صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left آیا اپلیکیشن دولینگو به یادگیری زبان انگلیسی کمک میکند؟

آیا اپلیکیشن دولینگو به یادگیری زبان انگلیسی کمک میکند؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

امروزه می‌توانید تمامی زبان‌ها را در هر زمان و مکان، تنها از طریق یک اپلیکیشن مانند دولینگو، یاد بگیرید. اپلیکیشن دولینگو یادگیری زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی را برای شما راحت‌تر می‌کند. با ما همراه باشید تا نحوه یادگیری زبان انگلیسی با پلتفرم دولینگو را با هم بیاموزیم.

چطوری در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم

اپلیکیشن دولینگو چیست؟

دولینگو یک پلتفرم آموزش آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید زبان‌های مختلف، مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ترکی، ژاپنی و غیره را بیاموزید. این پلتفرم، در ۲ نسخه اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت ارائه می‌شود که از هر نقطه جهان قابل‌دسترسی است. علاوه‌بر این، اپلیکیشن دولینگو کاملا رایگان است، اما یک نسخه پرمیوم نیز دارد که بعدا در این مقاله آن را معرفی می‌کنیم.
بیشتر افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند و بر اساس گزارش این شرکت، بیشتر آن‌ها مقاصد آموزشی را در نظر دارند. کار و سفر به‌ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند. تغییرات ساختاری و اجتماعی زیادی باعث شده که افراد برای یادگیری زبان انگلیسی به Duolingo روی بیاورند که از میان این تغییرات می‌توان به دورکاری و آموزش آنلاین اشاره کرد. از آنجایی که دانستن زبان انگلیسی یکی از موارد مهم در هر رزومه یا CV است، این عوامل در کنار اهمیت یادگیری این زبان باعث محبوبیت هر چه بیشتر دولینگو شده است.

چرا دولینگو زبان انگلیسی ندارد؟

در اپلیکیشن دولینگو زبان پیش‌فرض انگلیسی است، اما با زبان انگلیسی نمی‌توان به یادگیری آن پرداخت. بنابراین، باید زبان دیگری مانند عربی، ترکی یا هر زبانی که به آن تسلط دارید را انتخاب کنید. اما اگر به هیچ زبانی غیر از فارسی مسلط نیستید، می‌توانید افزونه Dolange را از ADD_ONES در مرورگر فایرفاکس نصب کنید تا زبان پیش‌فرض شما فارسی شود. در متن زیر درباره این افزونه و نحوه استفاده از آن توضیح داده‌ایم.

چگونه زبان پیش فرض اپلیکیشن دولینگو را فارسی کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، زبان فارسی در اپلیکیشن دولینگو وجود ندارد. اما نگران نباشید زیرا با وجود افزونه‌ای به نام Dolange می‌توانید به‌راحتی زبان اپلیکیشن دولینگو را فارسی کنید. برای این کار ابتدا باید فایرفاکس نصب کنید و مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

۱- در مرورگر FireFox وارد سایت ADD-OONES شوید.

در مرورگر FireFox وارد سایت ADD-OONES شوید.

۲- در قسمت جست‌وجوی سایت، عبارت Dolange را وارد کنید.

در قسمت جست‌وجوی سایت، عبارت Dolange را وارد کنید

۳- روی گزینه Add to Firefox کلیک کنید.

روی گزینه Add to Firefox کلیک کنید

۴- در این مرحله وارد وب‌سایت اصلی دولینگو شوید و مطابق تصویر، زبان فارسی/ عربی را انتخاب کنید. با این راه زبان پیش‌فرض شما فارسی می‌شود و می‌توانید به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

در وب سایت اصلی دولینگو زبان فارسی را انتخاب کنید

مزایا و معایب Duolingo چیست؟

دولینگو مزایای متعددی دارد و به همین دلیل عجیب نیست که این پلتفرم یادگیری زبان در جهان بسیار محبوب شده است. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن آشنا می‌شوید.

مزایای یادگیری زبان با استفاده از دولینگوتوضیحات
رایگان بودنبه‌دلیل رایگان بودن، نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته در این زمینه بیشترین میزان دانلود را دارد.
راحتی در هنگام استفاده می‌توانید به اپلیکیشن و سایت دولینگو در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشید.
مناسب برای افراد مبتدیرابطه کاربری برنامه ساده، کاربرپسند و دوستانه است. به همین دلیل این پلتفرم یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد مبتدی در زبان انگلیسی است.
سیستم تکرار و شرطی‌سازیدر این روش، درس‌ها و مطالب بارها و بارها مرور می‌شوند تا یادگیری اتفاق بیفتد.
سیستم یادگیری شخصی‌سازی‌شدهدر اپ دولینگو نه‌تنها از سیستم تکرار فاصله‌دار استفاده شده، بلکه یادگیری تطبیقی نیز در آن در نظر گرفته شده است.
سرگرم‌کنندهاین پلتفرم در صدد این است که یادگیری برای شما هیچ‌وقت خسته‌کننده نباشد. به همین دلیل، از درس‌های سرگرم‌کننده، فعالیت‌های هیجان‌انگیز استفاده می‌کند.
واژه‌نامه شخصیمی‌توانید یک واژه‌نامه به‌صورت شخصی و بر اساس سلیقه خود داشته باشید.
داستان و پادکست با داستان و پادکست‌هایی که ارائه می‌دهد، فهم مطالب برای شما راحت‌تر می‌شود.
کمتر شدن خطاهااگر خطایی داشته باشید، توسط برنامه مجازات و جریمه می‌شوید.

در حالی که Duolingo مزایای متعددی دارد اما پلتفرمی بی‌عیب‌ونقص نیست. در ادامه با برخی از معایب آن آشنا می‌شوید.

معایب یادگیری زبان با استفاده از دولینگوتوضیحات
مشکلات نسخه رایگان اگر یک زبان‌آموز پیشرفته باشید و بخواهید موضوعات خاصی را یاد بگیرید، تا دروس قبلی و اولیه را نگذرانید، نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
آگهی‌های تبلیغاتیآگهی‌های تبلیغاتی در نسخه رایگان برنامه، زیاد و در برخی مواقع آزاردهنده هستند.
پشتیبانی نکردن از زبان فارسیاز بزرگ‌ترین معایب اپلیکیشن دولینگو برای فارسی زبانان، پشتیبانی نکردن این برنامه از زبان فارسی است.
محدود بودن دایره کلماتدولینگو محدود به کلمات پیشفرض، بدون در نظر گرفتن سلیقه مخاطب است.
اشتباه در محتواجملات نادرست و غیرعادی در بخشی از متون دیده می‌شود.
ضعف در مکالمهدولینگو برای مکالمه که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زبان است، راهکاری ندارد.

تفاوت نسخه پرمیوم دولینگو با نسخه رایگان چیست؟

نسخه پریمیوم اپلیکیشن دولینگو که Super Duolingo نام دارد دارای برخی مزایای خاص است. یکی از بهترین مزایای خرید اکانت دولینگو، حذف آگهی‌های تبلیغاتی است. قیمت نسخه پرمیوم Duolingo که قبلا دولینگو پلاس نام داشت اما نام آن به سوپر دولینگو تغییر کرده است، ۱۳.۹۹ دلار در ماه است. برای پرداخت هزینه دولینگو نیز می‌توانید از ویزا کارت یا انواع مستر کارت استفاده کنید. در جدول زیر با تفاوت نسخه‌های این برنامه آشنا می‌شوید.

نسخه رایگان دولینگونسخه Super
حاوی تبلیغات است.کاملا بدون آگهی‌های تبلیغاتی است.
دروس، تنها به‌صورت آنلاین در دسترس هستند.به شما امکان می‌دهد دروس را دانلود کنید و به‌صورت آفلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
اگر اشتباه کنید قلب‌های خود را از دست می‌دهید و به دروس آسان‌تر هدایت می‌شوید.اشتباهات نامحدود هستند. نیازی نیست که نگران اشتباه کردن و از دست دادن قلب‌های خود شوید.
در مورد پیشرفت خود هیچ ایده‌ای نخواهید داشت.می‌توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و ببینید چقدر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده‌اید.
قبل از اینکه به مراحل بالاتر بروید لازم است مراحل قبلی را تکمیل کنید.می‌توانید دروس ابتدایی را نادیده بگیرید و به سطحی که دوست دارید بروید.
هیچ بازخوردی در مورد اشتباهات خود دریافت نمی‌کنید.به شما درس‌های شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌شود تا بیشتر تمرین کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

علاوه‌بر این ۲ نسخه، دولینگو یک نسخه جدیدتر به نام دولینگو مکس (Duolingo Max) نیز ارائه کرده است که در آن یادگیری زبان با کمک هوش مصنوعی (AI) صورت می‌گیرد. در این سرویس اشتراکی علاوه بر ویژگی‌های نسخه Super، ویژگی‌های دیگر نیز ارائه شده‌اند:

  • نقش بازی کردن (Roleplay): با استفاده از این ویژگی می‌توانید صحبت به زبان انگلیسی در موقعیت‌های واقعی مانند سفارش قهوه در کافه یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات آخر هفته را تمرین کنید. در واقع، کاراکترهایی در اپلیکیشن طراحی شده‌اند که صحبت با آن‌ها می‌تواند مهارت مکالمه شما را تقویت کند.
  • پاسخم را توضیح بده (Explain my answer): این ویژگی دولینگو مکس اطلاعات بیشتری در مورد پاسخ‌هایی که نیاز دارید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، اگر اشتباهی را مدام تکرار می‌کنید از علت آن آگاه خواهید شد.

هزینه دولینگو مکس ماهانه ۲۹.۹۹ دلار و سالانه ۱۶۷.۹۹ دلار تعیین شده است. مهم‌ترین مزیت این سرویس اشتراکی نسبت به ۲ نسخه دیگر این است که امکان تقویت مهارت مکالمه را فراهم می‌کند و بنابراین، خرید آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

آیا می توان با Duolingo به زبان انگلیسی مسلط شد؟

اپلیکیشن دولینگو یک ابزار مستقل برای یادگیری زبان انگلیسی نیست، اما می‌تواند در کنار سایر ابزارها بسیار موثر باشد. این برنامه سرگرم‌کننده است و استفاده از آن پیچیده به‌ نظر نمی‌آید. با این حال، اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی مسلط شوید مهم است که از آن در کنار سایر ابزارهای یادگیری استفاده کنید، هر روز با اپلیکیشن تمرین کنید، انجام تکالیف خود را فراموش نکنید و صحبت کردن، خواندن و زندگی کردن با زبان انگلیسی را به یاد داشته باشید.

آیا Duolingo می تواند شما را از پایه به سطح Intermediate برساند؟

اگرچه Duolingo محبوب‌ترین اپلیکیشن یادگیری زبان به شمار می‌رود، اما اثربخشی و کاربردی بودن آن به سطح کنونی و هدف دانش شما بستگی دارد. به‌طور کلی، این برنامه برای یادگیری کلمات و عبارات کلیدی به‌ویژه برای زمانی که می‌خواهید سفر کنید بسیار کاربردی است و یادگیری مداوم از طریق آن می‌تواند شما را حداقل به سطح پیش از متوسط (Pre-intermediate) برساند.
پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کامل کردن بخش‌های ابتدایی برنامه می‌تواند شما را در مهارت‌های Reading و Listening به سطح متوسط یا Intermediate برساند. اگر می‌خواهید سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید ثبت نام آزمون زبان Duolingo و شرکت در آن می‌تواند به شما کمک کند که نقاط قوت و ضعف خود را در مهارت‌های مختلف انگلیسی ارزیابی کنید.

یادگیری انگلیسی با دولینگو

چند ساعت در روز باید Duolingo تمرین کنیم؟

یکی از سوالات رایج در هنگام استفاده از Duolingo این است که چطوری در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم و چقدر زمان صرف آن کنیم؟ برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق اپ دولینگو لازم نیست روزانه ساعت‌ها وقت صرف کنید. با این حال، مهم است زمان معقولی را به یادگیری اختصاص دهید. به‌طور کلی، هیچ پاسخ قطعی‌ای برای مدت‌زمان استفاده از این برنامه در روز وجود ندارد، زیرا این امر به اهداف و برنامه فردی شما بستگی دارد. با این وجود، بیشتر متخصصان موافق‌اند که استفاده از Duolingo در روز حداقل ۲۰ دقیقه باشد تا پیشرفت مداوم در یادگیری زبان انگلیسی صورت بگیرد. مطمئنا اگر بتوانید بیش از ۲۰ دقیقه برای یادگیری، زمان صرف کنید، نتیجه سریع‌تری را تجربه می‌کنید.

در پایان، دولینگو یک پلتفرم آموزش زبان است که استفاده از آن به شما کمک می‌کند از یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر لذت ببرید. اگرچه این برنامه شما را به تسلط صد در صدی به زبان انگلیسی نمی‌رساند، بلکه می‌تواند یک ابزار کاربردی در کنار سایر ابزارهای یادگیری زبان باشد. آنچه در این شرایط اهمیت زیادی دارد، تلاش و ممارست شما در یادگیری است. در این صورت می‌توانید به‌صورت مداوم پیشرفت کنید و به هدف خود برسید. همچنین، اگر می‌خواهید پیشرفت خود در یادگیری انگلیسی را ارزیابی کنید، می‌توانید ثبت نام آزمون آنلاین زبان انگلیسی دولینگو را در نظر بگیرید.

سوال‌های پرتکرار شما

اگر از اپلیکیشن دولینگو به‌تنهایی برای یادگیری زبان استفاده کنید می‌توانید تا سطح پیش از متوسط (Pre-intermediate) پیشرفت کنید. دولینگو ادعا می‌کند که با استفاده از اپ Duolingo می‌توان مهارت‌های خواندن و گوش کردن به زبان انگلیسی را تا سطح متوسط (Intermediate) بهبود ببخشید.

برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق این اپلیکیشن در ابتدا لازم است انتخاب کنید که به چه زبانی صحبت می‌کنید. از آنجایی که این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند لازم است به زبانی غیر از فارسی هم مسلط باشید تا از طریق آن، انگلیسی را بیاموزید.

من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و دنیای تکنولوژی برایم جذاب است.
هدفم در تهران پیمنت، ارائه محتوای ارزشمند است تا به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*