صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left PTE left چگونه در آزمون PTE ثبت نام کنیم؟

چگونه در آزمون PTE ثبت نام کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

PTE یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که توسط موسسه پیرسون برگزار می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. ثبت نام آزمون PTE اولین گامی است که برای شرکت کردن در این آزمون بین‌المللی باید انجام بدهید. با ما همراه باشید تا با مراحل ثبت نام PTE به صورت گام به گام آشنا شویم.

آزمون PTE چیست و انواع آن کدام است؟

آزمون PTE مخفف Pearson Test of English است و یکی از تست‌های معتبر جهانی برای سنجش دانش زبان انگلیسی متقاضیان است. مزیت مهمی که امتحان PTE نسبت به دیگر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی دارد این است که این آزمون به طور کامل توسط کامپیوتر ارزیابی می‌شود و بنابراین در هیچ یک از بخش‌های این آزمون سلیقه آزمون‌گیرنده روی نمره متقاضی تاثیر نمی‌گذارد.

سه نوع آزمون PTE وجود دارد. آزمون PTE آکادمیک مناسب افرادی است که قصد دارند از دانشگاه های معتبر جهانی پذیرش تحصیلی بگیرند. از آزمون PTE General هم برای مقاصد مهاجرتی و اپلای کاری استفاده می‌شود. آزمون PTE Young Learner نیز مناسب متقاضیان ۱۲ تا ۱۶ ساله است تا هنگام مهاجرت به همراه والدین، مدرک معتبری برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود نشان دهند.

مراحل ثبت نام PTE به صورت زیر است:

۱ ورود به وبسایت PTE

برای ثبت نام PTE، ابتدا باید به وبسایت اصلی PTE مراجعه کنید. در این صفحه لازم است مانند تصویر زیر روی Sign In کلیک کنید.

ثبت نام pte
آشنایی با نحوه ثبت نام PTE

با کلیک روی Sign In، تصویری مانند عکس زیر به شما نمایش داده می‌شود که در این مرحله باید روی Sign In Or Create Account کلیک کنید.

نحوه ثبت نام PTE و پرداخت هزینه آزمون
ایجاد حساب کاربری در وبسایت پیرسون

با کلیک روی بخش Sign Up وارد صفحه ساخت اکانت کاربری شوید.

راهنمای ثبت نام PTE
ساخت اکانت در وبسایت آزمون PTE

۲ ساخت حساب کاربری PTE

در این بخش آدرس ایمیل، نام کاربری و گذرواژه را وارد کرده و سپس روی Continue کلیک کنید. توجه کنید که گذرواژه شما باید بین ۸ تا ۴۰ کارکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد باشد. ضمن اینکه نمی‌توانید از نام و نام خانوادگی خود در پسوردتان استفاده کنید.

نحوه ثبت نام آزمون pte
درج اطلاعات کاربری و ساخت اکانت PTE

پس از کلیک روی Continue، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در این بخش لازم است نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کشور محل سکونتتان را وارد کنید. پیش از کلیک روی Create Account، تیک دو گزینه قبول قوانین و مقررات را هم فعال کنید.

نحوه ثبت نام PTE و پرداخت هزینه آزمون با تهران پیمنت
تایید قوانین و مقررات وبسایت PTE برای ساخت اکانت

۳ ورود به صفحه MyPTE

با ساخت حساب کاربری، وارد صفحه MyPTE می‌شوید. در این قسمت از شما ۲ سوال پرسیده می‌شود. سوال اول مربوط به کشور مقصد شماست که پاسخ مورد نظر را می‌توانید از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

ورود به صفحه MyPTE و ثبت نام آزمون پی تی ای
ورود به صفحه MyPTE

سوال دوم، هدف شما از ثبت نام PTE را مورد پرسش قرار می‌دهد. در این بخش، ما هدف کاربر را اپلای تحصیلی در نظر می‌گیریم. چنانچه هدف شما هم اخذ پذیرش تحصیلی است، گزینه Study را انتخاب کنید. سپس روی Book PTE Academic کلیک کنید.

ثبت نام آزمون pte
تعیین هدف شرکت در آزمون PTE

۴ پاسخ به پرسش‌های وبسایت

پس از کلیک بر رزرو آزمون اکادمیک پی تی ای، وارد صفحه‌ای می‌شوید که سوالاتی از شما می‌پرسد. سوالات این بخش به شرح زیر است:

  • زبان کشور شما چیست؟
  • از چه طریقی با آزمون PTE آشنا شدید؟
  • از کدام کشور قصد دارید پذیرش تحصیلی بگیرید؟
  • آخرین مقطع تحصیلی شما چیست؟
  • چرا در آزمون PTE شرکت می‌کنید؟
ثبت نام آزمون pte
پاسخ به پرسش‌های وبسایت PTE

علاوه‌بر پاسخ به سوالات، لازم است گزینه‌هایی را هم علامت بزنید. این گزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • قبول می‌کنید که هنگام شرکت در آزمون PTE کارت شناسایی (پاسپورت) به همراه داشته باشید.
  • می‌پذیرید که موسسه پیرسون نمرات شما را به دانشگاه‌های مدنظرتان ارسال کند.
  • قوانین و مقررات وبسایت پیرسون را می‌پذیرید.
راهنمای تصویری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون PTE
تایید قوانین و مقررات آزمون PTE

۵ قبول قوانین و مقررات PTE

حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که به طور کامل درباره نحوه ثبت نام PTE، شرکت در این آزمون و قوانین و مقررات آن توضیحاتی ارائه کرده است. با کلیک روی Agree قوانین و مقررات آزمون را بپذیرید و وارد بخش بعدی شوید.

نحوه ثبت نام آزمون pte
تایید قوانین و مقررات امتحان PTE

۶ انتخاب کشور و محل آزمون PTE

از آنجا که آزمون PTE در ایران برگزار نمی‌شود، می‌توانید نزدیکترین کشور به ایران را برای شرکت در امتحان PTE انتخاب کنید. ترکیه، آذربایجان، عراق و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که می‌توانید هنگام ثبت نام PTE یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و پیش از آزمون به آن‌ها سفر کنید. مانند تصویر زیر، نام کشور را در کادر مشخص شده بنویسید و روی Search کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون PTE +راهنمای تصویری
انتخاب کشور و محل آزمون PTE

پس از انتخاب کشور، محل آزمون به شما نمایش داده می‌شود و با کلیک روی دکمه Select a date می‌توانید تاریخ مربوط به آن آزمون را مشاهده کنید.

انتخاب کشور و محل آزمون PTE
مراکز برگزاری آزمون PTE

تاریخ و ساعت امتحان PTE را انتخاب و روی گزینه Book کلیک کنید.

راهنمای کامل ثبت نام PTE
انتخاب روز و ساعت امتحان PTE

۷ خلاصه اطلاعات آزمون

با رزرو کردن آزمون به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که خلاصه‌ای از آزمون انتخابی، روز و ساعت امتحان، آدرس دقیق مرکز آزمون و مبلغی که باید پرداخت کنید را نشان می‌دهد. در این مرحله اگر اطلاعات درج شده مورد تایید شماست، روی Proceed To Checkout کلیک کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام PTE
خلاصه اطلاعات آزمون PTE

۸ انتخاب روش پرداخت هزینه آزمون PTE

با تایید اطلاعات، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که لازم است روش پرداخت هزینه امتحان PTE را انتخاب کنید. در این مرحله از میان دو روش پرداخت آنلاین با استفاده از کارت‌های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت، باید یکی را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام آزمون pte
انتخاب روش پرداخت هزینه آزمون PTE

پس از انتخاب روش پرداخت هزینه امتحان پی تی ای، در پایین صفحه روی Agree And Proceed کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هزینه آزمون هدایت شوید.

راهنمای ثبت نام PTE
پرداخت هزینه آزمون PTE

۹ پرداخت هزینه آزمون PTE با تهران پیمنت

در مرحله پرداخت هزینه آزمون، چنانچه به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و ویزا کارت دسترسی دارید، می‌توانید به راحتی اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و هزینه آزمون را بپردازید. اگر به این کارت‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید سفارش پرداخت هزینه آزمون PTE را به تهران پیمنت بسپارید. در این صورت ثبت‌نام آزمون طی حداکثر ۳ ساعت انجام خواهد شد.

در این مطلب تلاش کردیم نحوه ثبت نام آزمون PTE را به طور دقیق و گام به گام برایتان توضیح دهیم. برای ثبت سفارش پرداخت هزینه این آزمون از طریق تهران پیمنت، در این وبسایت حساب کاربری ایجاد کنید و سپس اطلاعات حساب کاربری خود در وبسایت PTE را در فرم سفارش تهران پیمنت ثبت کنید. در صورتی که اطلاعات شما کامل باشد، در کمتر از ۳ ساعت پرداخت هزینه آزمون انجام خواهد شد.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*