صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left PTE left بهترین منابع آزمون پی تی ای (PTE) در سال ۲۰۲۴

بهترین منابع آزمون پی تی ای (PTE) در سال ۲۰۲۴

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

با توجه به اینکه آزمون زبان انگلیسی پیرسون (PTE) توسط یکی از موسسه‌های پیشروی جهان در زمینه انتشار کتاب‌های درسی برگزار می‌شود، تعجبی ندارد که منابع بسیار مفیدی برای آمادگی آزمون PTE وجود دارد. این آزمون دارای ۲ نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General) است و اگرچه به اندازه تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS) شناخته‌شده نیست، به‌سرعت در حال مشهور شدن است و در کشورهای مختلفی مثل بریتانیا، استرالیا، کانادا و ایرلند پذیرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم بهترین منابع آزمون PTE در سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین منابع آزمون پی تی ای PTE

بهترین منابع آزمون PTE Academic

یکی از عواملی که می‌تواند بر اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور تاثیر داشته باشد، مدرک شما برای تسلط به زبان انگلیسی است. یکی از مدارک زبان انگلیسی که پذیرش آن توسط دانشگاه‌های خارجی روزبه‌روز در حال افزایش است، مدرک PTE Academic است. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، مهم است قبل از هر چیز از بهترین منابع آزمون PTE Academic آگاه باشید. در ادامه این منابع را به شما معرفی می‌کنیم.

کتاب The Official Guide to PTE Academic

می‌توانید آمادگی برای آزمون پی تی ای را با مطالعه منبع رسمی و تاییدشده که این کتاب است شروع کنید. در این کتاب نه‌تنها ۴ بخش آزمون پوشش داده شده است، دستورالعمل‌هایی بسیار کاربردی نیز برای آزمون ارائه شده‌اند. این کتاب شامل بخش‌های ساختاریافته آزمون تستی به همراه کلید پاسخ‌ها و فرمت نمره‌دهی است.
علاوه بر این، یک CD شامل ۲۰۰ آزمون آزمایشی به همراه پاسخ‌ نیز ارائه می‌شود تا باعث تقویت هرچه بیشتر مهارت‌های شما برای شرکت در آزمون شود. این کتاب به شما کمک خواهد کرد که بدانید کدام بخش‌ها برای شما دشوارتر و چالش‌برانگیزتر است و در کدام‌ یک از زمینه‌ها نیاز به بهبود عملکرد دارید. بسیار مهم است سوالاتی که اشتباه پاسخ می‌دهید را در جایی بنویسید و بعدا دوباره به آن‌ها پاسخ دهید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این کتاب داشته باشید.

جلد اول و دوم کتاب PTE Academic Practice Test Plus

کتاب PTE Academic Practice Test Plus که در ۲ جلد ارائه شده است، یکی از مهم‌ترین منابع آزمون پی تی ای شناخته می‌شود. این منبع به همراه تست‌های ضبط‌شده Speaking و همچنین، تست‌های Listening پی تی ای ارائه می‌شود.
هر ۲ جلد کتاب حاوی آزمون‌های تمرینی هستند که توصیه می‌شود حداقل ۳ مورد از آن‌ها را پیش از آزمون اصلی پاسخ دهید. تجزیه‌وتحلیل نقاط ضعف و روند هر آزمون تستی به شما کمک می‌کند فهم عمیق‌تر و دقیق‌تری از اشتباهات خود پیدا کنید و در نهایت، به نمره کلی مطلوب خود دست پیدا کنید.

کتاب Wiley’s PTE Advantage for The Academic Module (WIND)

این کتاب یک راهنمای استاندارد شبیه به راهنمای رسمی آزمون PTE است که شامل مخزن جامعی از نکات آزمون، استراتژی‌ها، نمونه‌ها، تمرینات تستی، پاسخ‌ها و توضیحات است. این کتاب می‌تواند به‌عنوان مکمل The Official Guide to PTE Academic مطالعه شود.

کتاب PTE Academic 79 Plus

این کتاب توسط پیرسون و با هدف کمک به افزایش حداکثری نمره داوطلبان نوشته شده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از آن به‌عنوان یک ابزار نهایی قبل از شرکت در آزمون استفاده کنید. علاوه بر این، اگر در آزمون ماک (Mock) نمره خوبی کسب کرده‌اید اما فرصت کافی قبل از آزمون اصلی ندارید، این منبع می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

کتاب PTE Academic Vocabulary 2020-22 Revised Edition

این کتاب مانند کتاب Word Power Made Easy برای کمک به گسترده‌تر شدن دایره لغات شما برای آزمون PTE طراحی شده است. مطالعه آن برای زمانی توصیه می‌شود که با زبان انگلیسی چندان آشنا نبوده و اهل مطالعه نیستید. اگر می‌خواهید دایره لغات خود را گسترش دهید، می‌توانید واژگان را به‌تدریج مرور کرده، کلمات جدید را یادداشت و استفاده از آن‌ها را تمرین کنید.

کتاب Expert PTE Academic B1 & B2 Level

Expert PTE Academic B1 & B2 Level کتابی عالی برای داوطلبان آزمون PTE در سطوح B1 و B2 است که حتی می‌تواند برای معلمانی که شاگردان خود را برای آزمون پی تی ای آماده می‌کنند، مناسب باشد. علاوه بر این، این کتاب می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند در آزمون نمره عالی به‌دست بیاورند. کتاب Expert PTE Academic شامل رویکردی گام‌به‌گام برای Speaking و Writing، تکالیف سطح بالا برای آزمون، استراتژی‌هایی برای انواع سوالات و بخش‌های واژگان است.

کتاب PTE Academic Testbuilder

این کتاب از سری کتب انتشارات Macmillan است و ۴ تست کامل و انواع سوالات در بخش‌های مختلف صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن آزمون آکادمیک پی تی ایی در این کتاب وجود دارد. در انتهای کتاب پاسخ تمامی سوالات با جواب‌های تشریحی آن‌ها نوشته شده است.

پلتفرم آنلاین آزمون‌های ماک پیرسون

کتاب‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند برای آزمون PTE آماده شوید و تست‌های تمرینی بزنید، اما پیرسون پلتفرمی آنلاین ارائه کرده است که در آن آزمون‌های آزمایشی رسمی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. برای دانلود منابع PTE و آزمون‌های آزمایشی آن می‌توانید به وبسایت رسمی پیرسون مراجعه کنید. این آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کنند درک بهتری از بخش‌های آزمون و نحوه بهبود نمرات خود در این بخش‌ها به‌دست آورید.

پلتفرم PTE Tutorials

این اپلیکیشن که در دو نسخه اندروید و iOS طراحی شده است، تمامی مهارت‌های لازم برای شرکت در آزمون PTE Academic را به شما آموزش می‌دهد. با این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی تمامی لغات لازم را یاد بگیرید و با خرید نسخه Premium آن، با استادان صحبت کنید و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

اپلیکیشن PTE Academic Official Practice

اپلیکیشن رسمی پیرسون به شما کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن برای آزمون زبان PTE آماده شوید. آمادگی برای آزمون می‌تواند زمان‌بر و نیازمند تلاش باشدT اما این اپلیکیشن، تکالیف ضروری که مهم است بر روی آن‌ها تمرکز کنید را اولویت‌بندی می‌کند و به شما کمک می‌کند فرایند آمادگی برای آزمون PTE را بهتر مدیریت کنید.
از طریق این اپلیکیشن می‌توانید یاد بگیرید که در آزمون چه چیزهایی در انتظار شماست. همچنین، اطلاعات دقیقی در مورد فرمت آزمون و سوالات آن به‌دست خواهید آورد. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد سوالات تمرینی تعاملی را پاسخ دهید، پیشرفت خود را ارزیابی کنید و بر اساس تاریخ آزمون و منابع PTE، پیشنهادات تمرین روزانه دریافت کنید.

منابع pte جنرال

منابع آزمون PTE General

در حالی که آزمون PTE آکادمیک بسیار رایج‌تر و منابع مختلفی برای آن معرفی شده است، به آزمون PTE جنرال کمتر پرداخته شده و در نتیجه تعداد منابع آن نیز کمتر است. با این حال، ما در ادامه مهم‌ترین منابع آزمون PTE جنرال را معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید نمره دلخواه خود را در آزمون کسب کنید.

کتاب PTE General Skills Boosters (Levels 2–۵)

کتاب PTE General Skills Boosters موارد ضروری برای آمادگی آزمون پی تی ای جنرال را ارائه می‌دهد و شامل پنج بخش آزمون‌های تمرینی، توسعه گرامر، فعالیت‌های بهبود دایره لغات و راهنمای نوشتن می‌شود. این کتاب به شما کمک می‌کند به سوالاتی که توسط توسعه‌دهندگان اصلی آزمون طراحی شده‌اند پاسخ دهید، کلمات و عبارات جدید را مطالعه کنید و برای هر یک از بخش‌های آزمون به‌خوبی تمرین کنید. علاوه‌بر این، این کتاب برای همه داوطلبان مفید است، زیرا در سطوح مختلف تهیه شده است.

کتاب Preparation & 10 Practice Tests for the PTE General 2, 3, 4, 5

این کتاب شامل بخش‌های مختلف برای آمادگی برای آزمون PTE از جمله مرور دقیق بر آزمون، آماده‌سازی گسترده برای هر یک از مهارت‌ها و ۱۰ تست کامل آزمایشی می‌شود. کتاب Preparation & 10 Practice Tests for the PTE General به این منظور طراحی و نوشته شده است که داوطلبان دانش و تمرین عالی برای همه بخش‌های آزمون داشته باشند و با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند، ضعف‌های خود را در همه بخش‌ها پوشش دهند. بنابراین، با استفاده از این کتاب می‌توانید موفقیت خود در هر یک از مهارت‌های آزمون را تضمین کنید.

پلتفرم آنلاین و رایگان پیرسون

پیرسون برای داوطلبان آزمون PTE، منابع مختلفی را تهیه کرده است تا آن‌ها بتوانند به‌صورت رایگان و آنلاین با این آزمون آشنا شده و برای آن آماده شوند. با توجه به کمبود منابع آزمون PTE جنرال، یکی از گزینه‌های مناسب برای شما استفاده از وب‌سایت پیرسون و دانلود منابع PTE از طریق آن است. در این وب‌سایت، راهنمای آزمون و نمره‌‌دهی آن و همچنین، تست‌های آزمایشی ارائه شده‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

منابع آزمون PTE به‌صورت کلی

برای هر دو آزمون PTE General و PTE Academic منابعی هستند که مطالب هر ۲ آزمون را پوشش می‌دهند. این منابع عبارت‌اند از:

پلتفرم PTE MAGIC Online Practice

این پلتفرم برای افرادی است که می‌خواهند به‌صورت خودآموز آزمون PTE را یاد بگیرند. پلتفرم PTE MAGIC دارای ۸۸۰۰ سوال و جواب برای ۴ مهارت PTE (صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن) است. با سیستم هوش مصنوعی که دارد می‌تواند مهارت‌های Speaking & Writing شما را با دقت بالا بررسی و نمره‌دهی کند. با این اپلیکیشن می‌توانید در هر کجا که باشید آزمون PTE را یاد بگیرید.

پلتفرم PTE Exam Practice – APEUni

این اپلیکیشن به‌صورت جامع و تعاملی برای تمرین و مطالعه آزمون PTE طراحی شده است که چهار مهارت انگلیسی را شامل می‌شود. این پلتفرم در ۳ نسخه اندروید، iOS و وب‌سایت تولید شده است و از ویژگی‌های بارز آن، در دسترس بودن هزاران سوال امتحانی برای داوطلبان است. هوش ممصنوعی که در این اپلیکیشن استفاده شده است، می‌تواند در تلفظ کلمات، درست نویسی و دستور زبان به شما کمک کند. سایت رسمی این اپلیکیشن APEUni است که می‌توانید برای استفاده از نسخه وب، به آن مراجعه کنید.

کتاب Focus Exam Practice

این کتاب در چند سطح طراحی شده است تا داوطلبان در هر ۳ سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته بتوانند از آن استفاده کنند. این کتاب برای هر ۴ مهارت صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن در زبان انگلیسی بسیار مفید است و به شما کمک می‌کند تا با سوالات مشابه آزمون، آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی داشته باشید.

چند نکته مهم در مورد آمادگی برای آزمون پی تی ای

اکنون که می‌دانید بهترین منابع آزمون PTE کدام‌اند، لازم است چند نکته را نیز در مورد آمادگی برای این آزمون بدانید تا از منابع، بهترین استفاده را داشته باشید:

  • تا جایی که می‌توانید با دیگران به انگلیسی صحبت کنید، کتاب‌ها و روزنامه‌های منتشرشده به زبان انگلیسی را بخوانید و برنامه‌های انگلیسی‌زبان را تماشا کنید.
  • بدانید که الگوی نمره‌دهی آزمون چگونه است و در هر بخش امتحان، چه توانایی‌هایی سنجیده می‌شوند.
  • درک کاملی از فرمت آزمون، ساختار کلی آن و انواع سوالات هر بخش داشته باشید.
  • سوالات آزمون پی تی ای که در سال‌های پیش برگزار شده است را مطالعه کنید.
  • همیشه بر اساس نمره فعلی زبان انگلیسی خود یک نمره هدف داشته باشید.
  • هر چه زودتر کتاب‌ها و منابع PTE را تهیه و مطالعه آن‌ها را شروع کنید.
  • اشتباهات خود را بنویسید و روزانه آن‌ها را تکرار کنید.
  • در آزمون‌های شبیه‌سازی شده PTE شرکت کنید.
  • تا روز آزمون مطالعه خود را متوقف نکنید.

در انتها، آزمون PTE آزمونی است که مهارت‌های Speaking ،Writing ،Listening و Reading شما را ارزیابی می‌کند. اگر می‌خواهید ثبت نام PTE را انجام داده و در این امتحان نمره بالایی کسب کنید، مهم است تمرین و مطالعه را جدی بگیرید. شاید کسب نمره بالا در این امتحان سخت به نظر برسد اما اگر از منابع آزمون پی تی ای درست استفاده کنید و نکاتی که در این مقاله مطرح شد را رعایت کنید، قطعا موفق خواهید شد. به یاد داشته باشید تنها تهیه منابع آزمون PTE کافی نیست. مطالعه مداوم آن‌ها و زدن تست‌های آزمایشی نیز اهمیت بسیاری زیادی دارد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*