صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left حداقل نمره آزمون دولینگو برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

حداقل نمره آزمون دولینگو برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

دولینگو (Duolingo) آزمون بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون با ویژگی‌های منحصر به‌فردش توانست در دوره کرونا اعتماد موسسات معتبر آموزشی در جهان و همچنین دانشجویان را به خود جلب کند تا به‌عنوان آزمونی معتبر و استاندارد، در سطح دیگر آزمون‌های زبانی فعالیت کند. در حال حاضر، بیشتر از ۱۷۰۰ مرکز آموزش عالی در دنیا دولینگو را به عنوان بخشی از پروسه پذیرش دانشجوی خارجی خود پذیرفته‌اند. ما هم قصد داریم ابتدا درباره حداقل نمره دولینگو برای دانشگاه های کانادا صحبت کنیم و در نهایت یک روش مناسب برای پرداخت هزینه آزمون آنلاین دولینگو به شما معرفی کنیم.

ازمون دولینگو برای کانادا

حداقل نمره دولینگو برای دانشگاه های کانادا

هنگامی که نام دانشگاه‌های مطرح دنیا را جستجو می‌کنید، همیشه نام تعدادی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا نیز به چشم می‌خورد. حالا تصور کنید که بتوانید در برترین دانشگاه‌های کانادایی که میان دانشگاه‌های جهان پرآوازه هستند، با ارائه نمره دولینگو تحصیل کنید. در ادامه لیست دانشگاه های کانادا که دولینگو را قبول دارند را برای تحصیل و حداقل نمره دولینگو برای اپلای در این دانشگاه‌ها را می‌توانید بخوانید. از آن‌جایی که شما نام مقاطع تحصیلی را در سایت دولینگو و وب‌سایت دانشگاه‌ها تحت عنوان Undergraduate و Graduate می‌بینید، لازم است به این نکته اشاره کنیم که منظور از Undergraduate کارشناسی و منظور از Graduate کارشناسی ارشد و دکترا (تحصیلات تکمیلی) است.

نام دانشگاهکارشناسیتحصیلات تکمیلی
مک گیل۱۲۵
تورنتو۱۲۰
بریتیش کلمبیا۱۲۵
آلبرتا۱۲۰۱۴۰ – ۱۲۵
مک مستر۱۱۵
واترلو۱۲۰
وسترن۱۱۵۱۱۵
اتاوا۱۲۰
کلگری۱۱۵۱۲۵
کویینز۱۱۰
دالهاوزی۱۱۵
سایمون فریزر۱۲۵
یورک۱۲۰ – ۱۱۵۱۳۰ – ۱۲۰
ساسکاچوان۱۰۵۱۱۵
کنکوردیا۱۲۰ – ۱۰۵۱۲۰ – ۱۱۵
گوئلف۱۰۵۱۱۵
کارلتون۱۱۵
نیوبرانزویک۱۱۵
مموریال نیوفاندلند۱۱۵۱۲۵ – ۱۱۵
ویندزور۱۲۰
براک۱۱۰
رجینا۱۱۰۱۲۰ – ۱۱۰

برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره دانشگاه‌هایی که نمره آزمون دولینگو را می‌پذیرند، پیشنهاد می‌کنیم روی فایل PDF «حداقل نمره آزمون دولینگو برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا» کلیک کنید و اطلاعات کاملی که در این فایل قرار داده‌ایم را مطالعه کنید.

نحوه نمره بندی دولینگو چگونه است؟ مقایسه نمره دولینگو با TOEFL و IELTS

نمره دولینگو بین ۱۰ تا ۱۶۰ اندازه‌گیری و با هر سوال صحیح، ۵ امتیاز دریافت می‌شود. در کارنامه و گزارشی که از آزمون دولینگو اخذ می‌کنید، ۴ مهارت آزموده می‌شود. برای بسیاری از دانشگاه‌ها این مهارت‌ها مهم است و هنگام ریپورت نمره دولینگو باید ریزنمرات مهارت‌های خود را نیز برای دانشگاه ارسال کنید. این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Literacy: توانایی آزمون‌دهنده در خواندن و نوشتن
  • Comprehension: توانایی خواندن و گوش دادن
  • Production: توانایی در نوشتن و صحبت کردن
  • Conversation: توانایی گوش دادن و صحبت کردن

هنگام مطالعه مهارت‌هایی که در گزارش نمره دولینگو ذکر می‌شود، توجه‌تان را به عناوین این مهارت‌ها جلب می‌کنیم. از این عناوین در آزمون تافل و آیلتس با نام‌های دیگری‌ (اسپیکینگ، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ) یاد می‌شود و در آزمون دولینگو مهارت‌های شما به صورت ترکیبی سنجیده می‌شوند. در ادامه، برای مقایسه نمره دولینگو با تافل و آیلتس پیشنهاد می‌کنیم جدول زیر را مطالعه کنید:

آزمون دولینگوآزمون تافل iBTآزمون آیلتس آکادمیک
۱۰۰۱.۵
۱۵۰۲
۲۰ – ۲۵۰۲.۵
۳۰۱۳
۳۵۲ – ۴۳
۴۰۵ – ۸۳
۴۵۹ – ۱۳۳.۵
۵۰۱۴ – ۱۹۳.۵
۵۵۲۰ – ۲۵۴
۶۰۲۶ – ۳۱۴
۶۵۳۲ – ۳۷۴.۵
۷۰۳۸ – ۴۳۴.۵
۷۵۴۴ – ۴۹۵
۸۰۵۰ – ۵۵۵
۸۵۵۶ – ۶۱۵.۵
۹۰۶۲ – ۶۷۵.۵
۹۵۶۸ – ۷۳۶
۱۰۰۷۴ – ۷۹۶
۱۰۵۸۰ – ۸۵۶.۵
۱۱۰۸۶ – ۹۱۶.۵
۱۱۵۹۲ – ۹۶۷
۱۲۰۹۷ – ۱۰۲۷
۱۲۵۱۰۳ – ۱۰۷۷.۵
۱۳۰۱۰۸ – ۱۱۲۷.۵
۱۳۵۱۱۳ – ۱۱۵۸
۱۴۰۱۱۶ – ۱۱۸۸
۱۴۵۱۱۹۸.۵
۱۵۰۱۲۰۸.۵
۱۵۵ – ۱۶۰۱۲۰۹

نحوه ثبت نام آزمون انگلیسی دولینگو (Duolingo)

هنگام ثبت نام آزمون دولینگو باید مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا به وب‌سایت دانشگاه مدنظرتان مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که دانشگاه در مقطع و رشته تحصیلی مورد علاقه شما، آزمون دولینگو را می‌پذیرد. همان‌طور که در جدول بالا مشاهده کردید برخی از دانشگاه‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در پذیرش نمره دولینگو داشته باشند. در جدول بالا برترین دانشگاه‌های کانادا را در سال ۲۰۲۳ طبق وبسایت QS گردآوری کرده‌ایم و چنانچه دانشگاه موردنظرتان در جدول نیست، می‌توانید به لیست مراکز آموزشی که دولینگو را می پذیرند در وب‌سایت اصلی دولینگو نیز مراجعه کنید.
در مرحله بعد پس از اطمینان از این‌که دانشگاه نمره دولینگو را می‌پذیرد، باید برای آمادگی در آزمون دولینگو برنامه‌ریزی کنید و زمانی را با توجه به ددلاین اپلای دانشگاه، برای شرکت در این آزمون مشخص کنید. پس به وبسایت اصلی دولینگو مراجعه کنید و برای خود حساب کاربری بسازید. هنگام ثبت نام آزمون دولینگو و پرداخت هزینه آزمون، باید از کارت‌های اعتباری (مستر کارت، ویزا کارت یا پی پال) استفاده کنید. چنانچه به کردیت کارت‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون Duolingo را از طریق تهران پیمنت انجام دهید. تهران پیمنت سفارش پرداخت هزینه آزمون زبان دولینگو را ۳ ساعته انجام می‌دهد.

پس از تایید پرداخت هزینه آزمون زبان دولینگو، وارد وب‌سایت دولینگو شده و زمان موردنظرتان را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید. اگر درباره آزمون دولینگو و شرکت در این آزمون سوالی در ذهن دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

سوال‌های پرتکرار شما

حداقل نمره دولینگو هنگام اپلای برای دانشگاه‌های کانادا باتوجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی مورد نظرتان متفاوت است. به طور متوسط دانشگاه‌ها نمره ۱۲۰ را برای نمره دولینگو مناسب می‌دانند؛ با این حال بهتر است به وبسایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید و به طور دقیق پذیرش یا عدم پذیرش نمره دولینگو را در دانشگاه و رشته موردنظرتان جستجو کنید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.