. شهریه دانشگاه بولونیا بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت اما معمولا بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو متغیر است.

کمک‌های مالی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان

دانشگاه بولونیا، کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان ایتالیایی و دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک‌هزینه‌ها و معافیت‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی از جمله بورسیه Unibo action 1&2، بورسیه ISA و بورسیه IRE از طرف دولت ایتالیا (MAECI)
  • بورسیه ER.GO شامل امتیازاتی مثل معافیت از پرداخت شهریه، کمک‌هزینه برای سفرهای خارج از کشور، کوپن غذا و غیره
  • معافیت‌ها و مشوق‌ها مثل معافیت از پرداخت شهریه برای افرادی که به‌تازگی دارای فرزند شده‌اند و معافیت از پرداخت شهریه برای افراد دارای ناتوانی
  • جوایز برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا
  • برگزاری مسابقات میان دانشجویان
  • فعالیت‌های تدریس با حقوق

۳- دانشگاه ساپینزای رم (university of Sapienza)

دانشگاه ساپینزای رم (Sapienza University of Rome) که در سال ۱۳۰۳ تاسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه شهر رم و بزرگترین دانشگاه اروپا محسوب می‌شود. این دانشگاه که بیش از ۱۰۴ هزار دانشجو و ۳۵۰۰ استاد دارد، از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های ایتالیایی در زمینه پژوهش و کیفیت آموزش است و رتبه سوم را در میان دانشگاه های ایتالیا و رتبه ۱۷۱ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.
برخی از فارغ‌التحصیلان و اساتید موفق دانشگاه ساپینزای رم، شامل دنیل باوت (Daniel Bovet) کاشف آنتی‌هیستامین، ماریا مونته سوری (Maria Montessori) بنیانگذار آموزش مونته سوری و فدریکو فلینی (Federico Fellini)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس هستند. این دانشگاه دارای ۵۹ کتابخانه است که ۲ مورد از آن‌ها ۲۴ ساعته باز هستند. علاوه‌بر این، دانشجویان آن به ۳ بیمارستان دانشگاهی دسترسی دارند.

دانشگاه ساپینزای رم (university of Sapienza)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه ساپینزای رم

زمان اپلای برای ترم پاییز این دانشگاه از ۱۵ آوریل شروع می‌شود و تا ۱۵ می ادامه دارد. زمان اپلای برای ترم بهار دانشگاه ساپینزای رم نیز از ۱۵ اکتبر شروع می‌شود. برای اینکه برای مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرش بگیرید، نیاز به سطح زبان بالاتر از متوسط دارید. با این حال، اخذ پذیرش از هر رشته تحصیلی می‌تواند به سطح زبان متفاوتی نیاز داشته باشد.
برای اپلای برای این دانشگاه نیز نیاز به مدارکی مثل رزومه، انگیزه‌نامه و مدارک تحصیلی ترجمه‌شده دارید. شهریه سالانه دانشگاه ساپینزای رم نیز بسته به مقطع تحصیلی و کشور محل اقامت دانشجو بین ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو متفاوت است.

بورسیه‌های دانشگاه ساپینزای رم

این دانشگاه، اسکالرشیپ‌های متعددی را به دانشجویان ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا را با این کمک‌هزینه‌ها راحت‌تر بپردازند. در ادامه با برخی از این بورسیه‌ها آشنا می‌شوید.

  • بورسیه DISCO Lazio: این بورسیه بر اساس وضعیت درآمد و شایستگی دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد و زمان ثبت نام آن معمولا از ماه می شروع شده، تا انتهای جولای ادامه دارد.
  • بورسیه همکاری دانشجویی: این دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان سال دوم به بعد در نظر گرفته شده است و به دانشجویان منتخب اجازه داده می‌شود که در مکان‌هایی مثل کتابخانه و آزمایشگاه شروع به کار کنند. مبلغ حقوق این کار، ماهیانه ۱۲۹۵ یورو است و دانشجویان باید در شیفت‌های ۲ تا ۴ ساعته در روز کار کنند.
  • بورسیه بین‌المللی پس از تحصیل: این بورسیه به دانشجویان فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اهدا می‌شود. بازه اهدای این بورسیه ۶ تا ۱۲ ماه و مقدار آن ماهیانه ۱۲۹۰۰۰ یورو است.
  • ۴۴ اسکالرشیپ برای مدت ۲ سال: این اسکالرشیپ که بر اساس شایستگی به دانشجویان اهدا می‌شود بسیار رقابتی است و در نتیجه آن، به ۴۴ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بورسیه داده می‌شود.

۴- دانشگاه پادووا (university of padua)

دانشگاه پادووا (Università di Padova)، چهارمین دانشگاه برتر ایتالیاست. این دانشگاه در سال ۱۲۲۲ تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شود. دانشگاه پادووا در ابتدا به‌عنوان یک مدرسه حقوق توسط گروهی از دانشجویان و دانشمندانی تاسیس شد که از بولونیا برای آزادی آکادمیک بیشتر به شهر پادووا آمده بودند.
این دانشگاه در کنار دانشگاه‌های آکسفورد (Oxford)، کمبریج (Cambridge)، لیدن (Leiden) و غیره در گروه کویمبرا (Coimbra Group) قرار دارد. این گروه در سال ۱۹۸۵ شکل گرفت و با ایجاد پیوندهای فرهنگی و دانشگاهی خاص به‌دنبال ارتقاء اعضا، همکاری آکادمیک، بهبود یادگیری و پژوهش و خدمت به جامعه است.

دانشگاه پادووا (university of padua)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه پادووا

زمان اپلای برای دانشگاه پادووا در رشته‌های غیرپزشکی و جراحی شامل سه کال می‌شود:

  • کال اول: ۲ نوامبر تا ۲ فوریه
  • کال دوم: ۲ مارس تا ۲ می
  • کال سوم (تنها برای شهروندان اروپا یا شهروندان غیراروپایی ساکن ایتالیا): ۲ ژوئن تا ۲ آگوست

اپلای برای رشته‌های پزشکی و جراحی دانشگاه‌های پادووا نیز نیاز به ثبت نام آزمون IMAT و کسب نمره بالا در این آزمون دارد. دانشگاه پادووا یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای پزشکی است. مدارک لازم اپلای برای دانشگاه پادووا شامل رزومه، انگیزه‌نامه، مدارک تحصیلی و ریزنمرات، پاسپورت و مدرک زبان می‌شود. شهریه دانشگاه پادووا بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. شهریه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی، ۲,۵۳۳ یورو، شهریه تحصیل در رشته‌های علوم پایه ۲,۶۲۶ یورو و هزینه تحصیل در رشته تدریس، ۲,۹۴۸ یورو است.

بورسیه‌های دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا نیز مانند سایر بهترین دانشگاه های ایتالیا، بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. در ادامه با این اسکالرشیپ‌ها و همچنین، اسکالرشیپ‌های خارجی برای تحصیل در دانشگاه پادوا آشنا می‌شوید.

  • اسکالرشیپ شایستگی بین‌المللی پادوا: این اسکالرشیپ شامل ارائه کمک‌هزینه به ۵۳ دانشجوی مستعد است که می‌خواهند در دوره‌های انگلیسی‌زبان پادوا شرکت کنند.
  • معافیت از شهریه: دانشگاه پادووا ۱۰۰ نفر را که برای تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند از پرداخت شهریه معاف می‌کند.
  • اسکالرشیپ‌های دانشکده‌ها: برخی دانشکده‌ها اسکالرشیپ‌هایی را به بیش از ۳۰ دانشجوی بین‌المللی ارائه می‌کنند.
  • بورسیه‌های دولت ایتالیا: دولت ایتالیا هر سال به برخی از دانشجویانی که شهروند کشورهایی غیر از ایتالیا هستند، بر اساس برخی فاکتورها مانند سن و زبان، کمک‌هزینه ارائه می‌دهد. این اسکالرشیپ‌ها ۶ تا ۹ ماه ارائه می‌شوند و شامل اهدای ماهیانه ۹۰۰ یورو و بیمه درمانی می‌شوند.
  • بورسیه استعدادیابی دولت ایتالیا (Invest Your Talent): این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی مستعدی اهدا می‌شود که در مقطع ارشد رشته‌های مهندسی و فناوری اطلاعات، مدیریت و اقتصاد ثبت نام کرده‌اند. این بورسیه شامل معافیت از هزینه‌های تحصیل و خدمات اجتماعی می‌شود. زمان اپلای برای این بورسیه ۲۵ ژانویه تا ۳ مارس است.

۵- دانشگاه میلان (university of Milan)

دانشگاه میلان (University of Milan) که با عنوان UNIMI نیز شناخته می‌شود، پنجمین دانشگاه برتر ایتالیاست که در جهان رتبه ۲۷۶ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده، در منطقه قدیمی Ca ‘Granda در قلب میلان واقع شده و تنها دانشگاه ایتالیا است که در لیگ دانشگاه‌های پژوهشی در اروپا (LERU) قرار دارد. دانشگاه میلان تا سال ۱۹۲۸ از نظر تعداد دانشجو رتبه چهارم را داشت و در حال حاضر، بیش از ۶۱ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
ریکاردو جیاکونی (Riccardo Giacconi) و انریکو بومبیری (Enrico Bombieri)، برندگان جایزه نوبل فیزیک از جمله استادهای رسمی دانشگاه میلان هستند. علاوه‌بر این، این دانشگاه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای مانند اتاق‌های سخنرانی، کتابخانه‌های کاملا مجهز، مرکز ورزشی، وسایل کمکی برای افراد معلول و تجهیزات مدرن برای دانشجویان پزشکی است. دانشگاه میلان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای پزشکی محسوب می‌شود.

دانشگاه میلان (university of Milan)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه میلان

زمان اپلای برای دانشگاه میلان هر سال بین فوریه و جولای مشخص و در وب‌سایت این دانشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود. برای اپلای دانشگاه میلان ایتالیا در مقطع Graduate، به مدارکی مانند مدرک زبان، رزومه، مدارک تحصیلی، انگیزه‌نامه قوی و حداقل دو توصیه‌نامه از اساتید نیاز است. برای پذیرش در برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیز از شما مدرک زبان خواسته می‌شود. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه میلان بین ۲۰۰ تا ۳۹۰۴ یورو متغیر است.

بورسیه های دانشگاه میلان

دانشگاه میلان برای افزایش بین‌المللی‌سازی خود و همچنین، جذب دانشجویان خارجی بیشتر، بورسیه‌های تحصیلی و فرصت‌های معافیت از پرداخت شهریه را ارائه می‌دهد. معروف‌ترین بورسیه دانشگاه میلان، بورسیه مبتنی بر شایستگی است. همه دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد می‌توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند. هر سال ممکن است تعداد افراد دریافت‌کننده بورسیه تغییر کند اما در سال تحصیلی ۲۰۲۲- ۲۰۲۳، به ۵۵ نفر ۶۰۰۰ یورو کمک‌هزینه داده شد و همه این افراد از پرداخت شهریه معاف شدند. این دانشگاه برای شهروندان اوکراین و پناهنده‌ها نیز بورسیه‌های متعددی را فراهم کرده است.

۶- دانشگاه پیزا (university of pisa)

دانشگاه پیزا به‌صورت رسمی در سال ۱۳۴۳ میلادی تاسیس شده است. اما، این دانشگاه از قرن ۱۱ فعال بوده است. از افراد مشهوری که در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توان به گالیله و آنتونیو پاسینوتی، برندگان جایزه نوبل مانند جوسوئه کاردوچی (ادبیات) و انریکو فرمی (فیزیک) اشاره داشت. دانشگاه پیزا در قلب شهر پیزا قرار دارد و دسترسی به این دانشگاه بسیار راحت است. در این دانشگاه، ۵۴ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی Graduate و Undergraduate به تحصیل مشغول هستند. این دانشگاه رتبه ۳۴۹ را در میان دیگر دانشگاه‌های جهان دارد و شهریه آن ۲۱۰۰ یورو است.

دانشگاه پیزا (university of pisa)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه پیزا

برای تحصیل در این دانشگاه ابتدا باید فرم‌های ثبت‌نام را از سایت دانشگاه دریافت کنید و پس از تکمیل آن، به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در ایران ببرید. مدارک لازم برای ثبت‌نام نیز شامل پاسپورت، مدرک زبان، رزومه، مدارک تحصیلی، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه از اساتید است. برای ثبت‌نام در دانشگاه پیزا نیز از ۵ تا ۱۵ دسامبر مهلت دارید.

بورسیه های دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا نیز مانند دانشگاه میلان، بورسیه شایستگی را به دانشجویان خود اعطا می‌کند. دانشجویان پس از ورود به دانشگاه ۶۵۰۰ یورو برای پرداخت شهریه دریافت می‌کنند. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت پاس کردن ۳۶ واحد CFU، هشت هزار یورو در سال دوم تحصیل خود دریافت می‌کنند و ۵۰ درصد از هزینه‌های دانشگاه آن‌ها کم می‌شود.

۷- دانشگاه فلورانس (university of Florence)

دانشگاه فلورانس ایتالیا دانشگاهی تحقیقاتی و دولتی است که در استان توسکانی و شهر فلورانس قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است که سطح کیفی و پژوهشی بالایی دارد. اگر این دانشگاه را انتخاب کنید، علاوه‌بر تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، از زیبایی بصری شهر فلورانس نیز بهره‌مند می‌شوید. رتبه دانشگاه فلورانس در جهان ۳۵۸ است و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری دارد. هزینه شهریه در دانشگاه فلورانس ۱۰۷۰ یورو است و برخی از رشته‌هایی که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارت‌اند از:

  • مدیریت ریسک و مالی
  • اقتصاد و توسعه
  • زمین شناسی
  • مدیریت منابع طبیعی
  • توریسم
دانشگاه فلورانس (university of Florence)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه فلورانس

مدارک لازم برای ثبت‌نام در این دانشگاه شامل پاسپورت، کپی و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی قبلی، گذرنامه و اسناد هویتی، عکس گذرنامه‌ای مورد تایید سفارت ایتالیا، رزومه تحصیلی و انگیزه‌نامه است. در ۵ تا ۱۵ نوامبر می‌توانید در این دانشگاه ثبت‌نام کنید.

بورسیه های دانشگاه فلورانس

کمک‌های مالی و تشویقی که دانشگاه فلورانس برای دانشجویان خود در نظر گرفته است، عبارت‌اند از:

  • کمک‌های مالی برای ارتقای فعالیت‌های تدریس خصوصی

این نوع از بورسیه مختص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشجویان می‌توانند از این کمک هزینه برای فعالیت‌های کمک آموزشی و تقویتی استفاده کنند.

  • بازپرداخت مالیات‌ها و هزینه‌ها و سایر مزایای مالی

دانشجویانی که دارای ویزای پناهندگی هستند، می‌توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

  • کار دانشجویی پاره‌وقت

از مهم‌ترین بورسیه‌های دانشگاه فلوریدا می‌توان به ارائه کار پاره‌وقت به دانشجویان اشاره کرد. اگر دانشجویان در سال دوم تحصیلی بوده و رزومه تحصیلی خوب و شایسته‌ای داشته باشند، به‌صورت پاره‌وقت می‌توانند در دانشگاه (کتابخانه‌ها، موزه‌ها و سایر مراکز خدماتی) فعالیت کنند. اما حداکثر زمانی که می‌توانند به کار پاره‌وقت مشغول باشند، ۱۵۰ ساعت در سال است.

۸- دانشگاه تورین (university of turin)

دانشگاه تورین که به اختصار UNITO نامیده می‌شود، دانشگاهی در منطقه پیمونت شمال غرب ایتالیا است. این دانشگاه نقش مهمی در تحقیق و آموزش دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا به حساب می‌آید. دانشگاه تورین در زمینه‌ مسائل اجتماعی مانند محیط زیست، مواد مخدر، فرصت‌های برابر و حقوق افراد فعالیت می‌کند. سال تاسیس این دانشگاه ۱۴۰۴ میلادی است و ۷۱ هزار دانشجو دارد. علوم بیولوژیکی، فیزیک، شیمی، تاریخ و فلسفه از رشته‌های هستند که جایگاه خوبی در این دانشگاه دارند. شهریه دانشگاه تورین بین ۱۵۶ تا ۲۸۰۰ یورو در سال است. برخی از رشته‌هایی که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • مطالعات حقوقی بین‌المللی تجارت و مدیریت بیولوژی سلولی و مولکولی
  • پزشکی علوم مواد اقتصاد
  • MBA مطالعات بین‌الملل مطالعات حقوقی اروپا
دانشگاه تورین (university of turin)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه تورین

مدارک لازم برای ثبت‌نام در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • آزمون ایتالیایی CEFR
  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه مورد نظر در ایتالیا
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا
  • اثبات عدم سوء‌پیشینه
  • اثبات مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)
  • اثبات تمکن مالی (۴۹۸,۸۳ یورو در ماه معادل ۵,۹۷۹,۷۹ یورو سالانه)
  • اثبات اسکان مناسب در ایتالیا
  • اثبات بیمه درمانی کافی

از ۱ سپتامبر تا ۵ اکتبر می‌توانید در این دانشگاه ثبت‌نام کنید.

بورسیه های دانشگاه تورین

یکی از مزیت‌های دانشگاه تورین ایتالیا کمک هزینه و بورسیه‌های تحصیلی آن است که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا دغدغه مالی کمتری در طول دوره تحصیلی خود داشته باشند. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه تحصیلی شایستگی دانشجویان بین‌المللی

اگر شایستگی خود را در این دانشگاه نشان دهید و رزومه عالی داشته باشید، شورای دانشگاه این بورسیه را به شما اعطا می‌کند. این کمک هزینه به دانشجویان سال اولی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

  • ۱۰۰ کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و پناهندگان با حمایت بین‌المللی

وزارت کشور ایتالیا، کنفرانس روسای دانشگاه‌های ایتالیایی و انجمن ملی سازمان‌ حقوق مطالعه با هم این‌ بورسیه را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.‌ این کمک هزینه تهیه مسکن دانشجویی، تهیه خوراک و غذا، شهریه دانشگاهی و دسترسی به مراکز دانشگاهی و کتابخانه را شامل می‌‌شود.

  • بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس

برخی از دانشگاه‌های ایتالیا با بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس کشور ایتالیا قرارداد دارند که دانشگاه تورین نیز یکی از آن‌ها است. با استفاده از این بورسیه می‌توانید بدون پرداخت هزینه در این دانشگاه تحصیل کنید.

۹- دانشگاه فدریکو ناپل (university of naples federico)

دانشگاه فدریکو ناپل نیز یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است. در سال ۱۲۲۴ قمری تاسیس شده است و ۸۲ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه رشته پزشکی را با زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، یک بیمارستان بزرگ وجود دارد که بزرگترین بیمارستان جنوب ایتالیا محسوب می‌شود. شهریه این دانشگاه برای یک سال ۱۶۰۰ یورو است. علاوه‌بر این، ۳ رئیس جمهور آمریکا به نام‌های انریکو دی نیکولا، جیووانی لئون و جورجیو ناپولیتانو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. از دیگر افراد مشهور فارغ‌التحصیل شده، نام سامانتا کریستوفورتی (فضانورد)، لئوناردو بیانیچی (پزشک و سیاست‌مدار) و آنتونیو لابرئولا (فیلسوف) به چشم می‌خورد.

دانشگاه فدریکو ناپل (university of naples federico)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه فدریکو ناپل

برای ثبت‌نام در این دانشگاه تا ۱۵ جولای فرصت دارید. مدارکی که باید برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی آماده کنید، عبارت‌اند از:

  • گذرنامه
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه کامل تحصیلی
  • نامه‌ تأییدیه تحصیلی
  • عکس پرسنلی در ابعاد ۵/٣×۵/۴
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • مدرک زبان انگلیسی درصورت تحصیل به زبان انگلیسی یا مدرک زبان ایتالیایی در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی
  • گواهی ارزشیابی صادر شده از سفارت ایتالیا که نشان‌دهنده تایید کشور آمریکا برای تحصیل دانشجو در این کشور است.

بورسیه های دانشگاه فدریکو ناپل

در دانشگاه فدریکو ناپل بورسیه DSU وجود دارد. بورسیه‌ استانی ایتالیا یا DSU نوعی کمک هزینه مالی است که به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد. این بورسیه برای تهیه مخارج زندگی و تحصیل دانشجویان است و توسط هر استان ایتالیا به دانشجویان آن استان تعلق می‌گیرد.

۱۰- دانشگاه ورونا (University of Verona)

دانشگاه ورونا، دولتی و در سال ۱۹۸۲ در شهر ورونا تاسیس شده است. این دانشگاه ۲۳ هزار نفر دانشجو دارد و زبان رسمی تدریس آن ایتالیایی و انگلیسی است. دانشگاه ورونا به نوآوری، حفظ کیفیت بالای تدریس و پژوهش اهمیت زیادی می‌دهد که همین امر سبب شده است در سال‌‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جزو ۱۰ دانشگاه برتر ایتالیا شود. این دانشگاه امکانات عالی مانند آزمایشگاه و کارگاه‌های مجهز، سالن‌های ورزشی عالی، کلاس‌های هوشمند و سالن مطالعه برای دانشجویان خود ایجاد کرده است. هزینه شهریه در این دانشگاه برای دانشجویان غیر اروپایی سالانه ۱۰۰۰ یورو است.

دانشگاه ورونا (University of Verona)

پیش‌نیازها، زمان و مدارک اپلای برای دانشگاه ورونا

زمان ثبت‌نام برای دانشگاه ورونا از سپتامبر تا نوامبر است. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • گذرنامه
  • رزومه علمی
  • انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه
  • پر کردن فرم ثبت‌نام دانشگاه
  • پرداخت هزینه اپلیکیشن فی
  • ترجمه رسمی مدارک و ریزنمرات

بورسیه های دانشگاه ورونا

بورسیه و کمک هزینه‌های این دانشگاه نیز بسیار عالی است و به دانشجویان برای زندگی و ادامه تحصیل در ایتالیا کمک می‌کند. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش شهریه دانشجو بر اساس درآمد خانواده
  • اعطا بورسیه شایستگی به دانشجویان با رزومه عالی
  • همکاری‌های دانشجویی پاره وقت (۱۵۰ ساعت)
  • بورسیه‌ها و کمک‌های مالی دانشگاه
  • بورسیه استانی (DSU) کشور ایتالیا

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بر اساس رشته تحصیلی

در متن بالا ۱۰ تا از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا معرفی شد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید بررسی کرد، برای هر رشته چه دانشگاهی بهترین است. در متن زیر بهترین دانشگاه‌ها برای رشته‌های خاص رو معرفی کرده‌ایم.
نکته: ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها تکراری باشند که دلیل آن این است که یک دانشگاه در چندین رشته بهترین است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای معماری

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین (Polytechnic University of Turin)
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan)
  • دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  • دانشگاه پاویا (University of Pavia)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای حقوق

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه تورین (University of Turin)
  • دانشگاه تورنتو (University of Trento)
  • دانشگاه بوکونی (Bocconi University)
  • دانشگاه فلورانس (University of Florence)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس (Catholic University of the Sacred Heart)
  • دانشگاه بوکونی (Bocconi University)
  • دانشگاه پادووا (University of Padua)
  • دانشگاه سالنتو (University of Salento)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای روانشناسی

  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس (Catholic University of the Sacred Heart)
  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه میلان (University of Milan)
  • دانشگاه پیزا (University of Pisa)
  • دانشگاه ورونا (University of Verona)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مهندسی کامپیوتر

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه میلان (University of Milan)
  • دانشگاه سالرنو (University of Salerno)
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین (Polytechnic University of Turin)
  • دانشگاه فرارا (University of Ferrara)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای پزشکی

  • دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  • دانشگاه میلان (University of Milan)
  • دانشگاه پادووا (University of Padua)
  • دانشگاه تورین (University of Turin)
  • دانشگاه هیومنیتاس (Humanitas University)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای داروسازی

  • دانشگاه میلان (University of Milan)
  • دانشگاه ناپل فدریکو دوم (University of Naples Federico II)
  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه کاتانیا (University of Catania)
  • دانشگاه ورونا (University of Verona)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای هنر

  • دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  • دانشگاه پروجا (University of Perugia)
  • دانشگاه روما تری (Roma Tre University)
  • دانشگاه پیزا (University of Pisa)
  • دانشگاه روما تری (Roma Tre University)

در پایان، دانشگاه های ایتالیا به دلیل داشتن هزینه‌های کمتر تحصیل نسبت به سایر کشورها، ارائه بورسیه‌های متعدد و کیفیت بالای آموزش، در میان ایرانیان بسیار محبوب هستند. این کشور دارای دانشگاه‌های برتر در سطح جهان است و بنابراین، مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند به شما کمک کند که در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز از دانشگاه‌های برتر دنیا پذیرش بگیرید یا پس از فارغ‌التحصیلی به‌راحتی استخدام شوید. در صورتی که قصد اپلای برای بهترین دانشگاه های ایتالیا را دارید می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت اپلیکیشن فی تهران پیمنت، قبل از تمام شدن ددلاین دانشگاه، مراحل اپلای را نهایی کنید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*