صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کاری

مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کاری

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

دانمارک به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افراد متخصص از سراسر جهان که حوزه تخصصی آن‌ها در دانمارک مورد نیاز است را به مهاجرت به این کشور تشویق می‌کند. دانمارک سیستمی برای صدور ویزای کاری به نام لیست مشاغل مورد نیاز (Positive List scheme) دارد که به منظور برطرف کردن کمبود نیروی کار این کشور طراحی شده است و همینطور سیستم Pay Limit مخصوص افرادی است که پیشنهاد کاری معتبری از سوی یک کارفرمای دانمارکی دریافت می‌کنند.

انواع ویزاهای مهاجرت کاری دانمارک

  • لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک (Denmark Positive List)

مشاغل متعددی در دانمارک وجود دارند که برای آن‌ها کمبود نیروی کار واجد شرایط وجود دارد. در صورتی که در یکی از مشاغل این لیست تخصص دارید، می‌توانید تحت سیستم Positive List اجازه کار و اقامت در دانمارک را در مدت زمان بسیار کمی دریافت کنید.

شرایط:

علاوه بر داشتن پیشنهاد کار در یکی حرفه‌های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز (Positive List) دانمارک، شرایط دیگری نیز برای دریافت ویزای کار این کشور وجود دارد. اگر شغل شما (از جمله طبابت) به مجوز رسمی از سوی کشور دانمارک نیاز دارد، باید پیش از شروع به کار و کسب اجازه اقامت در دانمارک این مجوز را دریافت کنید. شما همچنین باید پیشنهاد کار کتبی که حقوق مقرر شده و همینطور شرایط استخدام شما در آن قید شده است را به همراه داشته باشید. حقوق و شرایط استخدام باید مطابق استانداردهای کشور دانمارک باشند.

مدت زمان اعتبار:

مدت زمان کار و اقامت در دانمارک از طریق برنامه لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک (Positive List)، به طول قرارداد استخدام شما بستگی دارد. برای قراردادهای استخدام دائم (قراردادهایی که تاریخ پایان همکاری در آن‌ها تصریح نشده است) ابتدا اجازه کار به مدت ۴ سال داده می‌شود و پس از آن در صورتی که شما هنوز به همان شغل مشغول باشید، می‌توانید مجوز خود را حتی اگر دیگر در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک (Positive List) وجود نداشته باشد نیز تمدید کنید.

برای قراردادهای کاری موقت، اجازه کار و اقامت داده شده به اندازه مدت زمان دوره استخدام شما به اضافه ۶ ماه اعتبار دارند. در صورتی که در این دوره شغل دیگری پیدا کنید، باید درخواست ویزای جدیدی را بدهید که به شغل جدید شما مرتبط باشد.

دانمارک

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک (The Positive List):

در ادامه، لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک برای شما قرار داده می‌شود. توجه داشته باشید که علامت ستاره در بخش الزامات یک شغل، به معنی آن است که شغل مورد نظر به مدارک اداری خاصی مانند شهروندی دانمارک، مدارک رسمی یا توافقنامه‌های بین‌المللی بین کشور شما و دانمارک نیاز دارند.

لازم به ذکر است که اگر افرادی که از طریق برنامه گرین کارت دانمارک (Denmark’s Green Card scheme) برای دریافت گرین کارت اپلای کرده‌اند در یکی از مشاغل موجود در این لیست سابقه کار داشته باشند، می‌توانند امتیاز کسب کنند.

مهندسی برای مهاجرت کاری دانمارک

عنوان شغلیالزامات
مهندس مکانیک (Mechanical Engineer)مدرک کارشناسی
مهندس سازه (Building Engineer)مدرک کارشناسی
مهندس محیط زیست (Environmental Engineer)مدرک کارشناسی
مهندس انرژی (Energy Engineer)مدرک کارشناسی
مهندس برق (Electrical Engineer)مدرک کارشناسی
مهندس IT(IT Engineer)مدرک کارشناسی

پزشکی برای مهاجرت کاری دانمارک

عنوان شغلیالزامات
مشاور پزشکی (Medical Consultant)مدرک کارشناسی ارشد*
پزشک (Medical Doctor)مدرک کارشناسی ارشد*
دکتر بیمارستان (Hospital Doctor)مدرک کارشناسی ارشد*
مشاور پزشک/ پزشک ارشد (Consultant Doctor/Chief Physician)مدرک کارشناسی ارشد*
دندان پزشک (Dentist)مدرک کارشناسی ارشد*
پرستار جراحی (Surgical Nurse)مدرک کارشناسی*
پرستار بیهوشی (Anaesthetic Nurse)مدرک کارشناسی*
پرستار عمومی (General Nurse)مدرک کارشناسی*
تکنولوژیست رادیوگرافی (Radiographer)مدرک کارشناسی*
تکنولوژیست آزمایشگاه پزشکی (Medical Laboratory Technologist)مدرک کارشناسی*

IT و شبکه بندی کامپیوتر

عنوان شغلیالزامات
طراح IT(IT Architect)حداقل ۳ سال تحصیل IT
برنامه نویس و توسعه دهنده سیستم(Programmer and System Developer)حداقل ۳ سال تحصیل IT
مشاور IT(IT Consultant)حداقل ۳ سال تحصیل IT

آموزش برای مهاجرت کاری دانمارک

عنوان شغلیالزامات
معلم مدرسه در مقطع ابتدایی و شروع مقطع متوسطه (Primary and lower Secondary school teacher)کارشناسی*
معلم (Pedagogue)کارشناسی
معلم اجتماعی (Social Pedagogue)کارشناسی

سایر شغل‌ها

عنوان شغلی
الزامات
مساح (Land Surveyor)مدرک کارشناسی ارشد*
داروساز (Pharmacist)مدرک کارشناسی ارشد*
داروشناس (Pharmacologist)مدرک کارشناسی ارشد
حسابرس (Auditor)مدرک کارشناسی ارشد
ناظر تجاری (Business Controller)حداقل ۳ سال تحصیل در سطح دانشگاهی یا مدرسه بازرگانی
ناظر مالی (Financial Controller)حداقل ۳ سال تحصیل در سطح دانشگاهی یا مدرسه بازرگانی
تحلیلگر تجاری (Business Analyst)حداقل ۳ سال تحصیل در سطح دانشگاهی یا مدرسه بازرگانی
وکیل (Attorney)مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دانمارک
مشاور حقوقی (Legal Counsellor)مدرک کارشناسی ارشد
روانشناس (Psychologist)مدرک کارشناسی ارشد*

اعضای خانواده:

در صورتی که شما از طریق برنامه مهاجرتی Positive List موفق به کار و دریافت اجازه اقامت شده‌اید، همسر یا شریک زندگی شما نیز واجد شرایط دریافت اقامت دانمارک می‌شود و همینطور هر فرزند زیر ۱۸ سال که با شما زندگی می‌کند نیز قادر به دریافت اجازه اقامت این کشور است. همسر یا شریک زندگی شما تا زمان اعتبار اجازه اقامت خود قادر است در دانمارک کار کند.

پیشنهاد کار با حقوق بالا (Pay Limit scheme):

در صورتی که در دانمارک پیشنهاد کاری با حقوق بالایی دارید، ممکن است واجد شرایط کار و دریافت اجازه اقامت در مدت زمان کمی باشید. برخلاف برنامه‌های مهاجرتی گرین کارت دانمارک یا لیست مشاغل مورد نیاز، در این نوع ویزا الزامات خاصی در ارتباط با نوع شغل، تحصیلات یا سابقه کاری برای افراد وجود ندارد.

شرایط:

برای این که واجد شرایط کار و دریافت اجازه اقامت در دانمارک از طریق برنامه مهاجرتی Pay Limit باشید، باید از سوی یک کارفرمای دانمارکی پیشنهاد کاری داشته باشید و این کارفرما حاضر باشد سالانه بیش از ۳۷۵,۰۰۰ کرون دانمارک (تقریبا ۵۵,۰۰۰ دلار آمریکا) بپردازد.

همچنین مواردی وجود دارند که مجوز رسمی الزامی است. برای مثال افرادی که قصد دارند به عنوان پزشک در دانمارک استخدام شوند، باید مجوز رسمی از سوی این کشور دریافت کنند.

مدت زمان اعتبار:

مدت کار و اجازه اقامت از طریق برنامه مهاجرتی Pay Limit به مدت زمان قرارداد استخدام شما در دانمارک بستگی دارد. برای قراردادهای دائمی کار (قراردادهایی که تاریخ پایان کار در آن‌های تصریح نشده است) اجازه کار به مدت ۴ سال داده می‌شود. پس از این دوره ۴ ساله، اگر هنوز به همان کار مشغول هستید، حتی اگر مبلغ حقوق برنامه مهاجرتی Pay Limit بالا برود، می‌توانید مجوز کاری خود را تمدید کنید. با این حال اگر حقوق شما به پایین‌تر از ۳۷۵,۰۰۰ کرون دانمارک تقلیل پیدا کند، شما باید جهت ماندن در این کشور برای اجازه کار متفاوتی اپلای کنید.

برای قراردادهای موقت، کار و اجازه اقامت دریافت شده از طریق این برنامه به اندازه مدت زمان استخدام شما به علاوه ۶ ماه اعتبار دارد. در صورتی که شغل دیگری در این بازه زمانی پیدا کنید، باید برای ویزایی مرتبط به شغل جدید خود اپلای کنید.

اعضای خانواده:

در صورتی که شما از طریق برنامه مهاجرتی Pay Limit موفق به کار و دریافت اجازه اقامت شده‌اید، همسر یا شریک زندگی شما نیز واجد شرایط دریافت اقامت دانمارک می‌شود و همینطور هر فرزند زیر ۱۸ سال که با شما زندگی می‌کند نیز قادر به دریافت اجازه اقامت این کشور است. همسر یا شریک زندگی شما تا زمان اعتبار اجازه اقامت خود قادر است در این کشور کار کند.

منبع: Work permit

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*