صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left اروپا left راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد ایتالیا در سال ۲۰۱۹ – بخش اول

راهنمای تحصیل کارشناسی ارشد ایتالیا در سال ۲۰۱۹ – بخش اول

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا، تجربه‌ای است که برای تمامی دوران تحصیل و کار به همراه شما خواهد ماند. تجربه‌ای که فرصت شرکت در دانشگاه‌هایی با قدمت تاریخی، بهره بردن از پیشرفته‌ترین تحقیقات و البته شانس گردش در یکی از زیباترین بخش‌های اروپا در طول تحصیل را به شما می‌دهد.

در این مقاله تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا بدانید را به علاوه اطلاعاتی در مورد دانشگاه‌های ایتالیا، دوره‌های تحصیلی و هزینه‌های آن و همینطور توصیه‌هایی راجع به اپلیکیشن، ویزا و کمک هزینه دانشجویی (Funding) قرار داده‌ایم.

چه فرصت‌هایی در سال ۲۰۱۹ برای کارشناسی ارشد در ایتالیا وجود دارند؟

مدرک کارشناسی ارشد در ایتالیا به معنی تحصیل در یکی از معتبرترین تحصیلات عالی مرسوم در دنیا است. دانشگاه‌های ایتالیا برای قرن‌ها موجود بوده‌اند و قدیمی‌ترین دانشگاه در غرب دنیا، دانشگاه بولونیا (the University of Bologna) است.

این موسسه به قدری مورد احترام است که نام خود را بر روی فر‌آیند بولونیا (Bologna Process) گذاشته است. فرآیند بولونیا ابزاری است که از طریق آن، سیستم‌های آموزش عالی در اروپا موفق شده‌اند با همکاری یکدیگر یک چارچوب مشترک برای تحصیلات دانشگاهی بوجود آورند.

دلایلی که باید تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا را در نظر بگیرید عبارتند از:

  • شهریه‌‌های مناسب: دانشگاه‌های عمومی ایتالیا به تلاش‌های خود در جهت قابل پرداخت بودن شهریه‌ها برای دانشجویان مقیم و دانشجویان خارجی افتخار می‌کنند.
  • میراث: ایتالیا برخی از افتخار آمیز‌ترین آداب و رسوم را در تحصیلات عالی اروپا در بر دارد و به سرعت در جهت پیشرفت‌ در زمینه برابری و کیفیت دوره‌های دانشگاهی اروپایی در حرکت است.
  • فرصتهای پژوهشی: سیستم دانشگاهی ایتالیا به عنوان عضوی کلیدی در انجمن آکادمیک اروپا، در سراسر قاره اروپا و سایر نقاط دنیا روابط فوق‌العاده‌ای دارد.
  • موقعیت: جایگاه ایتالیا به عنوان مرکزی برای آشپزی، فعالیت‌های فرهنگی و خیاطی بر کسی پوشیده نیست و این کشور، محلی عالی برای گسترش خط فکری دانشجویان خارجی نیز هست.

کارشناسی ارشد

اپلای برای ایتالیا

جزئیات کلیدی تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

تعداد دانشگاه

۹۶

قدیمی‌ترین دانشگاه

دانشگاه بولونیا (تاسیس ۱۰۸۸)

تعداد دانشجویان خارجی

۹۲,۶۵۵ نفر

طول دوره تحصیلی

۲ سال

شهریه عادی

(شامل دانشجویان خارجی و اتحادیه اروپا)

به طور متوسط ۱,۵۲۰ یورو (۱,۷۳۵ دلار آمریکا)

سال تحصیلی

سپتامبر تا جولای

دانشگاه‌های ایتالیایی

ایتالیا ساختار سه‌ گانه‌ای را معرفی کرده است که در سال ۱۹۹۹ در سراسر آموزش عالی اروپایی اجرا شد. هدف این سیستم که فر‌آیند بولونیا نام دارد، آن است که محدوده مشترکی برای آموزش عالی در اروپا بوجود آورد و امکان انتقال هزینه آسان‌ (این امکان، ECTS نام دارد) و ایجاد چارچوبی رسمی در اروپا و سایر مناطق را بر اساس صلاحیت فراهم آورد.

چندین نوع موسسه آموزش عالی در ایتالیا وجود دارد که می‌توانید در هریک از آن‌ها مقطع کارشناسی ارشد را بگذرانید. همچنین این نکته ارزش به خاطر سپردن را دارد که موسسات غیر‌دانشگاهی ایتالیا نیز دوره‌ کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند. برای مثال، مدرسه طراحی و هنر ایتالیا دوره کارشناسی ارشد نیز برگزار می‌کند.

  • دانشگاههای دولتی: اغلب دانشگاه‌های ایتالیا از نوع دانشگاه‌های عمومی تحقیق-محور می‌باشند. ۶۷ دانشگاه از این نوع، از موسسات بسیار بزرگ که ۱۰۰,۰۰۰ دانشجو دارند گرفته تا موسسات تخصصی بسیار کوچک‌تر با چند هزار دانشجو در ایتالیا وجود دارند. دانشگاه‌های عمومی همگی مستقل هستند و اولویت‌ها و مدیریت مخصوص به خود را دارند.
  • دانشگاههای خصوصی (به رسمیت شناخته شده توسط دولت): ۲۹ دانشگاه خصوصی در ایتالیا وجود دارند. اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خصوصی را دارید، از این که این دانشگاه توسط وزارت آموزش ایتالیا به رسمیت شناخته شده اطمینان یابید. دانشگاه‌های خصوصی به رسمیت شناخته شده توسط دولت ایتالیا، استاندارد آموزش مشابهی را ارائه می‌دهند و به اندازه دانشگاه‌های عمومی معتبر هستند. تفاوت اصلی میان دانشگاه خصوصی و عمومی در روشی است که این دانشگاه‌ها از نظر مالی تامین می‌شوند و در نتیجه، شهریه دانشگاه‌های خصوصی معمولا بالاتر است. اطلاعات شهریه‌ها در بخش‌های بعدی مقاله ذکر شده است.
  • دانشگاههای دانشجویان خارجی : (Università per Stranieri) این دانشگاه‌ها برای تحصیل دانشجویان خارجی با زبان و فرهنگ ایتالیایی می‌باشند. دو دانشگاه از این نوع در ایتالیا وجود دارند که یکی از آن‌ها واقع در شهر پروچا (Perugia) است و در سال ۱۹۲۱ پایه‌گذاری شده و دیگری در شهر سینا (Siena) می‌باشد. مسئولیت دیگر این نوع دانشگاه‌ها مدیریت دو آزمون زبان ایتالیایی CILT و CELI می‌باشد.
  • مدارس عالی (Scuole Superiori): این موسسات وضعیت قانونی خاصی دارند که به آن‌ها امکان این را می‌دهد که به طور تخصصی تنها در حوزه تحصیلات کارشناسی ارشد دانشگاهی کار کنند.
  • دانشگاههای فنی (Politecnici): دانشگاه‌های فنی در ایتالیا بسیار به دانشگاه‌های دولتی شبیه هستند؛ ولی به طور تخصصی بر روی دو زمینه تمرکز دارند: مهندسی و معماری.
  • دانشگاههای آنلاین/از راه دور: این دانشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی معتبری را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند.

برای مطالعه بخش دوم مقاله کلیک نمایید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.