صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left آمریکا left راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت و ویزای آمریکا (MRV Fee)

راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت و ویزای آمریکا (MRV Fee)

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

درخواست برای ویزای آمریکا با هدف اخذ اقامت دائم (Immigrant) یا اقامت موقت (Nonimmigrant) انجام می‌شود. در پروسه اخذ ویزای این کشور، با توجه به نوع ویزای انتخابی لازم است مدارک مشخصی را ارائه کنید. به عنوان مثال اگر برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام می‌کنید حتما باید فرم DS-160 را پر کرده و هزینه سویس فی را پرداخت کنید. در نهایت نیز از طریق وبسایت USVisa-Info مراحل تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه آن را انجام دهید. در ادامه با مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا و نحوه پرداخت هزینه آن آشنا می‌شویم.

فراموش نکنید که آمریکا در ایران کنسولگری ندارد و برای انجام مصاحبه و امور مربوط به بیومتریک (انگشت‌نگاری) باید به یکی از کشورهای همسایه و سفارت آمریکا در آن کشور مراجعه کنید.

مراحل تعیین وقت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

مراحل گام به گام اخذ وقت سفارت و پرداخت هزینه ویزای آمریکا به شرح زیر است:

۱ ورود به وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا

برای پرداخت هزینه ویزای موقت آمریکا ابتدا باید وارد وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا (ais.usvisa-info) شوید و مطابق تصویر زیر روی گزینه Nonimmigrant Visa Applicant کلیک کنید.

مراحل تعیین وقت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا
مراحل اخذ وقت سفارت و پرداخت هزینه ویزای آمریکا

۲ انتخاب کشور ایران و زبان انگلیسی

پس از ورود به صفحه Nonimmigrant Visa Applicant، فهرستی از کشورها را مشاهده می‌کنید. به دنبال نام ایران بگردید و روی زبان مورد نظر کلیک کنید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه ویزای آمریکا (MRV Fee)

۳ خلاصه مراحل اخذ ویزای آمریکا

با کلیک روی کشور ایران، وارد صفحه‌ای می‌شوید که به اختصار مراحل اخذ ویزای کشور آمریکا را توضیح داده است. در این صفحه ذکر شده که از طریق یکی از سه کنسولگری آنکارا در ترکیه، دبی در امارات متحده عربی و ایروان در ارمنستان می‌توانید مصاحبه ویزای آمریکا را انجام دهید. در پایین همین صفحه روی Check Availability کلیک کنید.

خلاصه مراحل اخذ ویزای آمریکا

۴ انتخاب سفارت آمریکا

با ورود به Check Availability، لازم است یکی از سه کنسولگری آمریکا در آنکارا، دبی یا ایروان را انتخاب کنید.

مراحل تعیین وقت و پرداخت هزینه ویزای آمریکا

پس از انتخاب سفارت آمریکا در یکی از کشورهای نام‌برده، به صفحه‌ای با عنوان Urgent Information For Visa Applicants هدایت می‌شوید. به پایین همین صفحه مراجعه کنید و به دنبال گزینه Sign In بگردید تا وارد حساب کاربری‌ خود در وبسایت USVisa-Info شوید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت و ویزای آمریکا (MRV Fee)

۵ ورود به حساب کاربری

با کلیک روی Sign In به فرم ورود هدایت می‌شوید. اگر از قبل در این سایت حساب کاربری ساخته‌اید، با ورود اطلاعات حساب کاربری (نام کاربری و رمز عبور) وارد اکانت خود شوید. اگر حساب کاربری ندارید، از سمت راست تصویر می‌توانید برای خود حساب کاربری بسازید.

نحوه پرداخت هزینه سفارت و تعیین وقت ویزای آمریکا (MRV Fee)

۶ ورود به بخش New Applicant

پس از ورود به حساب کاربری، فرمی را مشاهده می‌کنید که لازم است اطلاعاتی را در آن وارد کنید. این اطلاعات به شرح زیر هستند:

• نام و نام خانوادگی
• کشور صادرکننده پاسپورت
• کشور محل تولد
• شماره پاسپورت
• شماره DS-160*
• کلاس ویزا
• تاریخ تولد
• جنسیت
• شماره تلفن و آدرس ایمیل

*شماره DS-160 کدی است که پس از پر کردن فرم DS-160 و ثبت درخواست ویزای آمریکا به شما داده می‌شود. توجه داشته باشید که پیش از پرداخت هزینه ویزا و تعیین وقت سفارت لازم است درخواست ویزا را در وبسایت CEAC ثبت کرده و کد DS-160 را بگیرید. نکته بسیار مهم در پر کردن فرم زیر در این است که تمام مقادیری که در آن وارد می‌کنید باید با اطلاعات وارد شده در فرم ویزا مطابقت کامل داشته باشد.

پس از پر کردن فرم بالا، اطلاعات درخواست خود را مشاهده می‌کنید. روی دکمه Continue کلیک کنید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت آمریکا

۷ ورود به صفحه پرداخت هزینه ویزای آمریکا

با انتخاب Continue به صفحه پرداخت منتقل می‌شوید. در این مرحله روی Pay Visa Fee کلیک کنید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت و ویزای آمریکا (MRV Fee)

۸ انتخاب روش پرداخت هزینه سفارت آمریکا

با کلیک روی گزینه پرداخت هزینه ویزای آمریکا، می‌توانید اولین تاریخ باز سفارت را در سمت راست صفحه مشاهده کنید. هم‌چنین جزئیات MRV Fee به شما نمایش داده می‌شود که لازم است میان دو گزینه پرداخت نقدی (Pay by Cash) و پرداخت با کردیت کارت،‌ گزینه Pay by credit را انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه سفارت و ویزای آمریکا (MRV Fee)
انتخاب روش پرداخت هزینه ویزای آمریکا

در بخش بعدی پیامی نمایش داده می‌شود که لازم است آن را تیک زده و روی Continue کلیک کنید. در این پیام ذکر شده که هزینه MRV Fee قابل استرداد (Refundable) نیست.

نکته مهم این مرحله این است که اگر وقت خالی برای انجام مصاحبه وجود نداشته باشد، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید. در چنین حالتی باید صبر کنید تا وقت خالی برای رزرو ایجاد شود. در واقع اگر وقت خالی برای مراجعه به سفارت وجود نداشته باشد، گزینه پرداخت هزینه ویزای آمریکا فعال نمی‌شود و تنها در صورتی که وقت خالی وجود داشته باشد وبسایت به شما اجازه پرداخت هزینه سفارت را خواهد داد.

۹ انتخاب کارت اعتباری

با کلیک روی Continue به بخشی منتقل می‌شوید که لازم است اطلاعات کارت اعتباری بین‌المللی خود را وارد کنید. دو کارت اعتباری که می‌توانید با آن پرداخت هزینه ویزای آمریکا را انجام دهید مستر کارت و ویزا کارت است. اگر ویزا کارت یا مستر کارت دارید، پس از ورود اطلاعات کارت اعتباری خود از جمله صاحب حساب، شماره کارت، رمز کارت و تاریخ ماه و سال انقضای آن می‌توانید روی Make Payment کلیک کنید.

اگر پرداخت به این شیوه برایتان ممکن نیست، می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ویزای آمریکا در تهران پیمنت استفاده کنید.

انتخاب کارت اعتباری برای پرداخت هزینه سفارت آمریکا

۱۰ پرداخت هزینه ویزای آمریکا (MRV Fee)

در صفحه بعد، خلاصه اطلاعات دارنده کارت، شماره پیگیری و مبلغ هزینه پرداخت شده نمایش داده می‌شود. در این بخش روی گزینه پرینت در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و از رسید پرداخت هزینه MRV Fee پرینت بگیرید.

۱۱ تعیین وقت سفارت آمریکا

پس از پرداخت هزینه سفارت آمریکا به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید وقت مصاحبه را رزرو کنید. مطابق تصویر زیر لازم است کنسولگری مورد نظر (در اینجا ایروان)، تاریخ و ساعت موردنظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

نحوه پرداخت هزینه ویزای آمریکا (MRV Fee)

۱۲ پرداخت هزینه ویزای آمریکا (MRV Fee) با تهران پیمنت

اگر به کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت دسترسی ندارید، می‌توانید پرداخت هزینه سفارت آمریکا را به تهران پیمنت بسپارید. سفارش شما طی ۱ تا ۳ ساعت بررسی شده و در صورتی که اطلاعات و مدارکتان تکمیل باشد، پرداخت خواهد شد.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*