صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left PTE left تفاوت آزمون‌ های تافل، آیلتس، PTE و دولینگو؟ – کدام یک را انتخاب کنیم؟

تفاوت آزمون‌ های تافل، آیلتس، PTE و دولینگو؟ – کدام یک را انتخاب کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

هر فردی که قصد مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور را دارد، باید زبان انگلیسی خود را تقویت کند. در واقع زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین معیارهای مهاجرت به کشورهای خارجی محسوب می‌شود. انتخاب آزمون‌های زبان به موارد مختلفی مانند کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید، دانشگاهی که به آن درخواست می‌دهید و غیره بستگی دارد. ویژگی‌های هر ۴ آزمون انگلیسی تافل، آیلتس، PTE و دولینگو در این مقاله عنوان شده است، با ما همراه باشید تا متوجه شوید کدام آزمون برای شما مناسب‌تر است.

آزمون‌های آیلتس، تافل، PTE و دولینگو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در ابتدا تفاوت‌های این ۴ آزمون را در جدول زیر برای شما شرح می‌دهیم و در ادامه مقاله هر آزمون را جداگانه توضیح می‌دهیم. با وجود توضیحات و جدولی که مشاهده می‌کنید، می‌توانید به‌صورت کامل تفاوت‌های این ۴ آزمون را متوجه شوید.

پارامترآیلتستافلPTEدولینگو
شیوه برگزاریآفلاین و آنلاینآفلاین و آنلاینآنلاینآنلاین
انواعآکادمیک و جنرالتافل PBT (کاغذی) تافل iBT (مبتنی بر اینترنت)PTE AcademicPTE Academic UKVIPTE Home
مدت‌زمان۲ ساعت و ۴۵ دقیقهکمتر از ۲ ساعت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه۶۰ دقیقه
برگزاری در ایرانخیربلهخیربله
هزینهبسته به کشورها متفاوت و بین ۱۷۵ تا ۲۷۰ دلاربسته به کشورها و متفاوت و در ایران ۲۶۵ دلاربسته به کشورها متفاوت و بین ۱۵۰ و ۲۲۰ دلار۵۹ دلار برای همه کشورها
تعداد بخش‌ها۴۴۳۲
بخش‌هاReading، Listening، Writing و SpeakingReading، Listening، Writing و Speakingیک بخش برای Speaking و Writing و دو بخش جداگانه برای Reading و Listening(Reading، Writing، Listening و Speaking) و مصاحبه ویدئو کنفرانس
اعلام نمراتآنلاین: ۳ تا ۵ آفلاین: ۱۳ روز۴ تا ۸ روز۴۸ ساعت۴۸ ساعت
طیف نمره‌دهیصفر تا ۹صفر تا ۱۲۰۱۰ تا ۹۰۱۰ تا ۱۶۰
پذیرشبیش از ۱۱۵۰۰ دانشگاه و کالج در بیش از ۱۴۰ کشوربیش از ۱۱۵۰۰ دانشگاه و کالج در بیش از ۱۶۰ کشوربیش از ۳۰۰۰ دانشگاه و کالج بین‌المللیهزاران موسسه در جهان
دفعات برگزاری آزمون۴۸ بار در سال بیش از ۵۰ بار در سال نامحدودنامحدود
اعتبار ۲ سال۲ سال۲ سال۲ سال

آزمون آیلتس چیست؟

سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی (International English Language Testing System) یا آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌ها در دانشگاه‌های سراسر جهان است. این تست که از سال ۱۹۸۹ شروع به کار کرد، توسط ۳ موسسه British Council ،IDP و Cambridge Assessment English برگزار می‌شود. از میان کشورهایی که مدرک آیلتس را قبول دارند می‌توان به بریتانیا، آمریکا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرد.
امتحان IELTS دو ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و طی ۲ مرحله انجام می‌شود. در حالی که بخش‌های Reading ،Listening و Writing در یک روز برگزار می‌شوند، بخش Speaking در روزی جداگانه انجام می‌شود. این آزمون دارای ۲ نوع آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) است که تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نیز قابل توجه است. علاوه‌بر این، هزینه آزمون آیلتس بسته به کشورهای مختلف، متفاوت است.

آزمون تافل چیست؟

تافل آزمون پیشرو در ارزیابی زبان انگلیسی است که در سال ۱۹۶۴ معرفی شد. این امتحان توسط Educational Testing Service (ETS) برگزار می‌شود و بیشتر دانشگاه‌های آمریکا و بیش از ۱۱ هزار دانشگاه در سراسر جهان، مدرک تافل را معتبر می‌دانند. افرادی که قصد تحصیل در آمریکا و کانادا را دارند عمدتا اقدام به ثبت نام آزمون تافل iBT می‌کنند.
آزمون تافل در نسخه‌های متعدد در دسترس است که رایج‌ترین آن‌ها آزمون تافل iBT است که به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. این آزمون یک نسخه خانگی به نام تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition) نیز دارد که داوطلبان از خانه در آن شرکت می‌کنند. امتحان تافل در ۱ روز و در کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود و مانند IELTS، چهار مهارت ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ را ارزیابی می‌کند. قیمت تافل بسته به کشورها متفاوت و هزینه آزمون تافل در ایران ۲۶۵ دلار است. تاریخ های برگزاری TOEFL نیز در روزهای مشخصی است.

آزمون PTE چیست؟

آزمون پیرسون انگلیسی (Pearson Test of English) یا آزمون PTE جدیدتر از آزمون‌هایی است که تا به اینجا معرفی کردیم اما همچنان یکی از امتحان‌های مهم برای ارزیابی سطح تسلط بر زبان انگلیسی است. این تست که توسط گروه Pearson PLC برگزار می‌شود، در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. آزمون پی تی ای توسط بسیاری از دانشگاه‌های بریتانیا، آمریکا، ایرلند، کانادا، نیوزیلند و سنگاپور معتبر شناخته می‌شود و بر خلاف ۲ آزمون بالا تنها به‌صورت آنلاین در دسترس است.
بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ این آزمون با هم ترکیب شده‌اند و ریدینگ و لیسنینگ در این امتحان بخش‌های جداگانه‌ای دارند. این امتحان دارای ۳ نوع PTE Academic ،PTE Academic UKVI و PTE Home است که دو نسخه UKVI و Home به‌طور خاص، برای ویزای انگلستان و مهاجرت به این کشور کاربرد دارند. به همین دلیل، ما در این مقاله PTE آکادمیک را با سایر آزمون‌های زبان مقایسه می‌کنیم.
مدت‌زمان امتحان PTE آکادمیک، دو ساعت و ۱۵ دقیقه است و هزینه آزمون PTE بسته به کشورها متفاوت و بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ دلار است. آزمون PTE در ایران برگزار نمی‌شود. بنابراین، پس از خرید آزمون PTE، برای شرکت در آن لازم است به یک کشور همسایه سفر کنید. هزینه آزمون PTE در ترکیه ۲۶۰۰ لیر است.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یا DET در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و اگرچه افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند، اما هنوز به اندازه کافی توسط دانشگاه‌ها پذیرفته شده نیست. دولینگو همچنین دارای یک وب‌سایت و اپلیکیشن برای یادگیری انواع زبان‌ها از جمله زبان انگلیسی است.
برخی از کشورهایی که پذیرش آزمون دولینگو را شروع کرده‌اند عبارت‌اند از: آمریکا، بریتانیا، چین، استرالیا، ایرلند، ژاپن، تایلند و قطر. هزینه آزمون دولینگو ۵۹ دلار است که آن را به ارزان‌ترین امتحان زبان انگلیسی تبدیل می‌کند. علاوه بر بخش‌های معمول، این آزمون دارای یک مصاحبه ویدئویی نیز هست. کارنامه دولینگو طی ۲ روز به دست شما می‌رسد.

مقایسه نمرات آیلتس، تافل، PTE و دولینگو

اگر می‌خواهید در مورد نمرات هر یک از این آزمون‌ها و مقایسه آن‌ها بیشتر بدانید جدول زیر می‌تواند برای شما مفید باشد.

مهارتآیلتستافل PTEدولینگو
ماهر (Expert)۹۱۱۸ – ۱۲۰۸۶ – ۹۰۱۵۵ – ۱۶۰
خیلی خوب (Very Good)۸ – ۹۱۱۰ – ۱۱۷۷۴ – ۸۵۱۳۵ – ۱۵۰
خوب (Good)۷ – ۸۹۴ – ۱۰۹۶۴ – ۷۳۱۱۵ – ۱۳۰
قابل‌قبول (Competent)۶ – ۷۶۰ – ۹۳۵۰ – ۶۳۹۵ – ۱۱۰
نسبتا کم (Modest)۵ – ۶۳۵ – ۵۹۳۵ – ۴۹۷۵ – ۹۰
محدود (Limited)۴.۵۳۲ – ۳۴۳۰ – ۳۴۶۵ – ۷۰
به‌شدت محدود (Extremely Limited)صفر – ۴صفر – ۳۱۱۰ – ۲۹۱۰ – ۶۰

کدام آزمون زبان انگلیسی بهتر است؟

۴ آزمون زبان انگلیسی IELTS ،TOEFL ،PTE و Duolingo به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان پذیرفته شده‌اند. بنابراین، هر یک از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. با این حال، قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، مهم است چند نکته را در نظر داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید.

  • آیلتس و تافل آزمون‌های قدیمی‌تری هستند و به‌صورت گسترده‌ای در سراسر جهان معتبر شناخته می‌شوند. به همین دلیل، یکی از دغدغه‌های رایج متقاضیان پذیرش تحصیلی، انتخاب میان تافل یا آیلتس است. در مقایسه، پی تی ای و دولینگو جدیدتر هستند و ممکن است در همه کشورها و موسسات پذیرفته نشوند. بنابراین، قبل از ثبت‌نام آزمون PTE یا سایر تست‌ها بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما مدرک کدام آزمون را می‌پذیرد.
  • هزینه امتحان دولینگو نسبت به سایر آزمون‌ها بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • آیلتس در کشورهایی که در آن‌ها به زبان انگلیسی British صحبت می‌شود، نسبت به سایر آزمون‌ها اولویت دارد.
  • TOEFL ،PTE آکادمیک و DET طی یک روز برگزار می‌شوند اما بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ IELTS در یک روز و بخش اسپیکینگ آن در روزی دیگر انجام می‌شود. بنابراین، ممکن است برگزاری آزمون در ۲ روز برای شما ناراحت‌کننده باشد.
  • تافل در کشورهای آمریکا و کانادا نسبت به سایر آزمون‌ها اولویت بیشتری دارد.
  • مدت‌زمان آیلتس طولانی‌تر از سایر آزمون‌هاست و ممکن است پرچالش‌تر از سایر تست‌ها باشد.
  • دولینگو و PTE کاملا مبتنی بر کامپیوتر هستند.
  • درک فایل‌های صوتی سخنرانی پی تی ای دشوار است، زیرا در این آزمون از سخنرانی‌های واقعی انگلیسی‌زبان استفاده شده است.

سطح دشواری کدام آزمون بیشتر است؟

با در نظر گرفتن سطح دشواری، نمره‌دهی آیلتس و تافل دشوارتر از PTE و Duolingo است. آیلتس و تافل به تمرین، آمادگی و مهارت بیشتری نسبت به دیگر ۲ آزمون احتیاج دارند. از آن‌جا که این ۲ آزمون با چند تسک محدود زبان انگلیسی شما را می‌سنجند اگر به‌عنوان مثال در بخش رایتینگ اشتباهی انجام دهید، در آزمون کلی آیلتس نمره پایینی کسب می‌کنید. اما در آزمون PTE امتیازها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، زیرا در مجموع ۲۰ تسک دریافت خواهید کرد که اگر در یکی از آن‌ها نمره مطلوب نگیرید، شانس کافی برای پوشاندن نمره کلی خود در طول آزمون را خواهید داشت.
به‌صورت کلی، اگر نمره بالا برای شما مهم است در آزمون‌های PTE و دولینگو شرکت کنید. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که دانشگاه شما این ۲ آزمون را قبول داشته باشد یا خیر.

در نهایت، این موضوع که کدام‌یک از آزمون‌های زبان انگلیسی آیلتس، تافل، PTE و دولینگو برای شما مناسب‌تر است، بستگی به این امر دارد که می‌خواهید از چه دانشگاهی پذیرش بگیرید و همچنین، نظر و ترجیح فردی شما چیست. اگر قصد دارید از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا پذیرش بگیرید، ثبت نام تافل iBT انتخاب بهتری برای شماست اما آیلتس در سراسر جهان به‌ویژه استرالیا و نیوزیلند، آزمونی معتبر است. PTE نیز در حال حاضر از سوی دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند پذیرفته می‌شود. به یاد داشته باشید که قبل از انتخاب آزمون حتما بررسی و تحقیق کاملی داشته باشید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*