صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left چگونه ویزای دانشجویی نیوزیلند را دریافت کنیم؟

چگونه ویزای دانشجویی نیوزیلند را دریافت کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

ممکن است شنیده باشید که نیو‌زیلند یک کشور عاشق راگبی است که جدا شده از سایر نقاط دنیا، توسط هابیت‌ها اداره می‌شود؛ ولی حقیقت آن است که دلایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های نیوزیلند وجود دارد. (و خیر، این دلایل شامل ارباب حلقه‌ها نمی‌شوند) در این مقاله هر آنچه باید در مورد اپلای برای ویزای دانشجویی نیوزیلند بدانید، آورده شده است.

چه افرادی به ویزای دانشجویی نیوز‌یلند نیاز ندارند؟

در صورتی که شهروند کشور نیوزیلند یا استرالیا باشید، ویزای اقامتی نیوزیلند را داشته باشید یا ویزای معتبر اقامت دائم استرالیا (ویزای اقامت دائم ساب کلاس ۱۵۷ و ۱۵۵) را در اختیار داشته باشید، به ویزای دانشجویی نیوزلند نیازی ندارید.

در صورتی که هیچ‌یک از موارد فوق را ندارید، باید برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اپلای کنید.

چه افرادی به ویزای دانشجویی نیوز‌یلند نیاز دارند؟

در صورتی که قصد دارید به مدت بیش از ۳ ماه در کشور نیوزیلند تحصیل کنید و در حال حاضر خارج از نیوزیلند یا استرالیا زندگی می‌کنید، به ویزای دانشجویی نیاز دارید.

برای دوره‌های تحصیلی زیر ۳ ماه، می‌توانید با استفاده از ویزای موقت/ ویزای توریستی در نیوزیلند به تحصیل در این نوع دوره‌ها بپردازید. برای دوره‌های طولانی‌تر دریافت ویزای دانشجویی الزامی است.

ویزای دانشجویی نیوزیلند

چگونه برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اپلای کنیم؟

شما می‌توانید به طور آنلاین یا حضوری جهت اپلای برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اقدام کنید.

برای تقاضای حضوری ویزا در کشور خود، باید با سفارت نیوزیلند کشور خود تماس بگیرید تا وقت مصاحبه/فرم دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه و ایجاد اکانت در سایت رسمی immigration.govt به صورت آنلاین برای ویزای نیوزیلند اپلای کنید. شما باید حداقل ۶ هفته پیش از زمانی که قصد دارید به نیوزیلند بروید، برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

هزینه‌های اپلای بسته به کشور شما متفاوت هستند. شما می‌توانید از طریق صفحه “پرداخت هزینه ویزای نیوزیلند” در سایت تهران پیمنت، هزینه‌های مربوط را مشاهده و پرداخت کنید.

برای دریافت ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • نامه پذیرش از سوی یک دانشگاه در نیوزیلند

شما باید مدرکی را مبنی بر دریافت پذیرش از سوی یک موسسه معتبر آموزشی در نیوزیلند ارائه دهید تا بتوانید برای ویزای دانشجویی اپلای کنید.

  • اثبات استطاعت مالی

شما باید نشان دهید که استطاعت مالی لازم را برای پرداخت هزینه‌های شهریه خود (مثلا وام دانشجویی، بورسیه یا سایر کمک هزینه‌ها) و تامین هزینه‌های زندگی در زمان تحصیل در نیوزلند (مثلا حامی مالی، وام، بورسیه، حمایت دولتی یا اعتبار کافی در حساب بانکی) را دارید. در صورتی که دوره دانشگاهی شما طولانی‌تر از ۹ ماه باشد، باید ثابت کنید که حداقل ۱۵,۰۰۰ دلار نیوزیلند (۱۰,۸۷۰ دلار آمریکا) در سال را در اختیار دارید.

  • اثبات بازگشت از سفر

این مورد می‌تواند بلیط برگشت خریداری شده یا مدرک اثبات استطاعت مالی کافی یا حامی مالی که هزینه‌های بازگشت شما را بپردازد باشد. نکته این است که نشان دهد شما قصد و استطاعت مالی لازم را دارید تا پس از اتمام تحصیلات خود، کشور نیوزیلند را ترک کنید.

  • بیمه مسافرتی

این مورد معمولا توسط موسسه آموزشی مورد نظر شما انجام می‌شود.

  • گواهی‌های پزشکی

در صورتی که قصد دارید به مدت بیش از ۱۲ ماه در نیوزیلند تحصیل کنید، باید یک گواهی عمومی پزشکی و رادیوگرافی قفسه سینه را فراهم کنید و احتمالا باید آزمایش غربالگری سل را نیز بگذرانید.

در صورتی که زیر ۱۸ سال هستید، باید مدرکی دال بر محل اقامت تعیین شده برای خود ارائه دهید و در صورتی که ۱۷ سال یا بیشتر سن دارید، باید یک گواهی عدم سوء سابقه ارائه دهید.

شما علاوه بر مدارک فوق، باید مدارک زیر را نیز را فراهم کنید:

  • عکس‌های پاسپورت سیاه و سفید و رنگی
  • پاسپورتی که حداقل ۳ ماه پس از تاریخی که قصد دارید نیوزیلند را ترک کنید اعتبار داشته باشد.
  • مدرکی دال بر اینکه شما هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کرده‌اید.

پردازش اپلیکیشن ویزاهای دانشجویی آنلاین معمولا ۲۰ روز طول می‌کشد و پردازش اپلیکیشن‌های ویزای دانشجویی به صورت فرم ۲۵ روز به طول می‌انجامد.

آیا می‌توانید با ویزای دانشجویی در نیوزیلند کار کنید؟

دانشجویان تمام وقت خارجی که ویزای دانشجویی دارند، به طور قانونی حق دارند به مدت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و به طور تمام وقت در طول تعطیلات قانونی مانند کریسمس، عید پاک و تعطیلات تابستانی در نیوزیلند کار کنند. در صورتی که دوره دانشگاهی شما نیاز به سابقه کاری داشته باشد، این سابقه کاری تاثیری در محدودیت ۲۰ ساعته کار دانشجویی ندارد. دانشجویان خارجی نمی‌توانند به مشاغل آزاد (self employed) بپردازند.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد پژوهش – محور و PhD تحصیل می‌کنند، می‌توانند هر چند ساعت که می‌خواهند کار کنند و این محدودیت برای آن‌ها وجود ندارد.

ممکن است شما پس از اتمام تحصیلات خود، واجد شرایط کار در نیوزیلند باشید؛ اما در مورد ویزای خود باید ابتدا به مسئولین مربوطه مراجعه کنید و سپس برای ویزای کاری مناسب خود اپلای کنید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*