صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left نحوه ثبت نام آزمون آیلتس خارج از کشور + هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۴

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس خارج از کشور + هزینه آزمون آیلتس ۲۰۲۴

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین امتحان‌های بین‌المللی برای سنجش زبان انگلیسی افراد است. این آزمون در دو نوع آکادمیک (جهت ارائه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی) و جنرال (جهت ارائه برای اخذ ویزاهای کاری) برگزار می‌شود. دانشگاه‌های بسیاری در سراسر دنیا آزمون آیلتس آکادمیک را می‌پذیرند و آن را معیار مناسبی برای سنجش سطح دانش زبانی متقاضیان می‌دانند. در این مطلب ابتدا درباره نحوه ثبت نام آیلتس و هزینه این آزمون صحبت می‌کنیم و در نهایت یک روش مناسب برای پرداخت هزینه امتحان آیلتس به شما معرفی می‌کنیم.

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

ثبت نام در آزمون آیلتس کار راحتی است و خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه می‌توانید راهنمای تصویری مراحل ثبت نام این آزمون را مطالعه کنید:

۱ مراجعه به وبسایت اصلی آیلتس

در قدم اول باید به وبسایت بریتیش کنسول مراجعه کنید و نوع آزمون خود را انتخاب کنید. با انتخاب نوع آزمون، آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال، به صفحه بعد هدایت می‌شوید.

آشنایی با نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

۲ انتخاب نوع امتحان ‌IELTS (آنلاین یا حضوری)

به تازگی بخش آزمون آیلتس آنلاین نیز عرضه شده است. با شرکت در این نسخه از امتحان، دیگر نیازی به حضور در مرکز آزمون نیست و از منزل می‌توانید در امتحان IELTS شرکت کنید؛ لازم به ذکر است که این نسخه هنوز در ایران فعال نشده است. در این صفحه باید میان آیلتس آنلاین یا آیلتس حضوری (کامپیوتری و کاغذی) یکی را برگزینید تا به بخش بعدی که انتخاب کشور مدنظرتان برای آزمون است منتقل شوید.

نحوه ثبت نام امتحان آیلتس

در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ مرکز در ۱۴۰ کشور جهان آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند و شما می‌توانید با انتخاب نزدیکترین مرکز آزمون به محل سکونتتان در این امتحان شرکت کنید. برای یافتن نزدیک‌ترین مرکز برگزاری می‌توانید از بخش رزرو وبسایت آیلتس هم استفاده کنید. در این صفحه ابتدا کشور و سپس شهر موردنظرتان را انتخاب کنید.

۳ انتخاب نوع آزمون آیلتس (کاغذی یا کامپیوتری)

صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که لازم است میان آیلتس کاغذی و کامپیوتری یکی را انتخاب کنید. در این بخش متقاضیان دارای معلولیت جسمی می‌توانند گزینه I have accessibility needs for the test date را انتخاب کنند و درخواست کنند که امکانات به‌‌خصوصی در اختیارشان قرار گیرد.

به پایین همان صفحه رفته تا تاریخ مورد نظرتان را برای شرکت در امتحان آیلتس انتخاب کنید. پس از انتخاب تاریخ، روی Search For Tests کلیک کنید. اگر قصد ثبت نام آیلتس خارج از کشور را دارید، حتما بازه زمانی لازم برای سفر به آن کشور را در نظر بگیرید.

نحوه ثبت نام امتحان آیلتس

۴ انتخاب تاریخ و مرکز امتحان آیلتس

با انتخاب تاریخ آزمون، فهرستی از مراکز برگزاری در شهری که انتخاب کرده‌اید و ساعت‌های آزمون برایتان نمایش داده می‌شود. در این مرحله گزینه مورد نظرتان را انتخاب و روی دکمه Book for کلیک کنید.

آشنایی با نحوه ثبت نام آیلتس

۵ درج اطلاعات شخصی

با انتخاب آزمون، وارد صفحه ساخت اکانت می‌شوید. در این بخش لازم است اطلاعات فردی و مشخصات خود را وارد کنید تا ثبت نام تکمیل شود. نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، ملیت، زبان مادری، شماره تلفن همراه، ایمیل، شغل، حوزه کاری، سطح تحصیلات، آدرس پستی، نام کاربری و پسورد اکانت خود را در وب‌سایت آیلتس درج کرده و در انتهای صفحه روی گزینه Save And Continue کلیک کنید. با پر کردن اطلاعات خواسته شده به صفحه بعدی منقل می‌شوید.

۶ تایید اطلاعات و مشخصات

با ثبت این موارد، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید صحت اطلاعات داده شده را تایید کنید. در این صفحه روی I confirm these details are correct کلیک کنید.

۷ پرداخت هزینه ثبت نام آیلتس

با تایید اطلاعات شخصی خود، وارد صفحه پرداخت می‌شوید. تکمیل کننده ثبت نام شما در آیلتس، پرداخت هزینه آزمون است. برای پرداخت هزینه آزمون نیاز به کردیت کارت دارید و چنانچه کارت اعتباری بین‌المللی ندارید می‌توانید پرداخت را به موسساتی که خدمات ارزی ارائه می‌دهند بسپارید. در صورتی‌که قصد داشته باشید ثبت نام امتحان آیلتس (IELTS) در خارج از کشور را انجام دهید، این کار از طریق تهران پیمنت نیز قابل انجام است.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

آخرین رقمی که برای هزینه آیلتس اعلام شده ۸۴،۹۰۰،۰۰۰ ریال (معادل ۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان) برای آزمون کامپیوتری IELTS و ۸۸،۹۰۰،۰۰۰ ریال (معادل ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان) برای آزمون کاغذی آیلتس است که این رقم به صورت علی‌الحساب از متقاضیان گرفته می‌شود.

ثبت نام آیلتس (IELTS) در خارج از کشور

گاهی محدودیت ظرفیت مراکز برگزارکننده یا محدودیت در تاریخ‌های برگزاری آزمون موجب می‌شود افراد بخواهند خارج از کشور در آزمون آیلتس شرکت کنند. نحوه ثبت نام امتحان آیلتس (IELTS) در خارج از کشور نیز مشابه ثبت نام این آزمون در ایران است با این تفاوت که هنگام انتخاب محل آزمون لازم است یکی از مراکز آزمون در کشورهای اطراف ایران را انتخاب کنید. شما می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام امتحان IELTS در کشورهای همسایه را در کمتر از ۳ ساعت توسط تهران پیمنت انجام دهید.

هزینه ثبت نام IELTS خارج از کشور

این هزینه در همه کشورها یکسان نیست و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به طور متوسط هزینه ثبت نام آیلتس خارج از کشور از ۲۱۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر است. نکته شایان ذکر این است که معمولا هزینه آیلتس در کشورها به واحد پولی آن کشور پرداخت می‌شود. به عنوان مثال برای پرداخت هزینه ثبت نام آیلتس در ترکیه، لازم است مبلغ را به لیر ترکیه پرداخت کنید. در ادامه هزینه آیلتس را در کشورهای همسایه ایران بررسی می‌کنیم.

هزینه آیلتس ترکیه

ترکیه یکی از پرتقاضاترین کشورهای اطراف ایران برای شرکت در امتحان آیلتس است. هزینه آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال (کاغذی و کامپیوتری) در مرکز آزمون در کشور ترکیه برابر با ۵۰۰۰ لیر ترکیه (TRY) است. این مبلغ برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال UKVI (مناسب برای افرادی که تمایل به مهاجرت به انگلستان را دارند) حدود ۵۷۰۰ لیر است.

هزینه آیلتس گرجستان

گرجستان نیز به دلیل نزدیکی به ایران مقصد بسیاری از متقاضیان آیلتس خارج از کشور است. هزینه امتحان آیلتس آکادمیک و جنرال (کاغذی و کامپیوتری) در مرکز آزمون در کشور گرجستان، ۶۸۰ لاری است. این مبلغ برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال UKVI (مناسب برای افرادی که تمایل به مهاجرت به انگلستان را دارند) ۷۴۵ لاری است.

هزینه آیلتس آذربایجان

آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است که متقاضیان آزمون آیلتس خارج از کشور می‌توانند آن را انتخاب کنند. هزینه آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در کشور آذربایجان برابر با ۳۸۵ منات است.

هزینه آیلتس کویت

کشور کویت به دلیل نزدیکی به ایران برای شرکت در آزمون آیلتس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هزینه آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال (کاغذی و کامپیوتری) در کویت برابر با ۸۸ دینار کویت است. این مبلغ برای نسخه UKVI (مناسب برای افرادی که تمایل به مهاجرت به انگلستان را دارند) ۸۲ دینار اعلام شده است.

نکات ثبت نام آزمون آیلتس

  • هنگام ثبت نام در آزمون آیلتس باید یک مدرک شناسایی (پاسپورت معتبر) ارائه بدهید. ضمن این که روز شرکت در آزمون نیز لازم است با مدرک شناسایی وارد مرکز آزمون شوید تا احراز هویت شما انجام شود.
  • معمولا بخش اسپیکینگ (Speaking) آزمون آیلتس در روز دیگری، قبل یا بعد از آزمون، برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری آن توسط مرکز آزمون بررسی و تایید شده و به اطلاع شما خواهد رسید.
  • افرادی که آزمون آنلاین آیلتس را انتخاب و رزرو کرده باشند نیز ایمیلی مبنی بر تایید ثبت نام آزمون دریافت می‌کنند. معمولا بخش اسپیکینگ (Speaking) آزمون آنلاین آیلتس زودتر از آزمون اصلی برگزار می‌شود. جزئیات برگزاری آزمون آنلاین آیلتس از طریق ایمیل به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.

سوال‌های پرتکرار شما

بله، مدرک آیلتس دو سال اعتبار دارد.

محدودیتی از نظر تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد. بنابراین، هر چند بار که بخواهید می‌توانید برای این امتحان ثبت نام کنید.

جهت پرداخت هزینه ثبت نام آزمون آیلتس خارج از کشور می‌توانید از خدمات پرداخت آنلاین ارزی تهران پیمنت استفاده کنید. برای این منظور به پنل کاربری تهران پیمنت مراجعه کنید و سفارش پرداخت هزینه امتحان آیلتس را ثبت کنید.

آزمون آیلتس در ترکیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، عراق و گرجستان برگزار می‌‌شود.

هزینه آزمون کاغذی و کامپیوتری آیلتس در ترکیه 4500 لیر و آزمون آیلتس آنلاین در این کشور برابر 240 یورو است.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.